Αυτό δεν είναι ένα αγροτικό αυτοκίνητο. Στην πράξη είναι ένα rally-car που μοιάζει με αγροτικό αυτοκίνητο. Ακούγεται σαν rally-car… γκαζώνει σαν rally-car… στρίβει σαν rally-car… και ταυτόχρονα θα πάει σε χώμα, πέτρες, λάσπη, άμμο, βράχια και οπουδήποτε αλλού θες με την ίδια ευκολία που ένα συμβατικό αυτοκίνητο κινείται στην άσφαλτο. Και όλα αυτά γιατί είναι βεβαίως το Ford Ranger Raptor.

Βασισμένο στην εντελώς νέα γενιά του απλού Ford Ranger, το Raptor είναι από μόνο του μια κατηγορία αυτοκινήτου, αφού πρακτικά δεν έχει αντίπαλο. Είναι ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου από το αγωνιστικό τμήμα της Ford, τη Ford Performance, και απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν ένα παιχνίδι, ένα αυτοκίνητο που θα μοιράσει χαμόγελα και βεβαίως θα πάει κυριολεκτικά παντού!

Η μεγαλύτερη είδηση στο νέας γενιάς Ranger Raptor είναι η υιοθέτηση ενός ολοκαίνουργιου twin-turbo V6 βενζινοκινητήρα 3.0L EcoBoost. Ναι, βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 292 ίππους και 491 Nm ροπής. Η Ford Performance εφάρμοσε και ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag, παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST. Το anti-lag διατίθεται στο πρόγραμμα οδήγησης Baja και διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και 3 δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Έτσι επιτρέπεται ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι. Έτσι το νέο Ranger Raptor προσφέρει αβίαστη επιτάχυνση στο χαλίκι, στο χώμα, στη λάσπη και στην άμμο.

Ford Ranger RaptorΚαι μαζί με όλα αυτά έχουμε και ένα νέο ενεργό σύστημα εξάτμισης που αλλάζει τον ήχο του κινητήρα μέσα από τέσσερα προφίλ και από ένα μπουτόν στο τιμόνι. Έτσι αν θέλουμε να είμαστε καλοί γείτονες υπάρχει το Quiet, όπου το αυτοκίνητο είναι σχεδόν αθόρυβο, ενώ έχουμε ακόμα τα Normal, Sport και βεβαίως το Baja, το πιο εντυπωσιακό προφίλ ήχου τόσο σε ένταση όσο και σε χαρακτήρα.

Αν δεν είναι κάποιος λάτρης της βενζίνης… η Ford διατηρεί στο νέο Raptor τον 2-λιτρο Bi-Turbo κινητήρα του προηγούμενου μοντέλου, με 210 ίππους και 500 Nm ροπής. Όποιον κινητήρα και αν επιλέξει κανείς, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο 10 σχέσεων και προέρχεται από τη Mustang.

Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

Το νέο Raptor διαθέτει ένα μοναδικό πλαίσιο σε σύγκριση με εκείνο του απλού Ranger. Υπάρχουν ενισχύσεις ειδικά εξελιγμένες για το Raptor και μια πλήρως επανασχεδιασμένη ανάρτηση αγωνιστικής φιλοσοφίας για κορυφαίο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα. Μάλιστα όσο πιο γρήγορα οδηγείς, τόσο πιο καλά συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο

Ford Ranger RaptorΤα αμορτισέρ είναι και πάλι της FOX, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και με τεχνολογία αιχμής. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με αυτά του προηγούμενου Raptor. Επίσης, για προστασία από απότομο τερματισμό της ανάρτησης, το σύστημα FOX Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος.

Πέρα από αυτά, έχουμε προστατευτικές ποδιές από ατσάλι, σχεδόν διπλάσιου πάχους από τα απλά Ranger, έχουμε καλύμματα για κινητήρα, κάρτερ, μετάδοση, ψυγείο, σύστημα διεύθυνσης και… εμπρός διαφορικό. Όπως ακριβώς δηλαδή και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Και για πρώτη φορά έχουμε ένα μπλοκέ εμπρός διαφορικό, το οποίο μεγιστοποιεί τις ικανότητες εκτός δρόμου για προσπέλαση και των πιο απίθανων εμποδίων. Μαζί φυσικά με το κιβώτιο δύο σχέσεων, γρήγορο και αργό και την κατ’ επιλογή μετάδοση της κίνησης πίσω ή σε όλους τους τροχούς σε High, Low και σε λειτουργία Auto με αυτόματη κατανομή ροπής.

Σχεδίαση που εντυπωσιάζει

Στο σχεδιαστικό κομμάτι, το Raptor διαφέρει αισθητά από τα απλά Ranger βεβαίως και διαφέρει και από το προηγούμενο Raptor. Ακολουθεί περισσότερο τη λογική του F-150, του αμερικάνικου pick-up που πρακτικά είναι και ο μεγάλος αδελφός του Ranger. Έχουμε βεβαίως πιο φουσκωμένα φτερά, νέα μεγάλη μάσκα εμπρός και διαφορετικούς – πιο off road – προφυλακτήρες. Οι προβολείς είναι LED matrix με φώτα ημέρας LED και διαθέτουν προγνωστικό φωτισμό στροφών, αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας και αυτόματη ρύθμιση ύψους δέσμης. Οι ζάντες είναι αποκλειστικές στο Raptor, 17 ιντσών.

Άνετο εσωτερικό

Στην καμπίνα, το πρώτο πράγμα που βλέπεις είναι η μεγάλη και κάθετη οθόνη του infotainment. Και υποτίθεται αυτό είναι ένα αγροτικό! Αυτή η οθόνη είναι υπερ-αναλυτική σε πληροφορίες, έχει 12,4 ίντσες διαγώνιο και φιλοξενεί τα πάντα. Ρυθμίσεις για το αυτοκίνητο, προβολή από τις κάμερες 360 μοιρών και βεβαίως το σύστημα πολυμέσων που με την ευκαιρία συνοδεύεται από ηχοσύστημα 10 ηχείων της B&O.

Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, από άκρη σε άκρη, και είναι γεμάτος πληροφορία. Η απεικόνιση αλλάζει μαζί με την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και μια σειρά από μίνι όργανα, όπως πίεση του Turbo, θερμοκρασίες και άλλα τέτοια ωραία. Το menu στον πίνακα οργάνων είναι σχεδόν ατελείωτο και μέσα από εδώ ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει τα πάντα, συμπεριλαμβανομένου custom ρυθμίσεων για αναρτήσεις, τιμόνι, ακόμη και ήχο από την εξάτμιση. Υπάρχουν και οι σχετικές συντομεύσεις στο τιμόνι βέβαια.

Υπάρχει και ατμοσφαιρικός φωτισμός το βράδυ, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι με σημάδι ευθείας όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα και βεβαίως υπάρχουν βολικές θήκες για τα πάντα. Ποτηροθήκες κανονικές και πτυσσόμενες, ασύρματη φόρτιση κινητού και υποβραχιόνιο με μεγάλη θήκη.

Οι πίσω χώροι είναι καλοί για αγροτικό αυτοκίνητο, θυμίζοντας περισσότερο επιβατικό. Γενικά με την εξαιρετική ποιότητα στην καμπίνα εύκολα ξεχνάς μέσα σε τι αυτοκίνητο βρίσκεσαι. Όλοι οι επιβάτες κάθονται ψηλά και έχουν πολύ καλή ορατότητα προς τα έξω. Ο οδηγός ίσως δυσκολευτεί λίγο με την ορατότητα, αφού το μεγάλο καπό είναι μέσα στο οπτικό του πεδίο και αν πρόκειται να κινηθεί σε στενά σημεία, η μπροστινή κάμερα θα δώσει τη λύση. Ευτυχώς είναι στάνταρ!

Άρμα για όλες τις δουλειές

Ως προς το οδηγικό κομμάτι τώρα… εν συντομία το νέο Ranger Raptor είναι όντως ένα rally-car. Σε παρακαλάει να οδηγείς γρήγορα, κυρίως αν βρίσκεσαι εκτός δρόμου. Είναι απίστευτα σταθερό σε εδάφη που η κοινή λογική σε κάνει να φοβάσαι να πατήσεις τέρμα το γκάζι. Κι όμως θα πρέπει να ξεπεράσεις τους αρχικούς σου φόβους για να καταλάβεις τι ακριβώς μπορεί να κάνει το Raptor.

Το τιμόνι παρέχει εξαιρετική πληροφόρηση, καμία σχέση με ένα τυπικό αγροτικό ή ακόμη και SUV. Τα προφίλ οδήγησης είναι συνολικά επτά. Τα Normal, Sport και Slippery για οδήγηση στην άσφαλτο, ενώ υπάρχουν ακόμη τέσσερα προφίλ για οδήγηση εκτός δρόμου: Rock, Sand, Mud και βεβαίως το Baja. Το Baja θα μπορούσε να λέγεται και rally-mode, αφού αλλάζει όλες τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου στην πιο σπορ λειτουργία, από το τιμόνι και τις αναρτήσεις, μέχρι τον κινητήρα, το κιβώτιο και βεβαίως τον ήχο της εξάτμισης! Αυτό είναι και το αγαπημένο προφίλ ενός petrolhead οδηγού, ο οποίος θα βρίσκει πάντα ένα λόγο για να αλλάζει στο Baja, ακόμη και στις απλές διαδρομές, γκαζώνοντας στα φανάρια και στα τούνελ και κάνοντας άσκοπα κατεβάσματα όπου ακούγονται τα σκασίματα της εξάτμισης. Όλα αυτά άλλωστε προκαλούν και ένα μόνιμο χαμόγελο.

Ford Ranger RaptorΓιατί αυτό ακριβώς κάνει το Raptor, μαζί με πολλά πολλά ακόμη. Είναι ένα πολυεργαλείο, ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο και ταυτόχρονα ένα μέσο που θα μετακινηθείς χωρίς παραχωρήσεις όλη η οικογένεια. Μάλιστα έχει και αυτόματα συρόμενο κάλυμμα στην καρότσα, που κλείνει και προστατεύει εμπορεύματα ή αποσκευές από τα καιρικά φαινόμενα. Είναι ένα αυτοκίνητο που με την ίδια άνεση θα μας πάει σε μία μίνι περιπέτεια στη φύση και ταυτόχρονα θα ξεσκίσει οποιοδήποτε χωματόδρομο, με το πλάι ή με τα τέσσερα!

Εκδόσεις – Τιμή

Το νέας γενιάς Ford Ranger Raptor διατίθεται στην Ευρώπη σε δύο εκδόσεις ως προς τον κινητήρα του και αποκλειστικά σε διπλοκάμπινο αμάξωμα. Η έκδοση 2.0 Diesel με τους 210 ίππους κοστίζει στην Ελλάδα 70.290 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ το βενζινοκίνητο μοντέλο 3.0 lt EcoBoost με τους 292 ίππους ξεκινά από 73.062 ευρώ με ΦΠΑ. Το Raptor στην Ελλάδα μπορεί να αποκτηθεί μόνο ως επαγγελματικό όχημα, όπως άλλωστε συμβαίνει με όλα τα pick up μοντέλα.

Ford Ranger Raptor

Τεχνικά χαρακτηριστικά Ford Ranger Raptor 3.0L EcoBoost V6

  • Κυβισμός: 2956 cc
  • Ισχύς: 292 ps/5500 rpm
  • Ροπή: 491 Nm/2300 rpm
  • 0-100 km/h: 7,9 sec (σε άσφαλτο)
  • Τελική ταχύτητα: 180 km/h
  • Μικτή κατανάλωση*: 13,8 lt/100km
  • Εκπομπές CO2*: 315 g/km
  • Βάρος: 2454 kg
  • Ρεζερβουάρ: 80 lt
  • Μήκος χώρου φόρτωσης: 1564 mm
  • Πλατής χώρου φόρτωσης: 1224 mm
  • Απόσταση από το έδαφος: 265 mm
  • Γωνία προσέγγισης: 32 μοίρες
  • Γωνία ράμπας: 24 μοίρες
  • Γωνία διαφυγής: 27 μοίρες
  • Γωνία μέγιστης κλίσης: 30 μοίρες
  • Βάθος υπέρβασης υδάτινου κολλήματος: 850 mm
  • Εργοστάσιο κατασκευής: Ράγιονγκ, Ταϊλάνδη

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
10
Οδική συμπεριφορά
9.5
Οικονομία
7
Σχέση ποιότητας - τιμής
8
driven-ford-ranger-raptorΤο Raptor είναι περισσότερο ένα "παιχνίδι" παρά ένα καθαρόαιμο επαγγελματικό αυτοκίνητο. Θα τα καταφέρει εξίσου καλά με οποιοδήποτε άλλο pick up της αγοράς σε τυπικές εργασίες και ταυτόχρονα θα προσφέρει ποιότητα και επιδόσεις παντός τερέν. Είναι όμως και ακριβό για "αγροτικό" αλλά και πολύ μεγάλο για χρήση εντός πόλης. Όσοι το επιλέγουν όμως το κάνουν για όλα τα υπόλοιπα και κυρίως για την ικανότητα που έχει να μοιράζει χαμόγελα έτσι όπως λίγα εκτός δρόμου οχήματα μπορούν.