Το ανανεωμένο Honda Jazz ξεκινά την πορεία του στην ελληνική αγορά, διαθέσιμο σε τέσσερις επιλογές εκδόσεων, όλες πλήρως υβριδικές με αυτόματο κιβώτιο και μια μακριά λίστα εξοπλισμού.
Το Honda Jazz ανέκαθεν αποτελούσε μια ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους αναζητούσαν ένα σχετικά μικρό και πρακτικό αυτοκίνητο, χωρίς συμβιβασμούς σε χώρους που θα εξυπηρετήσει μια οικογένεια στις καθημερινές της ανάγκες μετακίνησης. Με στοιχεία όπως η χαμηλή κατανάλωση, η ευελιξία του εσωτερικού με τα φημισμένα “Magic seats” και βεβαίως την αξιοπιστία του ονόματος Honda, το Jazz είναι χωρίς αμφιβολία μια επιλογή για… ψαγμένους.
Το μοντέλο είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη από το 2002 και πλέον βρίσκεται στην 4η γενιά του η οποία πρωτοκυκλοφόρησε περίπου πριν δύο χρόνια, αποκλειστικά ως υβριδικό μοντέλο. Γι αυτό και η πλήρης ονομασία του είναι πλέον Jazz e:HEV. Για το 2023 το Jazz e:HEV ανανεώθηκε, σχεδιαστικά και τεχνολογικά, παραμένει ένα πλήρως υβριδικό μοντέλο βεβαίως και συνεχίζει και ως crossover στην έκδοση Crosstar.
Τι άλλαξε σχεδιαστικά;
Οι πιο προφανείς αλλαγές στο Jazz αφορούν την εξωτερική του εμφάνιση. Έτσι το νέο μοντέλο έχει επανασχεδιασμένα φώτα εμπρός και πίσω, έναν πιο σπορ εμπρός προφυλακτήρα με μεγάλο τμήμα σε μαύρο χρώμα και μια επίσης νέα μάσκα, μεγαλύτερη ως προς τις γρίλιες της. Την εικόνα συμπληρώνουν τα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 16 ιντσών. Αντίστοιχα και το Jazz Crosstar απέκτησε αλλαγές σε προφυλακτήρες, πλευρικά μαρσπιέ, φώτα και βεβαίως στη μάσκα.
Στο εσωτερικό οι αναβαθμίσεις αφορούν στη χρήση νέων υλικών στις επιφάνειες και στις υφασμάτινες επενδύσεις, με το Crosstar να έχει πλέον μία νέα επένδυση στο τούνελ μετάδοσης και ένα νέο μαύρο, αδιάβροχο ύφασμα καθισμάτων. Σε όλα τα μοντέλα και τις εκδόσεις η επένδυση του επιλογέα ταχυτήτων γίνεται ασημί, με την αντίστοιχη των διακοπτών θυρών να φέρει τώρα ματ φινίρισμα που συνάδει με τα υπόλοιπα σημεία επαφής στην καμπίνα, μαζί με έναν νέο καθρέφτη πίσω θέασης χωρίς πλαίσιο από τις εκδόσεις Advance.
Η νέα έκδοση Advance Sport εισάγει και κάποια σπορ στοιχεία, όπως το τριάκτινο τιμόνι με κίτρινες ραφές και paddles, επενδύσεις καθισμάτων σε μαύρο ύφασμα/γκρι σουέτ και σπορ πεντάλ.
Όλες οι εκδόσεις Jazz εξοπλίζονται με μια κεντρική οθόνη αφής HMI 9” και μια TFT 7” εντός του πίνακα οργάνων. Και βεβαίως όλες διαθέτουν τα ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης και αναστροφής, ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 304 λίτρα, φτάνοντας στα 1.205 με τα πίσω καθίσματα κατεβασμένα, που μάλιστα δημιουργούν ένα πλήρως επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.
Με περισσότερη δύναμη
Οι αλλαγές συνεχίστηκαν και στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, με πρώτη και καλύτερη τη συνολική αύξηση της απόδοσης από τους 109 στους 122 ίππους. Ταυτόχρονα, το σύστημα κίνησης e:HEV του Honda Jazz προσφέρει βελτιωμένη επιτάχυνση και πιο δυναμική οδηγική εμπειρία, διατηρώντας παράλληλα την εξαιρετική αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης e:HEV. Η αύξηση ισχύος επιτεύχθηκε μέσω της αύξησης της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα κατά 10kW, ενώ και ο θερμικός κινητήρας προσφέρει πλέον 107 ίππους αντί για 97 που είχε το προ-facelift Jazz. Η συνδυαστική ροπή παραμένει στα 253 Nm.
Παρόλα αυτά, το υβριδικό σύστημα εξακολουθεί να παράγει εκπομπές CO2 από 102 g/km (WLTP) με κατανάλωση καυσίμου 4,5 l/100km (WLTP) στο Jazz και 108 g/km (WLTP) και 4,8 l/100km (WLTP) στο Jazz Crosstar.
Εκδόσεις και εξοπλισμός
Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τρία για το Jazz, Elegance, Advance και Advance Sport, ενώ το Crosstar διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Advance. Σε κάθε περίπτωση η λίστα εξοπλισμού είναι τεράστια και ενδεικτικά περιλαμβάνει στοιχεία όπως:
- σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης
- adaptive cruise control
- speed limiter
- σύστημα υποβοήθησης λωρίδας κυκλοφορίας
- σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης σε μποτιλιάρισμα
- αναγνώριση οδικών σημάτων
- αυτόματο κλιματισμό
- αισθητήρες βροχής
- αυτόματοι προβολείς με υποβοήθηση μεγάλης σκάλας
- θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα
- αισθητήρες στάθμευσης εμπρός/πίσω
- κάμερα οπισθοπορείας
- οθόνη infotainment 9” με bluetooth, DAB, ασύρματο Apple CarPlay, Android Auto
- 2 θύρες USB
Η έκδοση Advance Sport ξεχωρίζει από τις διαφορετικές ζάντες, διαθέτει αναβαθμίσεις πλαισίου και ένα έξτρα SPORT προφίλ οδήγησης (οι υπόλοιπες εκδόσεις έχουν τα NORMAL και ECO). Επίσης έχει διαφορετικές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, προσφέροντας μειωμένες κλίσεις στις στροφές. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω των πιο μαλακών κατά 8% και 20% εμπρός και πίσω ελατηρίων, ενώ αυξημένη κατά 6% είναι η ακαμψία των σινεμπλόκ. Επίσης, τα αμορτισέρ είναι πιο σφικτά τόσο κατά τη συμπίεση όσο και κατά την επαναφορά τους.
Τιμούλα;
Το Honda Jazz ανέκαθεν αποτελούσε την επιλογή στο επάνω άκρο της κατηγορίας των supermini. Και βεβαίως έτσι συνεχίζει και τώρα, με την τιμή του να αποτελεί ίσως το μοναδικό dealbreaker, αφού σε όλα τα υπόλοιπα είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, η τιμολογιακή του τοποθέτηση δεν το καθιστά εκτός αγοράς, αφού με τιμή εκκίνησης στις 27.500 ευρώ είναι κατά 570 ευρώ φθηνότερο από το επίσης πλήρως υβριδικό Renault Clio. Με απλούστερα λόγια, όσο περίεργο και αν μας φαίνεται, η τιμή του Jazz e:HEV είναι φυσιολογική για τον εξοπλισμό που διαθέτει και βεβαίως για τα δεδομένα της κατηγορίας στην Ελλάδα και εν έτη 2023. Ναι, είναι ακριβό και ναι, υπάρχουν άλλα πλήρως υβριδικά μοντέλα σε πιο δελεαστικές τιμές.
- Elegance: 27.500 €
- Advance: 29.800 €
- Advance Sport: 31.200 €
- Crosstar Advance: 31.700 €