Μετά από αρκετό καιρό η Toyota Ελλάς διοργάνωσε επί ελληνικού εδάφους μια ξεχωριστή διήμερη εκδήλωση, η οποία περιλάμβανε δύο σκέλη. Συνέντευξη Τύπου με παρουσίαση θέσεων και μελλοντικών εξελίξεων στην αυτοκίνηση, παρουσίαση του νέου Yaris, αλλά και άλλων μοντέλων της μάρκας, οδηγώντας τα σε μια διαδρομή περίπου 600 χλμ. από την Αθήνα στη Μεσσηνία και πίσω.
Το πρώτο σκέλος ξεκίνησε με τη συνέντευξη τύπου που δόθηκε στο κτίριο της Ολυμπιακής Επιτροπής, όπου ο Πρόεδρος της Toyota Ελλάς κ. Αριστείδης Αραβανής ανακοίνωσε την συνεργασία της Toyota σε παγκόσμιο επίπεδο με την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Επιτροπή για τα επόμενα 8 χρόνια (2024) στον τομέα της κινητικότητας (mobility), εκφράζοντας την επιθυμία του Ακίο Τογιόντα (προέδρου της Toyota). Παράλληλα ο πρόεδρος της Toyota Ελλάς αναφέρθηκε στην πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, αλλά και στις επερχόμενες αλλαγές στην αυτοκίνηση.
Στη συνέχεια στελέχη της εταιρείας παρουσίασαν την υβριδική τεχνολογία της Toyota, καθώς και τα νέα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας Yaris, C-HR, Prius και Auris.
Για την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, ο Πρόεδρος της Toyota Ελλάς, είπε ότι αυτή φέτος θα κλείσει με αύξηση της τάξης του 4%, με τα περισσότερα αυτοκίνητα να αγοράζονται από εταιρείες ενοικίασης και μακροχρόνιων μισθώσεων. Στους στόχους της εταιρείας είναι να διατηρηθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ακόμη, ο κ. Αραβανής αναφέρθηκε εκτενώς στις μεγάλες αλλαγές που έρχονται τα επόμενα χρόνια οι οποίες θα ανατρέψουν όσα γνωρίσαμε τα προηγούμενα 60 χρόνια. Και αυτές έχουν να κάνουν με το περιβαλλοντικό πλαίσιο των αυτοκινητοβιομηχανιών που γίνεται πιο αυστηρό, τις νέες τεχνολογίες, καθώς και τις νέες μορφές μετακίνησης, που τα επόμενα 10 χρόνια θα αλλάξουν την φιλοσοφία της αυτοκίνησης με αυτοκίνητα προς χρήση και όχι με κτήση.
Η Toyota, σε συνεργασία με τη Microsoft, εξασφάλισε τη διασύνδεση του αυτοκινήτου με τον άνθρωπο, ενώ στον τομέα έρευνας της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης διέθεσε 1 δις δολάρια για την συνεργασία Toyota Research Institute με το ΜΙΤ και το Stanford.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες diesel, η μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας είναι σημαντική σε όλη την Ευρώπη, ακόμη και στην Ελλάδα που μετά την έξαρση που υπήρξε το 2014 (64%) σήμερα η αγορά των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων εμφανίζεται σημαντικά μειωμένη φθάνοντας το 36%. Άλλωστε, οι ραγδαίες αλλαγές που έρχονται με πιο αυστηρά κριτήρια στην έγκριση τύπου με την καθιέρωση του WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) που αφορά στην μέτρηση εκπομπής ρύπων CO2, κατανάλωσης και αυτονομίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε Ευρώπη, Ιαπωνία και Ινδία, ανατρέπουν όλα όσα ισχύουν σήμερα στο NEDC. Τώρα οι δοκιμές θα γίνονται βάσει νομοθετικού πλαισίου με το σύστημα RDE (Real Driving Emission) που θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο του 2017 και οι εκπομπές ρύπων θα μετριούνται όχι στα εργαστήρια, αλλά σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, με υψηλότερες ταχύτητες και μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ θα υπολογίζεται κατά πόσο επηρεάζονται οι εκπομπές ρύπων από την αεροδυναμική και το βάρος που προσθέτει ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου.
Η διευθύντρια marketing της Toyota Ελλάς, κα Ελεάννα Βήττα, σχετικά με τις εκπομπές CO2 αναφέρθηκε στην 20χρονη παρουσία της Toyota στην υβριδική τεχνολογία, τονίζοντας ότι ήταν μια δικαίωση της εταιρείας, η οποία σε παγκόσμιο επίπεδο σημείωσε 10 εκ. πωλήσεις υβριδικών μοντέλων, εκ των οποίων το 1,5 εκ. διατέθηκε στην ευρωπαϊκή αγορά. Σχετικά με τις εκπομπές CO2 τόνισε ότι εξοικονομήθηκαν 77 τόνοι εκπομπών CO2 και μειώθηκαν σημαντικά και οι εκπομπές NOx.
Σύμφωνα με τις νέες νόρμες, η κα Βήττα αναφέρθηκε στις προβλέψεις που δίνουν μια σημαντική αύξηση στο ποσοστό των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Επίσης η Toyota με προσωπική παρέμβαση του προέδρου της Ακίο Τογιόντα προσανατολίζεται και στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πρώτο μοντέλο αυτής της κατηγορίας το 2021.
Για τη νέα πλατφόρμα TNGA που χρησιμοποιεί η εταιρεία στα αυτοκίνητά της, αρχής γενομένης από το Prius 4ης γενιάς και C-HR, και τα πλεονεκτήματα αυτής, αναφέρθηκε ο κ. Ηλίας Καραϊσκος (AFS Operations & Business Development Manager της Toyota Ελλάς), τονίζοντας ότι η εν λόγω πλατφόρμα προσφέρει χαμηλότερο κέντρο βάρος στο αυτοκίνητο, καλύτερη συμπεριφορά, άνεση στον οδηγό και βελτιωμένους χώρους, ενώ παράλληλα εξασφάλισε και οικονομικά οφέλη της τάξης του 20% για την εταιρεία στο στάδιο της έρευνας.
Τέλος, η κα Αγγελική Τσενέ (Group Product Manager της Toyota Ελλάς) παρουσίασε το νέο Toyota Yaris (διαβάστε σχετικά εδώ) με το νέο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων, τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,2 λίτρων που εξοπλίζει το νέο C-HR, καθώς και τους υβριδικούς κινητήρες 4ης γενιάς 1,8 λίτρων και 1,5 λίτρων. Αναφορά έγινε επίσης στο πακέτο Toyota Safety Sense που διατίθεται πλέον στα τελευταία μοντέλα, με την προσθήκη συστήματος Adaptive Cruise Control με ραντάρ και με λειτουργία ανίχνευσης πεζών για το σύστημα Pre-Collision.
Συνοψίζοντας τις θέσεις, τις πληροφορίες και τις απόψεις των στελεχών της Toyota Ελλάς που κατέθεσαν στη συνέντευξη τύπου, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η Toyota είναι έτοιμη να ανταπεξέλθει σε κάθε μελλοντική πρόκληση, είτε αυτή αφορά το περιβάλλον, είτε τις επερχόμενες τεχνολογίες, αλλά και τη νέα φιλοσοφία στην αυτοκίνηση. Και μέχρι σήμερα ο ιαπωνικός κολοσσός το έχει αποδείξει έμπρακτα.