Επίσημη πρώτη του Honda CR-Z

12 Ιανουαρίου 2010


Το διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου βορείου Αμερικής στο Νιτρόιτ αποτελεί χωρίς αμφιβολία το πρώτο σημαντικό αυτοκινητιστικό γεγονός της χρονιάς (με εξαίρεση το ράλι Dakar). Εκεί παρουσιάζονται αυτές τις ημέρες πολλά νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν κυρίως στην αμερικάνικη αγορά, ενώ δε λείπουν και οι παγκόσμιες πρεμιέρες μοντέλων που θα δούμε σύντομα και στην Ευρώπη, όπως το νέο Ford Focus που θα δούμε το 2011. Από όλα λοιπόν τα μοντέλα του Ντιτρόιτ, ένα είναι αυτό που προσωπικά ξεχωρίζω ως το σημαντικότερο.

Αυτό είναι το Honda CR-Z, το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που καταφέρνει και συνδυάζει την υβριδική τεχνολογία με ένα εντυπωσιακό κουπέ αμάξωμα* και σπορτίφ ύφος. Και κυρίως συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός «καθαρού» βενζινο/ηλεκτρικού υβριδικού συστήματος κίνησης με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Είναι με άλλα λόγια το πρώτο υβριδικό με χειροκίνητο κιβώτιο και πεντάλ συμπλέκτη, κάτι που θα εκτιμηθεί κατά τη σπορ οδήγηση. Το CR-Z σκοπεύει να αλλάξει τις υπάρχουσες αντιλήψεις για τα υβριδικά μοντέλα, φέρνοντας δυο διαφορετικές κατηγορίες αυτοκινήτων να ισορροπούν σε ένα σπορ σχεδίασης αμάξωμα.

Σχεδιαστικά, το CR-Z έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που δικαίως το καθιστούν συνεχιστή του θρυλικού CRX. Σφηνοειδές σχήμα, μικρές διαστάσεις (περίπου 30 εκ. μικρότερο από το Insight), μεγάλο πλάτος και «κοφτό» πίσω μέρος με διαιρούμενο παρμπρίζ.
Το CR-Z συνδυάζει ένα συμβατικό μηχανικό κιβώτιο με ένα βενζινο-ηλεκτρικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά από το αρχικό Insight του 1999. Ο θερμικός κινητήρας είναι 4-κύλινδρος χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ο οποίος ενισχύεται από τον ηλεκτροκινητήρα των 14 PS που είναι τοποθετημένος μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων. Συνολικά η συνδυαστική ισχύς που προσφέρει το υβριδικό σύστημα στο CR-Z ανέρχεται στους 124 ίππους και 174 Nm ροπής διαθέσιμα στις 1.500 σ.α.λ. Προς το παρόν δεν υπάρχουν στοιχεία κατανάλωσης, ωστόσο η Honda ανακοινώνει εκπομπές CO2 περιορισμένες στα 117 g/km**.
Το CR-Z εφοδιάζεται με ένα 3-Mode Drive System που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, μεταβάλλοντας την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, του χρόνου σβησίματος στο ρελαντί, του ελέγχου κλιματισμού και του βαθμού υποστήριξης του συστήματος ΙΜΑ. Ακόμη, η Ευρωπαϊκή έκδοση του CR-Z έχει φώτα ημέρας με 8 λυχνίες LED που τονίζουν την κάτω γραμμή των προβολέων.


Το εσωτερικό έχει διάταξη θέσεων 2+2 που επιτρέπει τη μεταφορά μικρόσωμων κυρίως ατόμων (ή παιδιών) για σύντομες αποστάσεις. Σχεδιαστικά, η καμπίνα ακολουθεί hi-tech αισθητικά πρότυπα, όπως στο Insigh, ωστόσο εδώ έχουμε ακόμη πιο προχωρημένη σχεδίαση με έναν φουτουριστικό ψηφιακό πίνακα οργάνων και ένα πιο επικεντρωμένο στον οδηγό ταμπλό που φέρνει μνήμες από S2000.
Η Ευρωπαϊκή έκδοση του CR-Z θα κάνει το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2010 το Μάρτιο, οπότε και αναμένονται τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

* Κουπέ ήταν και το πρώτο Honda Insight του 1999, ωστόσο εκείνο δεν ήταν μαζικής παραγωγής
** Υπόκεινται σε τελική έγκριση τύπου