Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery φέρνει τα Tiggo 7 και Tiggo 8 στην Ελλάδα, με στόχο να διεκδικήσει μερίδιο από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές στην κατηγορία των SUV.

Η Chery, η μεγαλύτερη εξαγωγική αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, ανακοινώνει την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας από την Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Τσεχία και τη Ρουμανία. Η εταιρεία, με 22 χρόνια εμπειρίας στις διεθνείς αγορές, προχωρά σε μια στρατηγική συνεργασία με εισαγωγείς στις χώρες αυτές, επιδιώκοντας να καθιερωθεί στην Ευρώπη με μια νέα γκάμα υβριδικών και ηλεκτρικών SUV.

Τα Νέα Μοντέλα της Chery στην Ελλάδα

Η Chery θα λανσάρει στην ελληνική αγορά τα Tiggo 7 και Tiggo 8, δύο SUV που ενσωματώνουν την τεχνολογία Chery Super Hybrid (CSH). Η τεχνολογία αυτή προσφέρει εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου και αυξημένη αυτονομία, καθιστώντας τα ιδανικά για οικογενειακή χρήση αλλά και μακρινά ταξίδια. Το Tiggo 7 έρχεται με έναν 1.5 λίτρων υβριδικό κινητήρα που αποδίδει 150 ίππους, ενώ το μεγαλύτερο Tiggo 8 εξοπλίζεται με έναν 2.0 λίτρων κινητήρα 200 ίππων. Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν τετρακίνηση AWD και δυνατότητα ηλεκτρικής οδήγησης σε χαμηλές ταχύτητες.

Η Chery όμως δεν περιορίζεται απλώς στην πώληση αυτοκινήτων. Σκοπεύει να επενδύσει σε τοπικά κέντρα έρευνας και εξέλιξης, αρχικά στη Φρανκφούρτη, με στόχο να προσαρμόσει την τεχνολογία της στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Παράλληλα, ανακοινώθηκε και η έναρξη λειτουργίας μιας γραμμής παραγωγής στην Ισπανία, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς.

Στην Ελλάδα, η Chery συνεργάζεται με το Spanos Group, το οποίο έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην αγορά ως επίσημος αντιπρόσωπος των BMW, MINI, Jaguar και Land Rover. Η εμπειρία του ομίλου και το εκτεταμένο δίκτυο συνεργατών του θα ενισχύσουν τη θέση της Chery στη χώρα, με πρώτες παραδόσεις των Tiggo 7 και Tiggo 8 να αναμένονται το καλοκαίρι του 2025.

Οι Κινέζοι έρχονται και δεν είναι πλέον αουτσάιντερ

Η είσοδος της Chery στην ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι απλώς μια ακόμη κίνηση μιας ανερχόμενης κινεζικής μάρκας. Είναι η αρχή μιας νέας εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου οι Κινέζοι παίκτες δεν έρχονται ως φθηνές εναλλακτικές, αλλά ως σοβαροί ανταγωνιστές με τεχνολογία αιχμής και στρατηγική προσέγγιση. Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη, προσλαμβάνοντας πρώην στελέχη μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών και αναβαθμίζοντας τα προϊόντα τους με σύγχρονα υλικά και τεχνολογίες. Η Chery δεν αποτελεί εξαίρεση. Με τη σειρά Tiggo, η εταιρεία παρουσιάζει SUV που προσφέρουν εμφανή ποιότητα, δυναμικά συστήματα κίνησης και προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, χωρίς όμως να θυσιάζουν την ανταγωνιστική τιμή.

Ωστόσο, η πρόκληση είναι προφανής: Μπορεί μια κινέζικη μάρκα να πείσει τους Ευρωπαίους αγοραστές ότι τα μοντέλα της είναι αξιόπιστα και ποιοτικά; Η απάντηση θα δοθεί στις πωλήσεις. Αν η Chery καταφέρει να διατηρήσει τη στρατηγική χαμηλού κόστους, υψηλής τεχνολογίας και άριστης εξυπηρέτησης, τότε οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ίσως να πρέπει να επανεξετάσουν το παιχνίδι τους. Η στρατηγική της Chery για τοπικοποίηση και επένδυση σε τοπικά κέντρα εξέλιξης δείχνει ότι δεν ήρθε για να δοκιμάσει – ήρθε για να μείνει!