Η γκάμα του ανανεωμένου Volkswagen Golf (λέγε με Mk 7.5) αποκτά επιτέλους την άκρως ενδιαφέρουσα έκδοση με τον καινούριο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI EVO. Το νέο μηχανικό σύνολο διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος 130ps ή 150ps και σε συνδυασμό με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT.
Ο 1.5 TSI EVO BlueMotion 130ps ACT έχει χαρακτηριστικά που αποτελούν παγκόσμια καινοτομία σε μαζική παραγωγή κινητήρων βενζίνης. Με τη χρήση turbo μεταβλητής γεωμετρίας (VTG) και κύκλο καύσης βασισμένο στον Κύκλο Miller με μία πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης της τάξης του 12:1, η απόκριση του κινητήρα βελτιώνεται θεαματικά στις πολύ χαμηλές στροφές. Έτσι εξαλείφεται ουσιαστικά το φαινόμενο της υστέρησης απόκρισης (turbo lag), γεγονός που πιστοποιείται και από την μέγιστη απόδοση της ροπής των 200 Nm μόλις από τις 1.400 σ.α.λ. Ο 1.5 TSI EVO 150ps ACT, επίσης προσφέρει τη μέγιστη ροπή των 250 Nm σε πολύ χαμηλό φάσμα στροφών, από τις 1.500 σ.α.λ.
Στο κομμάτι της κατανάλωσης, η Volkswagen ανακοινώνει επισήμως ότι το Golf 1.5 TSI EVO BlueMotion 130ps ACT έχει μέση κατανάλωση 4,8 lt/100km και εκπομπές CO2 110g/km, ενώ η έκδοση των 150ps έχει αντίστοιχα 5,0 lt/100km και 114 g CO2/km. Οι δύο νέες εκδόσεις του Golf προσφέρουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,1 ή 8,3 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, με μέγιστη ταχύτητα 210 και 216 km/h.
Το νέο Volkswagen Golf 1.5 TSI EVO BlueMotion 130ps με αυτόματο κιβώτιο DSG7, διαθέτει λειτουργία coasting και παράλληλα (για ταχύτητες μέχρι 130 km/h) λειτουργία απενεργοποίησης κινητήρα (engine-off) με αποτέλεσμα μειωμένη κατανάλωση κατά 0,4lt/100km (σε σχέση με τον 1.4 TSI 125ps). Aυτό το χαρακτηριστικό αποτελεί παγκόσμια πρεμιέρα. Κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα όλες οι ηλεκτρικές λειτουργίες του νέου Golf διατηρούνται σε πλήρη λειτουργία χάρη στην ενισχυμένη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία τροφοδοτεί τους ηλεκτρικούς καταναλωτές. Σε περίπτωση επιτάχυνσης ή αλλαγής σχέσης κιβωτίου, η λειτουργία coasting και απενεργοποίησης του κινητήρα σταματά χωρίς να γίνεται αντιληπτή οποιαδήποτε αλλαγή στην οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Οι νέοι 1.5 TSI EVO διαθέτουν και βελτιστοποιημένο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT. Σε ταχύτητες έως 130 km/h και από 1.400 έως 4.000 σ.α.λ. σε χαμηλό φορτίο, το σύστημα απενεργοποιεί την τροφοδοσία των δύο μεσαίων κυλίνδρων προκειμένου να επιτυγχάνεται οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. Η διαδικασία μετάβασης από τετρακύλινδρη σε δικύλινδρη λειτουργία και αντίστροφα, διαρκεί μόλις 13-36 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Οι νέοι κινητήρες 1.5 TSI EVO συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή 7άρι διπλού συμπλέκτη DSG. Με την προσθήκη των κινητήρων EVO, το Golf διατίθεται συνολικά σε 4 εκδόσεις βενζίνης με turbo, ξεκινώντας από τον 1.0 TSI με 85 και 110 ίππους.
Οι νέες εκδόσεις με τους κινητήρες 1.5 TSI EVO είναι άμεσα διαθέσιμοι στην ελληνική αγορά σε τιμή από 20.900 ευρώ, ενώ το ανανεωμένο Golf σε έκδοση βενζίνης TSI ξεκινά από 16.450 ευρώ.