Βρεθήκαμε καλεσμένοι στο “Energy and Sustainability” event του Inefan όπου μιλήσαμε για την ηλεκτροκίνηση και πως αυτή θα επηρεάσει τις μετακινήσεις μας στο μέλλον!
Ενέργεια! Δίχως αμφιβολία το φλέγον θέμα της περιόδου αλλά και κάτι που θα μας απασχολήσει έντονα σε όλα τα επίπεδα. Η ενέργεια είναι παντού γύρω μας, από τη θέρμανση και τη χρήση μιας συσκευής, μέχρι βέβαια και στην οδήγηση ενός αυτοκινήτου. Ειδικά τώρα που η ηλεκτροκίνηση μας χτυπά δυνατά την πόρτα!
Με θέμα λοιπόν “Energy & Sustainability”, το Inefan διοργάνωσε την πρώτη δια ζώσης εκδήλωση μετά την πανδημία, στις 14 Νοεμβρίου στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. Η εκδήλωση είχε σκοπό να θίξει το θέμα της Ενέργειας και της Βιώσιμης Ανάπτυξης, όπου πέντε ομιλητές με μεγάλη εμπειρία τόσο σε ακαδημαϊκό αλλά και σε επιχειρησιακό επίπεδο ανέπτυξαν τις ομιλίες τους γύρω από το συγκεκριμένο θέμα. Ανάμεσα τους και ο δικός μας Γιάννης Στέφου, εκπροσωπώντας το trcoff.gr.
Αναλυτικά οι ομιλητές ήταν:
- Δρ. Σπύρος Κιαρτζής, Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Ε.
- Δρ. Κυριακή Κοσμίδου, Καθηγήτρια Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Α.Π.Θ.
- Δρ. Διονύσης Μπουντουβάς, Διευθύνων Σύμβουλος, COMBATT A.E.
- Δρ. Βασίλειος Νικολόπουλος, Επικεφαλής Εφαρμοσμένης Έρευνας και Ανάπτυξης/ Καινοτομίας, Τομέας Ενέργειας και Φυσικού Αερίου, MYTILINEOS S.A.
- Γιάννης Στέφου, Δημοσιογράφος Αυτοκίνησης, trcoff.gr
Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο Δρ. Ευάγγελος Ιωαννίδης, διδάσκων του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Α.Π.Θ., ενώ στην αρχή της εκδήλωσης απευθύνθηκαν χαιρετισμοί από την πρόεδρο του Inefan, Κατερίνα Σαρίκου.
Η ομιλία μας για την Ηλεκτροκίνηση
Το trcoff.gr εκπροσώπησε ο Γιάννης Στέφου, δημοσιογράφος αυτοκινήτου με θέμα ομιλίας “Ηλεκτροκίνηση: είναι όντως το μέλλον;” Αυτή περιλάμβανε μια γενική ανάλυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Συγκεκριμένα, έγινε μια ιστορική αναδρομή των ηλεκτρικών αυτοκίνητών, ενώ στην συνέχεια ακολούθησε μια διατύπωση όλων των μοντέλων που λειτουργούν συνδυαστικά: θερμικός κινητήρας με ηλεκτρισμό (υβριδικά) ή αποκλειστικά με ρεύμα ή υδρογόνο.
Από αυτά τα μοντέλα έγινε διάκριση μεταξύ των Mild Hybrid, Full Hybrid, Plug-in Hybrid, Battery Electric και τέλος των Fuel Cell οχημάτων. Ως κατακλείδα, ο Γιάννης αναφέρθηκε στην κατάργηση των οχημάτων με θερμικό κινητήρα (βενζίνη & diesel) στην EE από το έτος 2035 και τόνισε το πόσο θα απασχολήσει την επικράτεια η αλλαγή των μπαταριών και κατά αυτού η χρήση άλλων πηγών ενέργειας όπως του υδρογόνου.