Η νέα, 11η γενιά Honda Civic αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη Σεπτεμβρίου, ωστόσο η επίσημη αντιπροσωπεία ανακοινώνει τις επίσημες τιμές του μοντέλου, με τις παραγγελίες να ανοίγουν στις 11 Ιουλίου.

Η αναμονή φτάνει στο τέλος της, αφού πλέον το νέο Honda Civic ξεκινά τη διάθεσή του στην Ευρώπη και τις επόμενες ημέρες ανοίγουν οι παραγγελίες και στην Ελλάδα. Τα πρώτα Civic 11ης γενιάς θα φτάσουν στην Ελλάδα στο τέλος Σεπτέμβρη. Θυμίζουμε πως πλέον το μοντέλο θα διατίθεται πανευρωπαϊκά σε μία μόλις έκδοση κινητήρα και θα είναι αποκλειστικά υβριδικό e:HEV.

Αυτό βέβαια είναι σπουδαία νέα, αφού η Honda μπαίνει δυναμικά σε μια περίοδο πλήρους εξηλεκτρισμού. Ήδη τα Jazz και HR-V διατίθενται ως υβριδικά e:HEV, που σημαίνει ιδιαίτερα χαμηλοί ρύποι και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Βέβαια, στην περίπτωση του Civic, το  κινητήριο σύστημα συνδυάζει έναν 2-λιτρο κινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με 72 κυψέλες με δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες. Συνδυαστικά, το σύστημα αποδίδει ισχύ 184 ίππων και ροπή 315 Nm. Καθόλου άσχημα!

Honda Civic e:HEVΟι δύο ισχυροί ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται για να παρέχουν την κύρια κινητήρια δύναμη στο νέο Civic, προσφέροντας έτσι μία αίσθηση άμεσης ροπής και ισχυρής επιτάχυνσης. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να εναλλάσσεται απρόσκοπτα μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine, χωρίς καμία παρέμβαση από τον οδηγό. Υπάρχουν τέσσερα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Individual) επηρεάζοντας ανά περίπτωση τον κινητήρα και την απόκριση στο κιβώτιο ταχυτήτων, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Κεντρικό στοιχείο του συστήματος e:HEV είναι το κιβώτιο σταθερής σχέσης, το οποίο έχει σχεδιαστεί για ελαχιστοποίηση των μηχανικών τριβών. Το νέο Civic στοχεύει σε εκπομπές CO2 κάτω από 110 γρ/χλμ και σε κατανάλωση κάτω από 5 l/100km.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα;

Βέβαια στην ελληνική πραγματικότητα, ένας 2-λιτρος κινητήρας σημαίνει αυτομάτως και άλλα πράγματα, αφού υβριδικός ή όχι συνοδεύεται από τις γνωστές φορολογικές επιβαρύνσεις. Αλλά δεν είναι μόνο ο φόρος πολυτελείας που φέρνει το Civic σε μια ιδιαίτερα δύσκολη θέση για τα ελληνικά δεδομένα.

Το σημαντικότερο θέμα βεβαίως είναι οι τιμές πώλησης, αφού σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία της Honda, αυτές ξεκινούν από τις 41.500€ στην έκδοση Elegance. Μπορεί να έχει πλήρη εξοπλισμό και όλα τα στοιχεία άνεσης, όμως απέχει θεαματικά από τον όποιο ανταγωνισμό. Γνωρίζουμε ότι οι τιμές ανεβαίνουν γενικότερα στην αυτοκίνηση (πλέον με 20.000€ παίρνεις ένα Renault Clio ή ένα Skoda Fabia), όμως 41.500€ για ένα Civic είναι πολλά χρήματα. Ασχέτως αν το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό ποιοτικά, έχει κορυφαίους χώρους και μια αναμενόμενα εξαιρετική οδική συμπεριφορά.

Θυμίζουμε ότι πριν δύο χρόνια, η κορυφαία έκδοση του 10ης γενιάς Civic με κινητήρα 1.5 Turbo, 182 ίππους και ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού (ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ηλιοροφή κλπ) κόστιζε 28.000€, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο πριν το τελευταίο του facelift κόστιζε 26.000€ περίπου.

Δες τη video-δοκιμή αυτού του μοντέλου:

(ίσως το καλύτερο και με διαφορά στην κατηγορία του πριν 2 χρόνια)

Τι συνέβη με τις τιμές;

Ναι, ακρίβυναν τα αυτοκίνητα και οι πρώτες ύλες, υπάρχουν (ακόμα) ελλείψεις σε ημιαγωγούς, ο πόλεμος Ουκρανία-Ρωσία συνεχίζεται, οι βιομηχανίες περνούν κρίση και οι ρύποι CO2 βασανίζουν την Ευρώπη. Όμως οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι ανά χώρες εισαγωγικές κάνουν προσπάθειες να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Ίσως και με τον λάθος τρόπο, αφαιρώντας εξοπλισμό από τα μοντέλα τους προκειμένου να παραμείνουν σε “φυσιολογικά” επίπεδα τιμολογιακά.

Η τοποθέτηση στην αγορά ενός μοντέλου, όσο εξαιρετικό κι αν είναι αυτό, σε τιμές άνω των 40.000€ δεν είναι καλό για τις πωλήσεις. Μιλάμε άλλωστε για ένα hatchback, έστω και μεγαλύτερο από το συνηθισμένο. Αλλά ούτε τα πιο μεγάλα SUV δεν ξεκινούν από αυτές τις τιμές. Ναι, είναι Honda. Δεν σπάει, δε χαλάει και κοινώς είναι “αυτοκίνητο για μια ζωή”, αλλά πλέον είναι ένα αυτοκίνητο που τοποθετείται ανάμεσα στα πιο ακριβά premium. Μόνο αυτόματο, μόνο υβριδικό, μόνο υπερπλήρες σε εξοπλισμό.

Για την ιστορία πάντως, υπάρχουν και δύο ανώτερες εκδόσεις, με ακόμη περισσότερο εξοπλισμό. Έτσι το Civic 2.0 Hybrid eCVT Sport κοστίζει 43.500€ και το Civic 2.0 Hybrid eCVT Advance κοστίζει 47.700€. Βέβαια, υπάρχουν και οι “ταγμένοι” Hondάκιδες, ικανοποιημένοι σε όλους τους τομείς από τις προηγούμενες γενιές (πως να μην είναι άλλωστε;) που δε θα αλλαξοπιστήσουν, θα πάρουν φόρα και θα μπουν σε μία έκθεση να το παραγγείλουν. Αν λοιπόν είσαι κι εσύ ένας από αυτούς, θα ισχύσουν εκπτώσεις για όλες τις προ-παραγγελίες, από 2.250 έως 2.600€, ανάλογα με την έκδοση. Πρακτικά η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει όφελος που αντιστοιχεί στο 50% των τελών ταξινόμησης. Άρα έστω και ψυχολογικά θα σπάσει το φράγμα των 40Κ και το Civic με προ-παραγγελία ξεκινά από 39.250€.

Πάντως ένα από τα πράγματα που θα περιμένουμε να δούμε είναι (ασχέτως με τις πωλήσεις) είναι το πόσο θα κοστίζει το κορυφαίο Honda Civic Type R που σήμερα είναι “under development” και αναμένεται στους επόμενους μήνες. Θα ξεπεράσει τις 60Κ ή όχι; Τι λέτε;

Honda Civic e:HEV