Lotus Exige S Roadster

19 Απριλίου 2012

 Το νέο μέλος στην οικογένεια της Lotus θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί από πολλούς ως η νέα Elise, μιας και στην πράξη αποτελεί μια πιο πολιτισμένη και ανοιχτή έκδοση της νέας Exige S. Στην πράξη βέβαια τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η νέα Lotus Exige S Roadster απαρνείται τη φιλοσοφία της επιτυχημένης Elise.

Διαφορετικά προς το καλύτερο βέβαια -καλύτερο για όλους εκτός από εμάς τους Έλληνες- καθώς πίσω από το διθέσιο κόκπιτ βρίσκεται ο V6 κινητήρας της Toyota, χωρητικότητας 3,5 λίτρων και απόδοσης 350 ίππων και 400 Nm ροπής με τη βοήθεια μηχανικού συμπιεστή (κομπρέσσορα). Πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα της κλειστής νέας Exige S, ωστόσο στην Exige S Roadster συνδυάζεται με ένα καινούριο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων SPS (Serial Precision Shift) με τεχνολογία προερχόμενη απευθείας από την εμπλοκή της Lotus στη Formula 1. Βέβαια για τα ελληνικά δεδομένα ο προηγούμενος κινητήρας 1,8 lt της Exige και απόδοση από 192 έως 240 ίππους ήταν ιδανικός, χωρίς να στερείται σε επιδόσεις, ο οποίος για περιβαλοντολογικούς λόγους πέρασε στην ιστορία.
Κατά τα άλλα το αμάξωμα της Exige S απαρνείται μέρος της «πολεμικής» του φορεσιάς. Χάνει δηλαδή την πίσω αεροτομή αλλά και το πάνελ της οροφής επάνω από τα κεφάλια των επιβατών, ενώ το εσωτερικό δέχεται επιπλέον προσοχή στη λεπτομέρεια με νέες δερμάτινες επενδύσεις που καλύπτουν ολόκληρο το ταμπλό. Ο οδηγός κάθεται και πάλι χαμηλά από οποιοδήποτε άλλο σπορ αυτοκίνητο της αγοράς και κρατά στα χέρια του ένα μικρό τιμόνι με paddles στην κολόνα του για τις αλλαγές ταχυτήτων.

Στην πράξη, η Lotus Exige S Roadster των 1.100 κιλών δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις εξωτικές κατασκευές, καθώς χρειάζεται 4 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση στα 100 km/h και 8,5 δευτερόλεπτα για τα 160 km/h. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 233 km/h, αν και αυτό είναι το τελευταίο που θα ζητήσει ένας ιδιοκτήτης Lotus. Εκεί που ξεδιπλώνει τον πραγματικό της χαρακτήρα είναι οι «στριφτερές» διαδρομές ή ακόμη καλύτερα μια επίσκεψη στην πίστα. Για το λόγο αυτό η εταιρία προσφέρει δύο set up ανάρτησης με τη βασική να είναι προσανατολισμένη στην καθημερινότητα (όσο καθημερινά κι αν μπορεί να οδηγηθεί μια Lotus) και τη Race Pack να βελτιώνει ακόμη περισσότερο την οδηγική ευχαρίστηση στις πίστες. Το πακέτο Race διαθέτει επιπλέον και Launch Control.