Η κορυφαία έκδοση του Seat Leon άλλαξε, όχι μόνο όνομα αλλά και ύφος! Ναι, το νέο Leon CUPRA είναι υβριδικό, με 245 ίππους.
Αυτή είναι η κορυφαία έκδοση του Seat Leon, τουλάχιστον έως σήμερα! Μόνο που πλέον δεν είναι Seat… αλλά CUPRA, αφού η μάρκα ξεχώρισε τις κορυφαίες αυτές εκδόσεις σε ένα νέο brand. Και τώρα ήρθε η ώρα του Leon, του CUPRA Leon για την ακρίβεια, το οποίο μας έρχεται υβριδικό (για αρχή) με 245 ίππους. Θα ακολουθήσουν βέβαια δυο τυπικές βενζινοβόρες εκδοχές με 300 και 310 ίππους για τους αμετανόητους petrolheads.
Μιλάμε για το πρώτο Leon που φέρει το σήμα της CUPRA, το οποίο διατίθεται είτε ως τυπικό πεντάθυρο hatchback είτε σε Sportstourer αμάξωμα. Η σχεδίαση του βεβαίως ακολουθεί τις γνώριμες γραμμές του απλού Leon, το οποίο και από μόνο του είναι αρκετά δυναμικό ως σχήμα. Πλέον υπό τα σήματα της CUPRA, το Leon απέκτησε πρόσθετο δυναμισμό. Πέρα από τις δύο επιλογές ματ χρώματος, Magnetic Tech Matt και Petrol Blue Matt, που προσφέρουν ξεχωριστή προσωπικότητα (υπάρχουν και γυαλιστερά χρώματα στη γκάμα) το μοντέλο πατά σε νέες ζάντες 18” και 19″. Διαθέτει στάνταρ full LED προβολείς, μεγάλες εξατμίσεις και διαχύτη στο πίσω μέρος, μαζί με μια μεγάλη αεροτομή οροφής.
Στο εσωτερικό του Leon CUPRA
Εδώ βρίσκουμε μπάκετ καθίσματα, νέο δερμάτινο τιμόνι CUPRA με ενσωματωμένο μπουτόν εκκίνησης κινητήρα και λειτουργίας οδήγησης και βεβαίως το Digital Cockpit. Αυτό περιλαμβάνει ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων με νέα γραφικά που περιλαμβάνει πληροφορίες όπως RPM, ροπή, ισχύ, turbo pressure και G-επιτάχυνση. Στο ταμπλό υπάρχει και μια οθόνη infotainment 10’’ με οθόνη αφής, δίνοντας την απαραίτητη ψηφιακή πινελιά που προστάζει η εποχή. Το εσωτερικό σύστημα LED φωτισμού δίνει έναν ατμοσφαιρικό φωτισμό μαζί με την αίσθηση του κάτι διαφορετικού.
CUPRA και υβριδικό γίνεται;
Το CUPRA Leon κινείται από έναν υβριδικό κινητήρα για πρώτη φορά. Με την τεχνολογία PHEV, οι οδηγοί διατηρούν την αναμενόμενη απόδοση από ένα όχημα με το σήμα CUPRA, με τέτοιο επίπεδο οικονομίας και φιλικότητας προς το περιβάλλον που δεν υπήρξε ποτέ ξανά στο παρελθόν. Στην καρδιά του plug-in υβριδικού συστήματος υπάρχει ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI ισχύος 150 ίππων. Μαζί και ένας ηλεκτροκινητήρας 115 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13kWh. Συνδυαστικά βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας αποδίδουν 245 ίππους και 400Nm ροπή.
Στην πράξη, το plug-in υβριδικό CUPRA Leon κάνει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 225km/h. Σημαντικό όμως είναι και το ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 55-60km (54-59km για την Sportstourer έκδοση) και ταχύτητες έως τα 130 km/h. Αυτονομία που μπορεί να καλύψει τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης και μάλιστα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η μπαταρία επαναφορτίζεται σε 3,5 ώρες χρησιμοποιώντας ένα Wallbox (ή 6 ώρες από 230V οικιακή πρίζα). Χάρη στην αποδοτικότητα της τεχνολογίας κινητήρα plug-in hybrid, οι εκπομπές CO2 είναι χαμηλότερες από 35g/100km.
Στο άμεσο μέλλον θα ακολουθήσει και μια βασική PHEV έκδοση του CUPRA Leon με 204 ίππους. Αυτή θα εφοδιάζεται με το σύστημα που ήδη προσφέρεται στο SeatT Leon e-hybrid.
Παλιό, καλό βενζινοκίνητο CUPRA
Για τον πιο τυπικό petrolhead, το CUPRA Leon θα είναι επίσης διαθέσιμο και με μια επιλογή τριών 2-λιτρων turbo κινητήρων βενζίνης. Έτσι λοιπόν θα υπάρχει ο 2.0 TSI με 245ps και 370Nm, αλλά και μία εκδοχή 300 ίππων με 400Nm ροπή και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Στην κορυφή της γκάμας, θα υπάρξει μια έκδοση 310 ίππων, η οποία θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη σε Sportstourer αμάξωμα και θα συνδυάζεται με τετρακίνηση 4Drive. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Οι τιμές
Το CUPRA Leon 1.4 Plug In Hybrid είναι ήδη διαθέσιμο στην χώρα μας και προσφέρεται σε τιμές από 38.990€ στην 5θυρη έκδοση και από 39.990€ στην έκδοση Sportstourer.