Με 3.000+ ίππους από έναν turbo V10 κινητήρα βενζίνης 4,0 λίτρων και επιδόσεις που συγκρίνονται με μονοθέσιο της Formula 1, το CHAOS της Spyros Panopoulos Automotive δεν είναι απλά ένα Hypercar. Είναι ένα Ελληνικό Hypercar που στα χαρτιά κάνει τη Bugatti Chiron να μοιάζει με Fiat Panda…

Η 1η Νοεμβρίου 2021 είναι μια σημαδιακή ημέρα πλέον για τους Έλληνες λάτρεις της αυτοκίνησης, αφού με κάθε επισημότητα αποκαλύφθηκε το περιβόητο Chaos. Μάλιστα η προσμονή για το ελληνικό Hypercar ήταν τόσο μεγάλη που έπεσε ακόμη και το site της Spyros Panopoulos Automotive, εκεί γύρω στις 20:00 χθες το βράδυ. Η εταιρία του Σπύρου Πανόπουλου αποκάλυψε όλες τις πτυχές του Chaos, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και φυσικά μια σειρά από φωτογραφίες.

Spyros Panopoulos Automotive ChaosΠεριορισμένος αριθμός του Spyros Panopoulos Automotive Chaos θα παραχθούν, όλα στην Ελλάδα, και θα διατεθούν παγκοσμίως. Αυτά θα είναι διαθέσιμα σε δύο εκδόσεις ισχύος, την Earth και Zero Gravity. Και στις δύο περιπτώσεις θα υπάρχει ένας 4-λιτρος V10 κινητήρας βενζίνης με δύο ανθρακονημάτινα turbo. Στη “βασική” έκδοση θα αποδίδει 2.048 ίππους και 1.389 Nm ροπής, επιτρέποντας όριο στροφαρίσματος έως τις 11.000 σ.α.λ.!

Ανάμεσα σε λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν είναι η χρήση τιτανίου στις κυλινδροκεφαλές, στο στρόφαλο, στους εκκεντροφόρους, στα πιστόνια και στις βαλβίδες. Το Chaos Earth, θα μπορεί σύμφωνα με το δημιουργό του να κάνει το 0-100 km/h σε μόλις 1,9 δευτερόλεπτα, το 100-200 km/h σε 2,7 δλ, το 0-300 km/h σε 7,9 δλ. και το 400άρι σε 8,1 δλ. Η τελική ταχύτητα υπολογίζεται να ξεπερνά τα 500 km/h! Όλα αυτά, για το πιο αργό από τα δύο μοντέλα Chaos!!!

Spyros Panopoulos Automotive ChaosΜε 3000+ ίππους το ισχυρότερο Chaos

Η δεύτερη και ισχυρότερη έκδοση του SPA Chaos είναι η Zero Gravity και έχει απόδοση 3.065 ίππων και 1.983 Nm ροπής. Εδώ ο V10 κινητήρας έχει μπλοκ κινητήρα από μαγνήσιο κατασκευασμένο σε 3D printer, κεραμικά πιστόνια και μπιέλες από carbon. Ο κινητήρας θα στροφάρει έως τις 12.200 σ.α.λ. και μπορεί να προσφέρει επιτάχυνση έως και 3G. Εδώ οι επιδόσεις είναι συγκρίσιμες με μονοθέσιο της F1, αφού το 0-100 γίνεται σε 1,55 δευτερόλεπτα, το 100-200 km/h σε μόλις 1,7 (!) δευτερόλεπτα και τα 300 km/h από στάση σε 7,1 δλ. Το 400άρι το ολοκληρώνει σε μόλις 7,5 δευτερόλεπτα.

Το Chaos είναι τετρακίνητο, με κατανομή ροπής 65% πίσω και 35% εμπρός. Χαρακτηριστικό είναι πως η εταιρία του Σπύρου Πανόπουλου κατασκεύασε όλα τα τμήματα του αυτοκινήτου σε δικές της εγκαταστάσεις από ιδιαίτερα εξωτικά υλικά και με μεθόδους που δε χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι έχουμε δαγκάνες φρένων από τιτάνιο, ζάντες 21 ή 22” από τιτάνιο ή carbon και γενικότερα χρήση πολύ ιδιαίτερων υλικών στο αμάξωμα όπως αλουμίνιο υπερυψηλής αντοχής, τιτάνιο, carbon και Zylon. Επίσης το 78% του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο σε 3D εκτυπωτή.

Spyros Panopoulos Automotive ChaosΣχεδίαση που διχάζει

Ως ένα hypercar με εξωπραγματικές επιδόσεις για όχημα με άδεια κυκλοφορίας, το Chaos έχει σχεδίαση που δε συγκρίνεται με τίποτε άλλο. Είναι προφανές ότι όλη η μορφή του οχήματος έχει σχεδιαστεί για να μπορέσει να υποστηρίξει τις επιδόσεις του. Ειδικά το εμπρός μέρος μοιάζει να ενσωματώνει μια ολόκληρη αεροτομή από μονοθέσιο της Formula 1, με πολλαπλά πτερύγια και κάθετα splitters.

Οι εμπρός τροχοί είναι καλυμμένοι από ιδιαίτερα αεροδυναμικά φτερά που επιτρέπουν τη ροή του αέρα μέσα από αυτά, επανακατευθύνοντας τον αέρα προς τους πίσω αεραγωγούς. Η πίσω όψη του αυτοκινήτου ξεχωρίζει από τα LED φωτιστικά, τις ψηλά τοποθετημένες τέσσερις εξατμίζεις και έναν τεράστιο διαχύτη. Το αυτοκίνητο δεν έχει πίσω αεροτομή, κάτι που δείχνει πως υπάρχει τεράστια αεροδυναμική μελέτη από κάτω, ώστε το αυτοκίνητο να μένει κολλημένο στο δρόμο. Ίσως όμως το πιο εντυπωσιακό όλων είναι το πόσο χαμηλά “κάθεται” το Chaos, αφού δε δείχνει ψηλότερο από ένα μονοθέσιο της F1. Κάτι φυσικά που σε μια τυπική βόλτα ίσως αποτελέσει πρόβλημα, ακόμη και στους καλύτερους δρόμους της Ευρώπης.

Spyros Panopoulos Automotive ChaosΔιαστημικό εσωτερικό

Και αν δεν εντυπωσιαστήκατε με την εξωτερική σχεδίαση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το cockpit του Chaos έρχεται να το αλλάξει αυτό. Τίποτα στο εσωτερικό δε θυμίζει τυπικό αυτοκίνητο, πέρα από το ότι υπάρχει κάτι σαν τιμόνι και δύο πεντάλ. Η καμπίνα κάνει χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, με τον οδηγό να βλέπει όλες τις ενδείξεις απευθείας στο παρμπρίζ. Μάλιστα μπορεί με συγκεκριμένες χειρονομίες να ελέγξει διάφορες λειτουργίας. Το τιμόνι θυμίζει σε σχήμα αυτό ενός αγωνιστικού μονοθεσίου, ενσωματώνει μια ψηφιακή επιφάνεια με διάφορες ενδείξεις και φυσικά είναι επίσης εκτυπωμένο με λαβές από carbon.

Το σασί είναι μονοκόκ, κατασκευασμένο από Zylon, υλικό ισχυρότερο από το ατσάλι και τα ανθρακονήματα. Και βεβαίως το Zylon είναι εκτεθειμένο σε κοινή θέα στο εσωτερικό του Chaos.

Διαστημική και η τιμή

Οι παραγγελίες του SPA Chaos έχουν επισήμως ανοίξει. Οι δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες σε αστρονομικά ποσά, ξεκινώντας από 5,5 εκ. ευρώ στην έκδοση Earth των 2.000ps και φτάνουν τα 12,5εκ. ευρώ στην κορυφαία έκδοση Zero Gravity με 3.000+ps.