
Η πλέον οικογενειακή εκδοχή του Mitsubishi Lancer ονομάζεται Sportback και αποτελεί ένα υβρίδιο μεταξύ ενός κλασικού hatchback και ενός station wagon. Επιπλέον αποτελεί και το πρώτο πεντάθυρο μοντέλο στην ιστορία του Lancer.
Από τα σχέδια ακόμη, το Sportback έδειχνε εντυπωσιακό και ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τη μάρκα είναι το ότι διατήρησε στο μέγιστο αυτό το επιθετικό ύφος του πρωτότυπου μοντέλου. Η μάσκα θυμίζει αρκετά το Lancer Evolution, ενώ το επιθετικό στυλ συμπληρώνουν οι σπορ σχεδίασης προφυλακτήρες, τα πλευρικά μαρσπιέ και οι 18άρες ζάντες. Ωστόσο, αυτό που προκαλεί περισσότερο είναι το πίσω μέρος του Sportback, το οποίο είναι εντελώς νέο και με μυώδη χαρακτηριστικά. Η πίσω πόρτα έχει έντονη κλίση για πιο σπορ ύφος, ενώ στην κορυφή της υπάρχει μια μεγάλη αεροτομή.
Το εσωτερικό δε διαφοροποιείται από το σεντάν Lancer. Έτσι έχουμε σκούρα και αρκετά σκληρά πλαστικά, καλής ποιότητας όμως και καλής συναρμογής. Οι χώροι είναι πολύ καλοί, παρά την έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ, ενώ τα πλεονεκτήματα του Sportback φαίνονται στον τομέα της φόρτωσης μεγάλων αντικειμένων, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών και την εύκολη αναδίπλωση των καθισμάτων.
Κινητήρας του Lancer Sportback είναι ο γνωστός 1.800άρης απόδοσης 143 ίππων, ικανός να προσφέρει καλές επιδόσεις και θετική απόκριση στο αμάξωμα των 1.320 κιλών. Οδηγικά το Sportback θα ικανοποιήσει τον οδηγό του, ακόμη κι αν αυτός ζητά ένα οικογενειακό με σπορτίφ προσανατολισμό. Προσωπικά δεν μου άρεσε ο έντονος θόρυβος κύλισης στον αυτοκινητόδρομο (ανεπαρκής μόνωση σε συνδυασμό με 18άρες ζάντες), ενώ μου άρεσε η σχεδίαση του αμαξώματος, η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων και ο ήχος του κινητήρα στις υψηλές σ.α.λ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.798 κ.εκ.
Ισχύς (ps/rpm): 143/6.000
Ροπή (Nm/rpm): 178/4.250
0-100 χλμ./ώρα: 9,8 sec.
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Κατανάλωση: 7,7 lt/100 km
Βάρος: 1.320 kg
Τιμή βασικής έκδοσης Lancer Sportback: 20.490 €
Lancer Ralliart
Το Sportback θα διατίθεται και στην έκδοση Ralliart, η οποία θα γεφυρώνει το 1.800άρι Lancer με το κορυφαίο Evolution. Το Ralliart χρησιμοποιεί τον κινητήρα του Evolution με μειωμένη απόδοση στους 240 ίππους, σε συνδυασμό με το νέο σειριακό κιβώτιο SST διπλού συμπλέκτη (λειτουργία Normal και Sport). Το Ralliart διαθέτει σύστημα τετρακίνησης με το ενεργό κεντρικό διαφορικό του Evolution (ρυθμίσεις Tarmac, Gravel & Snow), ωστόσο δεν έχει το Active Yaw Control και το sports ABS του Evo.