Hyundai: 30 χρόνια καινοτομιών στην ηλεκτροκίνηση

Hyundai NEXO

Η Hyundai εδώ και 30 χρόνια βρίσκεται στην πρώτη γραμμή ανάπτυξης φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

Από τα υβριδικά στις κυψέλες υδρογόνου, η Hyundai εδώ και τρεις δεκαετίες βρίσκεται στην πρώτη γραμμή ανάπτυξης φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων. Η παροχή καθαρής κινητικότητας και η εξασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος είναι βασικά σημεία της φιλοσοφίας της Hyundai. Παρόλο που τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα άρχισαν να πωλούνται ευρέως την τελευταία δεκαετία, η Hyundai παρουσίασε το πρώτο της καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 1991. Από τότε, έχουν ακολουθήσει αρκετά δημοφιλή φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα.

1990: Η ανάπτυξη των πρώτων EV της Hyundai

Η Hyundai έκανε τα πρώτα της βήματα στην ανάπτυξη EV οχημάτων στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο της καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Sonata Electric Vehicle, το 1991. Μια ιδέα βασισμένη στο Sonata sedan, διέθετε lead-acid μπαταρία και προσέφερε αυτονομία 70 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 60 χλμ/ώρα.

Hyundai EV3 Sonata

Το 1992, ένα EV βασισμένο στο Excel παρουσίασε αυτονομία 100 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 100 χλμ/ώρα και στη συνέχεια το 1993 η Hyundai ανέπτυξε ένα δεύτερο EV βασισμένο στο Sonata με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα. Την επόμενη χρονιά, το 1994, παρουσιάστηκε ένα EV με βάση το Scoupe, με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα.

Η Hyundai παρουσίασε ακόμη μεγαλύτερη πρόοδο στην ανάπτυξη των EVs με την κατασκευή του Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης στη Namyang της Νότιας Κορέας, το 1995. Αυτό οδήγησε στην ανάπτυξη Hyundai EV με υβριδικές μπαταρίες νικελίου-μετάλλου, όπως το πρωτότυπο Accent EV. Αυτό το αυτοκίνητο διέθετε μια πολύ βελτιωμένη αυτονομία 390 χιλιομέτρων και ταχύτητα 140 χλμ/ώρα.

Η πρώτη προσπάθεια της Hyundai για ανάπτυξη υβριδικού-ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήταν το FGV-1 concept, που έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σεούλ το 1995.

2000: Τεχνολογία κυψελών καυσίμου

Στο τέλος της χιλιετίας, οι περιβαλλοντικές ανησυχίες είχαν αρχίσει να γίνονται έντονες. Η Hyundai είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη οχημάτων με κυψέλες καυσίμου το 1998 και παρουσίασε το 2000 το πρώτο concept κυψελών καυσίμου, το Santa Fe Fuel Cell Electric. Το πρώτο FCEV με δεξαμενή υδρογόνου 350 bar, ήταν εξοπλισμένο με 75 kW fuel cell και προσέφερε αυτονομία 230 χιλιομέτρων. Αν και αυτά τα δεδομένα ήταν εντυπωσιακά για την εποχή, η έλλειψη υποδομής για αυτοκίνητα υδρογόνου, δεν επέτρεψε την ανάπτυξη οχημάτων μαζικής παραγωγής.

Hyundai Santa Fe FCHEV

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2004, η Hyundai παρουσίασε τη δεύτερη γενιά fuel cell concept, το Tucson FCEV, το οποίο ήταν εξοπλισμένο με μια νέα μπαταρία πολυμερούς λιθίου. Ενσωμάτωνε μια σειρά τεχνολογικών εξελίξεων, όπως κυψέλες καυσίμου 80 kW και εκτεταμένη αυτονομία 300 χιλιομέτρων, λόγω των δεξαμενών αποθήκευσης υδρογόνου 152 λίτρων. Επιπλέον, το Tucson FCEV είχε τη δυνατότητα ενός συστήματος εκκίνησης ψυχρού καιρού, που σημαίνει ότι μπορούσε να οδηγηθεί ακόμη και σε θερμοκρασίες -20 βαθμούς Κελσίου για πέντε ημέρες.

Προς το τέλος της δεκαετίας του 2000, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ξεκίνησαν την μαζική παραγωγή υβριδικών οχημάτων. Η Hyundai διατήρησε την ηγετική της θέση στην καινοτομία εναλλακτικών συστημάτων κίνησης, λανσάροντας το 2009 το Avante LPI Hybrid. Ήταν το πρώτο υβριδικό όχημα σε παγκόσμιο επίπεδο που διέθετε κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχει κατασκευαστεί για να λειτουργεί με υγροποιημένο πετρέλαιο ως καύσιμο. Το LPI Hybrid ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που υιοθέτησε μπαταρίες πολυμερούς λιθίου, τις οποίες η Hyundai ανέπτυξε σε συνεργασία με τοπικούς συνεργάτες της.

2010: Πρωτοπόρος της μελλοντικής κινητικότητας

Μετά από δύο δεκαετίες, η Hyundai στοχεύει να καταστήσει τη μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων πραγματικότητα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010. Τον Σεπτέμβριο του 2010, η Hyundai παρουσίασε το BlueOn, το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, βασισμένο στο Hyundai i10 με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Το BlueOn ήταν εξοπλισμένο με μπαταρία πολυμερούς λιθίου 16,4 kWh και είχε χρόνο πλήρους φόρτισης έξι ώρες. Οι πωλήσεις του περιορίστηκαν στη Νότια Κορέα και χρησιμοποιήθηκαν για εξυπηρέτηση κυβερνητικών υπηρεσιών.

Hyundai BlueOn EV

Το 2011, ξεκίνησαν οι πωλήσεις του Hyundai Sonata Hybrid, το οποίο είχε παρουσιασθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες το 2008. Εκτός από το πρώτο συμβατικό πλήρες υβριδικό όχημα που χρησιμοποίησε μπαταρίες πολυμερούς ιόντων λιθίου, το Sonata Hybrid χρησιμοποίησε την τεχνολογία Blue Drive της Hyundai, η οποία βελτίωσε τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και μείωσε τις εκπομπές καυσαερίων.

Η Hyundai γιόρτασε το 2013 ένα βασικό ορόσημο στην οικολογική κινητικότητα, καθώς το ix35 Fuel Cell έγινε το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε παγκόσμιο επίπεδο σε μαζική παραγωγή. Το ix35 είχε ισχύ 100 kW και ντεπόζιτο 5,64 kg υδρογόνου καθώς και μπαταρία πολυμερούς λιθίου 24 kWh. Ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού του οχήματος και η αυτονομία των 600 χιλιομέτρων, σε συνδυασμό με την έλλειψη εκπομπών CO2, παρείχαν οφέλη τόσο στους πελάτες όσο και στην κοινωνία στο σύνολό της.

Το 2016, η Hyundai συνεχίζοντας δυναμικά παρουσίασε το IONIQ, το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που διαθέτει τρία διαφορετικά συστήματα κίνησης: υβριδικό, plug-in υβριδικό και πλήρως ηλεκτρικό κινητήρια σε έναν τύπο αμαξώματος. Το IONIQ χρησιμοποιεί την τεχνολογία Blue Drive για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και τη βελτίωση της απόδοσης. Η ηλεκτρική έκδοση διαθέτει μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου 28 kWh και αυτονομία 200 χιλιομέτρων. Κάθε μοντέλο IONIQ είναι κατασκευασμένο με ελαφρά υλικά, όπως αλουμίνιο και προηγμένο χάλυβα υψηλής αντοχής, οπότε χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια κατά την οδήγηση.

Στη συνέχεια, η μάρκα το 2018 παρουσιάζει στο ευρύ κοινό το NEXO, το όχημα κυψελών καυσίμου δεύτερης γενιάς και τεχνολογική ναυαρχίδα της εταιρείας. Διαθέτοντας την καλύτερη στην κατηγορία αυτονομία 666 χιλιομέτρων, το NEXO συνδυάζει καθαρή κινητικότητα με τις τελευταίες αυτόνομες δυνατότητες οδήγησης και έξυπνα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Αργότερα την ίδια χρονιά η Hyundai παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό SUV σε παγκόσμιο επίπεδο, το Kona Electric. Η ζήτηση των πελατών ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες από τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας του. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις μπαταρίας, 39,2 kWh και 64 kWh και διαθέτει αυτονομία 484 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση.

Hyundai Kona Electric

2020: Έτος ηλεκτροκίνησης

Μετά από 30 χρόνια, η Hyundai προσφέρει τώρα ποικίλη γκάμα EV στην αγορά. Το NEXO βρίσκεται ήδη στη δεύτερη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου. Το IONIQ βρίσκεται και αυτό στη δεύτερη γενιά του. Στη δεκαετία που διανύουμε, η Hyundai συνεχίζει να κοιτάζει το μέλλον προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της. Το 2020 αποτελεί «Έτος Ηλεκτρισμού» της εταιρείας, όπου η Hyundai σκοπεύει να προσφέρει πάνω από τα τρία τέταρτα της γκάμας της στην Ευρώπη σε ηλεκτρικές εκδόσεις και να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη. Σκοπός της εταιρείας είναι φέρει την ηλεκτροκίνηση και σε άλλες πτυχές κινητικότητας. Όπως τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και εμπορικά φορτηγά. Μέχρι το 2025, η μάρκα σχεδιάζει να είναι ένας από τους τρεις κορυφαίους παρόχους ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

5 Ιουνίου 2020: To Kona Electric στην εκδήλωση για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, πραγματοποιήθηκε από τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Στην εκδήλωση έδωσε το παρόν και το Kona Electric, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της ευρωπαϊκής αγοράς. Το μοντέλο συνδυάζει το χαρακτηριστικό στυλ των SUV της Hyundai και το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις ηλεκτροκινητήρων, προσφέροντας εξαιρετική αυτονομία 449 χιλιομέτρων (WLTP) και ισχύ 204 ps με 395 Nm ροπής.