Clio Renaultsport 200 Turbo

27 Σεπτεμβρίου 2012    

Η κορυφαία έκδοση του ολοκαίνουριου Renault Clio είναι γεγονός και φυσικά ακούει στο όνομα Renaultsport 200 ή εν συντομία R.S. Σπουδαία νέα για τους φίλους των “καυτών” μικρών, καθώς το Clio R.S. αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία όλα αυτά τα χρόνια. Τώρα, έρχεται ένα εντελώς νέο Clio Renaultsport, με έναν ολοκαίνουριο κινητήρα 1,6 lt Turbo και 200 ίππους να περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη!

Το νέο Clio Renaultsport 200 Turbo κάνει δυναμική πρεμιέρα στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού, “φωνάζοντας” από μακριά ότι είναι γνήσιο παιδί του τμήματος Renault Sport. Όμορφο και με νέα τεχνολογία που σηκώνει τον πήχη της κατηγορίας ακόμη πιο ψηλά!
Βασισμένο στην εντελώς νέα γενιά του Renault Clio, το νέο Clio R.S. συνεχίζει να υιοθετεί την F1-style εμπρός αεροδυναμική “λεπίδα” στον προφυλακτήρα, τη στιγμή που πίσω ένας διαχύτης και ένα σπόιλερ οροφής δημιουργούν 80% και 20% επιπλέον downforce από τις απλές εκδόσεις. Νέο στοιχείο στο Clio Renaultsport 200 Turbo, εκτός από τους πιο “άγριους” προφυλακτήρες, αποτελούν τα φώτα LED ημέρας εμπρός, ενώ την εμφάνιση απογειώνουν οι ζάντες 17 και 18 ιντσών. Πίσω την εικόνα συμπληρώνει η διπλή απόληξη της εξάτμισης, παρέχοντας φυσικά και το ανάλογο soundtrack.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα στις λεπτομέρειες (ραφές, ζώνες, φινίρισμα) καθώς και τα δύο paddles πίσω από το τιμόνι. Ναι, το νέο Clio R.S. 1.6 Turbo διατίθεται αποκλειστικά με ημιαυτόματο κιβώτιο EDC, διπλού συμπλέκτη και 6 σχέσεων, εξασφαλίζοντας έτσι πρακτικότητα και άνεση στην καθημερινότητα αλλά και καλύτερες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση. Μάλιστα διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένου κι ενός “Race” για αλλαγές σε μόλις 150 milliseconds.
Το Α και το Ω στο νέο Clio R.S. φυσικά είναι ο νέος 16βάλβιδος, 4κύλινδρος κινητήρας των 1,6 lt, ο οποίος αποδίδει 200 ίππους στις 6.000 rpm και 240 Nm ροπής από τις 1.750 rpm. Το downsizing του κινητήρα μαζί με την προσθήκη turbo, αλλά και σε συνδυασμό με το κιβώτιο EDC, μείωσαν κατά 25% τους ρύπους CO2 και κατά 2 lt/100km την κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα, η χρήση turbo αύξησε τη ροπή κατά 25Nm και κατ’ επέκταση την απόκριση στις χαμηλές στροφές, εκεί ακριβώς δηλαδή όπου υστερούσε το προηγούμενο μοντέλο.

Ανάμεσα στα νέα τεχνολογικά στοιχεία, περιλαμβάνεται και ένας διακόπτης “R.S. Drive” στο ρόλο του “sport mode”, ο οποίος βελτιώνει τη χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, την επεμβατικότητα του συστήματος πρόσφυσης ESC, την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού. Το R.S. Drive λειτουργεί σε τρεις άξονες: Normal, Sport και Race, παρέχοντας έτσι έναν πολυτάλαντο χαρακτήρα. Κινούμενοι στο ίδιο πνεύμα, οι μηχανικοί της Renault προσάρμοσαν ένα ακουστικό σύστημα “R-Sound Effect” που χρησιμοποιεί τη μονάδα multimedia R-Link και εξομοιώνει διαφορετικούς ήχους από εικονικούς κινητήρες Renault μέσα από τα ηχεία του συστήματος, προσαρμόζοντας τους μάλιστα στην ταχύτητα και επιτάχυνση του αυτοκινήτου. Αν μη τι άλλο ένας διασκεδαστικός -αν και ψεύτικος- τρόπος να αλλάξεις τον φυσικό ήχο του κινητήρα.

Όπως και στην προηγούμενη γενιά, το νέο Clio Renaultsport 200 Turbo θα διατίθεται με δύο επιλογές: Sport chassis και Cup chassis. Η δεύτερη φυσικά απευθύνεται σε πιο extreme οδηγούς και φανατικούς των track days, καθώς διαθέτει κατά 5mm χαμηλότερη και κατά 15% σκληρότερη ανάρτηση. Τέλος, και οι δύο εκδοχές έχουν ισχυρά φρένα με αεριζόμενους δίσκους 320mm εμπρός (αύξηση κατά 8mm σε σχέση με την προηγούμενη γενιά).
Το λανσάρισμα του μοντέλου αναμένεται την άνοιξη του 2013.

Διαβάστε ακόμη:
Δοκιμές στο Nürburgring για το νέο Renault Clio RS
Αυτό είναι το νέο Renault Clio