Έφηβοι και νέοι οδηγοί κινδυνεύουν περισσότερο

Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, η ημερίδα του ευρωπαϊκού προγράμματος YEARS για την ασφάλεια των νέων στο δρόμο. Την εκδήλωση διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) και ο στρατηγικός εταίρος του στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», στο Αμφιθέατρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου.
Ένα από τα κύρια συμπεράσματα της ημερίδας YEARS στην Αθήνα, είναι πως αποτελεί πλέον επιτακτική και κρίσιμη ανάγκη να υπάρξει και στην Ελλάδα ενεργοποίηση και συμπόρευση πολιτείας και φορέων για το σχεδιασμό συντονισμένης και στοχευμένης δράσης αντιμετώπισης των κινδύνων που αντιμετωπίζουν έφηβοι και νεαροί οδηγοί, πεζοί και ποδηλάτες, σε σχέση με άλλες ηλικιακές ομάδες. Η χώρα μας το 2015 κατέγραψε πανευρωπαϊκά τον υψηλότερο αριθμό θανάτων νέων ανθρώπων στο δρόμο αναλογικά με τον πληθυσμό της!
Βάσει στατιστικών, στην Ελλάδα οι νέοι οδηγοί διατρέχουν 2 με 3 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να εμπλακούν σε θανατηφόρο ή άλλο δυστύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς. Επίσης, μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δοθεί συγκεκριμένα στην προστασία των εφήβων και νεαρών ανδρών που, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αντιπροσωπεύουν το 72% και 82% αντίστοιχα των θυμάτων από τροχαίο συμβάν σε αυτές τις ηλικίες. Σύμφωνα με στοιχεία, μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν επίσης οι έφηβοι και νεαροί οδηγοί και επιβάτες που κινούνται με δίκυκλα, σε επαρχιακές οδούς. Σύμφωνα και με σχετική έκθεση που δημοσίευσε το ETSC, η χώρα μας διατηρεί την πρωτιά και στις συγκρούσεις με μόνο ένα όχημα (single-vehicle collisions) με κύρια αίτια την υπερβολική ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και το αλκοόλ, με θύματα κυρίως νέους οδηγούς και επιβάτες.