Γενεύη 2016: Lotus

Ολόκληρη η σειρά Sport της Lotus βρίσκεται στη Γενεύη και περιλαμβάνει τις ολοκαίνουριες Exige Sport 350, Elise Cup 220 και την κορυφαία βεβαίως Evora Sport 410. Το carbon σε όλο του το μεγαλείο…

Evora Sport 410
Η Evora Sport 410 βασίζεται στην κορυφαία -μέχρι σήμερα- Evora 400, ωστόσο είναι κατά 70kg ελαφρύτερη και μοιράζεται τον κομπρεσοράτο V6 κινητήρα ισχύος 410 ίππων της “πιστιάρας” 3-Eleven. Κάνει έντονη χρήση ανθρακονημάτων σε σημεία όπως στο κάλυμμα του κινητήρα, στο trim των θυρών, στην οροφή και στο εμπρός splitter, ενώ γράφει πλέον χρόνο γύρου 1’28” στην ιδιόκτητη πίστα της Lotus στο Hethel και είναι κατά 3 δευτερόλεπτα ταχύτερη από την Evora 400.
Οι 410 ίπποι είναι διαθέσιμοι στις 7000 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 410Nm έρχεται στις 3500 σ.α.λ. Το μειωμένο βάρος του μοντέλου επέτρεψε τη δημιουργία ενός νέου set-up στην ανάρτηση, με βελτιωμένη γεωμετρία και χαμηλότερο ύψος κατά 5mm σε σύγκριση με την Evora 400. Η μετάδοση μπορεί να είναι είτε μηχανική, μέσω ενός βελτιωμένου κιβωτίου ή αυτόματη με αλουμινένια paddles στο τιμόνι. Η παραγωγή της Lotus Evora Sport 410 θα περιοριστεί στα 50 οχήματα ανά έτος.
Elise Cup 250
Το ρητό “light is right” εφαρμόζεται πιστά στην Elise Cup 250, την ταχύτερη Elise που κατασκευάστηκε ποτέ. Κάνει το 0-100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 248 km/h, ενώ σε σύγκριση μετο μοντέλο που αντικαθιστά “έχασε” 21 kg και κέρδισε 26 ίππους. Με συνολικό βάρος στα 931 kg προσφέρει επιδόσεις ενός supercar και οδική συμπεριφορά που βάζει τα γυαλιά σε ακριβότερα σπορ αυτοκίνητα. Η Elise Cup 250 διατίθεται στάνταρ ως roadster με υφασμάτινη κουκούλα, ενώ η σκληρή οροφή διατίθεται προαιρετικά. Γι αυτούς που επιθυμούν ακόμη περισσότερα, διατίθεται και το πακέτο Carbon Aero που κερδίζει ακόμη 10 kg φτάνοντας τα μόλις 921 kg.
Exige Sport 350
Η ελαφρύτερη και ταχύτερη από κάθε άλλη Exige είναι βεβαίως η Exige Sport 350. Κερδίζει 51 kg, σε σχέση με τις “απλές” Exige, φτάνοντας έτσι στα 1.125 kg. Ανάμεσα στις επεμβάσεις που έγιναν ήταν η δημιουργία ενός εντελώς νέου πάνελ πίσω μέρους με γρίλιες αντί για παρμπρίζ, η χρήση ελαφρύτερης μπαταρίας, ελαφρύτερων βάσεων κινητήρα, ελαφρύτερης εξάτμισης και μιας γυμνής εσωτερικής κονσόλα που αφήνει εκτεθειμένο το μηχανισμό του επιλογέα ταχυτήτων. Και αν μη τι άλλο το τελευταίο δείχνει τόσο όμορφο όσο ένα δώρο κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο! Ο V6 υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 3,5 lt αποδίδει 350 ίππους και 400Nm ροπής και προσφέρει επιδόσεις που μεταφράζονται σε 3,9 δευτερόλεπτα για το 0-100km/h και σε τελική ταχύτητα 274 km/h.