Βαρύς ο φορολογικός πέλεκυς στα εταιρικά αυτοκίνητα, αφού στον προϋπολογισμό που κατατέθηκε στη Βουλή, στόχος του υπουργείου οικονομικών είναι να μπουν στον κρατικό κορβανά πάνω από 90 εκ. ευρώ εξ’ αιτίας της αλλαγής του φόρου εισοδήματος στα εταιρικά αυτοκίνητα.
Τα εταιρικά αυτοκίνητα θα επιβαρύνουν φορολογικά τον τελικό χρήστη. |
Και αυτή η απόφαση της κυβέρνησης μπορεί να αποτελέσει άλλο ένα σοβαρό πλήγμα στην αγορά αυτοκινήτου που δεινοπαθεί, αφού τα μισά και παραπάνω καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας είναι εταιρικά. Το νομοσχέδιο που μελετά το οικονομικό επιτελείο είναι η φορολόγηση του 80% του ετήσιου μισθώματος, το οποίο θα επιβαρύνει τον χρήστη, ενώ θα αλλάξουν και τα τεκμήρια διαβίωσής του.
Αν για παράδειγμα το ετήσιο μίσθωμα ενός εταιρικού αυτοκινήτου είναι 5.000 ευρώ, τότε το 80% του μισθώματος (4.000 ευρώ) προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημα του χρήστη με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί αυτός με επιπλέον φορολόγηση.
Και εδώ προκύπτει το ερώτημα: τι θα γίνει με τις εταιρείες που παραχωρούν στον υπάλληλό τους (πωλητή) ένα μισθωμένο αυτοκίνητο; Ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο;
Επίσης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης, ο οποίος πλέον θα υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής τιμής του αυτοκινήτου που δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 20.000 ευρώ και όχι με τον κυβισμό του όπως ισχύει σήμερα.