Mazda MX-5 Superlight

14 Σεπτεμβρίου 2009

Σχεδιασμένη και κατασκευασμένη για να γιορτάσει τα 20ά γενέθλια του ΜΧ-5, η έκδοση Superlight είναι αυτό ακριβώς που τονίζει και το όνομά της. Μια super light εκδοχή του δημοφιλούς roadster που υπέστη σοβαρή δίαιτα στο βωμό των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς.

Βασισμένο στο ανανεωμένο ΜΧ-5, το βασικότερο χαρακτηριστικό του ΜΧ-5 Superlight είναι -εκτός φυσικά από το μειωμένο βάρος που εκφράζει η ονομασία- το προφίλ ενός καθαρόαιμου track-day-car. Άλλωστε αυτό φαίνεται από την πλήρη απουσία οροφής και εμπρός παρμπρίζ. Από εκεί και πέρα η ευρωπαϊκή ομάδα της Mazda σχεδίασε ένα νέο αλουμινένιο καπό που εκτείνεται γύρω από την καμπίνα και καταλήγει σε δύο εντυπωσιακά roll bars. Στο εσωτερικό απουσιάζει κάθε είδους επένδυση, τόσο στις πόρτες όσο και στο δάπεδο, ενώ δεν υπάρχουν ούτε ηχομονωτικά υλικά. Δύο πανάλφρα αγωνιστικού τύπου καθίσματα από carbon fiber συνδυάζονται με καφέ δέρμα, όπως και στο τιμόνι, ενώ συνδυασμός αλουμινίου, fiberglass και πλαστικού συνθέτουν το υπόλοιπο εσωτερικό. Ένας διακόπτης με την ένδειξη «engine start» βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, ο οποίος φέρνει στη ζωή τον γνωστό 1.800άρη κινητήρα των 126 ίππων που κινεί και τις κανονικές εκδόσεις του ΜΧ-5. Μόνο που στην περίπτωση του Superlight των μόλις 995 κιλών, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 8,9 δευτερόλεπτα αντί για 9,4’’ του συμβατικού μοντέλου.
Υπόλοιπες τεχνικές αλλαγές αφορούν την αύξηση των μετατροχίων κατά 50 mm, την τοποθέτηση μεγαλύτερων φρένων με 4-πίστονες δαγκάνες και διάτρητους δίσκους και νέα ανάρτηση της Bilstein που εκτός από την επιπλέον σκληρότητα χαρίζει και χαμήλωμα 30 mm. Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 205/45 στις εργοστασιακές ζάντες των 17 ιντσών.
Αν όλα αυτά σας άνοιξαν την όρεξη για εξόρμηση στις πίστες, μην βιάζεστε να το αποκτήσετε. Το MX-5 Superlight που πραγματοποιεί αυτές τις ημέρες την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έκθεση της Φρανκφούρτης, παραμένει άγνωστο το πότε και αν το δούμε στις βιτρίνες των αντιπροσώπων Mazda.


[Πηγή: Mazda]