Το νέο Citroen C4 X ξεκινά την πορεία του στην ελληνική αγορά, αποτελώντας μια διαφορετική πρόταση στα crossovers αφού προσεγγίζει περισσότερο τον όρο fastback και ενώνει στοιχεία από διαφορετικούς κόσμους.

Το νέο Citroen C4 X δείχνει να ακολουθεί την ευρύτερη φιλοσοφία της μάρκας για μια φρέσκια προσέγγιση στη αγορά, εισχωρώντας πρακτικά ανάμεσα σε τυπικά σχήματα αυτοκινήτων. Είναι δηλαδή ένα αυτοκίνητο που αμφισβητεί τους παραδοσιακούς ορισμούς των compact αμαξωμάτων. Συνδυάζει τη σιλουέτα ενός fastback με έντονα στοιχεία ενός SUV, σε ένα αμάξωμα με μήκος στα 4,6 μέτρα. Είναι δηλαδή αισθητά μακρύτερο από το απλό C4-Cross, παρότι το μεταξόνιο είναι το ίδιο στα 2,67 μ.

Το C4 X, όπως και το C4-Cross βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του ομίλου, συνεπώς και αυτό ανοίγει το δρόμο για την εξαρχής διαθέσιμη ηλεκτρική εκδοχή του, το E-C4 X, το οποίο και πλαισιώνει τις θερμικές εκδόσεις του μοντέλου.

Οι κινητήρες του Citroen C4 X

Το νέο C4 X λοιπόν, από το λανσάρισμα είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και diesel. Τα γνώριμα υπερτροφοδοτούμενα PureTech και BlueHDi σύνολα, με απόδοση ισχύος από 100 έως 130 ίππους και μετάδοση με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο 8 σχέσεων. Πιο συγκεκριμένα, η γκάμα ξεκινά με τον 1.2 PureTech των 100 ίππων και 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέσιμος είναι και ο 1.2 PureTech με 130 ίππους και αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων, ενώ αποκλειστικά αυτόματο είναι και το 1.5 diesel, επίσης με 130 ίππους.

Το αμιγώς ηλεκτρικό e-C4 X αποδίδει 136 ίππους και διαθέτει κορυφαία τεχνολογία φόρτισης 400V, επιτρέποντας την πολύ γρήγορη φόρτιση σε υποστηριζόμενους ταχυφορτιστές. Ενδεικτικά, η μπαταρία μπορεί να φτάσει στο 80% της χωρητικότητας σε μόλις 30 λεπτά, χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC 100 kW, κάτι που σε πρακτικό επίπεδο σημαίνει πως κάθε λεπτό σύνδεσης στον ταχυφορτιστή δίνει 10 χιλιόμετρα αυτονομίας. Σε ένα οικιακό Wallbox 32A (μονοφασικό), η μπαταρία μπορεί να φτάσει στο 100%, από άδεια, σε 7 ώρες και 30 λεπτά ή σε 5 ώρες αν χρησιμοποιούμε τριφασικό Wallbox. Όσο για την αυτονομία του, σύμφωνα με τη μάρκα αυτή θα φτάνει τα 360 χλμ.

Άνεση και τεχνολογία

Στο εσωτερικό το C4 X συμβαδίζει με τα τελευταία πρότυπα της μάρκας, παρέχοντας μια αίσθηση ηρεμίας και άνεσης. Υπάρχουν τα άνετα καθίσματα Advanced Comfort, αλλά και η πατενταρισμένη ανάρτηση της μάρκας με Progressive Hydraulic Cushions για κορυφαία άνεση σε όλες τις συνθήκες. Οι χώροι για επιβάτες είναι άνετοι, ενώ ο χώρος φόρτωσης αγγίζει τα 510 λίτρα, αισθητά αυξημένος συγκριτικά με το απλό C4-Cross.

Το μοντέλο υιοθετεί έως και 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης κάτω από την «ομπρέλα» του ADAS. Έτσι μαζί με τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, υπάρχουν αυτόματο φρενάρισμα και ειδοποίηση κινδύνου, έξυπνοι προβολείς αυτόματης ενεργοποίησης και όλα όσα περιμένει κανείς από ένα πολυτελές αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Για πρόσθετη άνεση και ασφάλεια, διατίθεται το πακέτο διασυνδεδεμένων υπηρεσιών Citroen Connect που συμπληρώνουν το MyCitroen Drive Plus.

Εκδόσεις, εξοπλισμός και τιμές

Το νέο C4 X διατίθεται στην ελληνική αγορά στις 4 εκδόσεις Feel, Feel Pack, Shine και Shine Pack. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης από την πρώτη κιόλας έκδοση η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,5”, αυτόματο κλιματισμό, έγχρωμη οθόνη αφής 10” με ασύρματο Mirroring, κάμερα οπισθοπορείας και μεγάλους τροχούς 18” (οι ζάντες αλουμινίου περιλαμβάνονται από τη Feel Pack).

Οι τιμές ξεκινούν από τις 27.400 ευρώ για το C4 X με κινητήρα τον 1.2 PureTech 100 Feel. Η Feel αποτελεί και μοναδική επιλογή για τον κινητήρα βενζίνης με 100 ίππους, καθώς όλες οι υπόλοιπες επιλογές διατίθονται από τη Feel Pack και άνω σε εξοπλισμό. Έτσι, η έκδοση βενζίνης με 130 ίππους και αυτόματο EAT8 κιβώτιο ξεκινά από τις 32.600 ευρώ, ενώ η diesel, επίσης αυτόματη, ξεκινά από τις 34.300 ευρώ. Το ηλεκτρικό e-C4 X τέλος, ξεκινά από 45.300 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το όφελος από την κρατική επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ”.