Citroën Cactus

13 Σεπτεμβρίου 2013          

Το μέλλον των μοντέλων της σειράς C της Citroen μας δείχνει το πρωτότυπο Cactus που κάνει πρεμιέρα στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Είναι ένα φιλικό στη χρήση αυτοκίνητο που συνδυάζει ιδανικά το ξεχωριστό, αλλά και λειτουργικό design, την άνεση για όλους τους επιβάτες και την πρακτική τεχνολογία.

Το Citroën Cactus είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο C-Cactus που παρουσιάστηκε το 2007. Ο σχεδιασμός του συνδυάζει την ελκυστική αισθητική με την πρακτικότητα. Η βασική ιδέα των δημιουργών του ήταν να κρατήσουν μόνο εκείνα τα στοιχεία που είναι απολύτως απαραίτητα. Έτσι προέκυψαν νέες φόρμες και λειτουργικά στοιχεία, όπως οι απλές και λείες λευκές επιφάνειες, οι χυτές γραμμές και στιλιστικά στοιχεία με αντιθέσεις που όμως σε κάθε περίπτωση έχουν λειτουργικό ρόλο. Πιο ξεχωριστά είναι βεβαίως τα προστατευτικά στον προφυλακτήρα και τα πλαϊνά του αυτοκινήτου, τα οποία η Citroen ονομάζει “Airbump”. Αυτά είναι κατασκευασμένα από υλικό ανθεκτικό στις γρατσουνιές και έχουν θύλακες αέρα στο εσωτερικό τους, απορροφώντας έτσι την ενέργεια από μικρο-συγκρούσεις.

Το εσωτερικό του Cactus έχει το μέγιστο δυνατό χώρο. Το λεπτό και χυτό ταμπλό αφήνει ελεύθερη την επιφάνεια του πατώματος, ενώ παράλληλα προσφέρει άπλετο και εύκολα προσβάσιμο αποθηκευτικό χώρο. Αυτή η λύση έγινε εφικτή αντικαθιστώντας τον πίνακα οργάνων με μια οθόνη 7 ιντσών και τοποθετώντας στη θέση όλων των χειριστηρίων μια οθόνη 8 ιντσών από όπου ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του οχήματος (κλιματισμός, ηχοσύστημα, σύστημα πλοήγησης, κ.τ.λ.). Παράλληλα ο αερόσακος του συνοδηγού τοποθετήθηκε στην οροφή ελευθερώνοντας επιπλέον χώρο. Τέλος η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία επέτρεψε την τοποθέτηση ενός ενιαίου εμπρός καθίσματος για περισσότερη άνεση και πιο ζεστή ατμόσφαιρα. Η πανοραμική οροφή είναι από ειδικά κατεργασμένο γυαλί που επιτρέπει να περνά το φως όχι όμως και η ζέστη. Παράλληλα οι επιβάτες προστατεύονται από τις ακτινοβολίες UV με τεχνολογία παρόμοια με εκείνη που χρησιμοποιούν τα γυαλιά ηλίου κατηγορίας 4.

Την κίνηση του Citroën Cactus αναλαμβάνει το νέο υβριδικό σύστημα Hybrid Air. Συνδυάζοντας την αποδοτικότητα ενός κινητήρα βενζίνης Pure Tech με τον πεπιεσμένο αέρα και τα υδραυλικά συστήματα του Hybrid Air, το Cactus επωφελείται από υψηλές επιδόσεις, με κατανάλωση καυσίμου κάτω από 3 lt/100km. Μπορεί τελικά να μη το δούμε στη γραμμή παραγωγής, τουλάχιστον όχι σε αυτή τη μορφή, ωστόσο το Cactus είναι πρακτικά μια χρονομηχανή που μας μεταφέρει στο κοντινό μέλλον και μας δίνει την εικόνα των αυτοκινήτων Citroen που θα ακολουθήσουν.

Διαβάστε ακόμη:
Citroën C-Elysée WTCC, το νέο “παιχνίδι” του Loeb
Το νέο Citroen C4 Picasso ήρθε από το μέλλον
Opel Monza Concept
Kia Niro Concept
Volvo Concept Coupe
Audi Sport quattro concept