Τα smart #1 και smart #3 έφτασαν στην Ελλάδα για να συστηθούν στο ελληνικό κοινό πριν το επίσημο λανσάρισμά τους το φθινόπωρο.
Η smart επαναλανσάρεται ως μάρκα στην Ελλάδα και την ευθύνη της εκπροσώπησής της στη χώρα έχει η Star Automotive Ελλάς Μον. Α.Ε. Άλλωστε η smart έχει μία ιστορία 30 ετών, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Mercedes-Benz, την οποία επίσης εκπροσωπεί η Star Automotive Ελλάς.
Η ιδέα ενός μικρού, ηλεκτρικού διθέσιου αυτοκινήτου υπήρχε ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, όμως η πορεία του γνωστού αυτοκινήτου ξεκινά με την ίδρυση της κοινοπραξίας Micro Compact Car AG, ανάμεσα στη Mercedes-Benz και τη swatch. Το 2006, η Daimler AG απέκτησε το 100% της μάρκας smart. Η πρώτη γενιά (1998 – 2007) περιλάμβανε αρχικά τα smart fortwo, fortwo cabrio και αργότερα τα roadster & roadster coupe και τα forfour. Η δεύτερη γενιά (2007 – 2014) περιλάμβανε μόνο τα fortwo και fortwo cabrio, ενώ η τρίτη (2014 – σήμερα) τα αμιγώς ηλεκτρικά fortwo coupe, fortwo cabrio και forfour.
Ειδικά στην Ελλάδα, η smart έτυχε θερμής υποδοχής και αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες αγορές της. Το 2008 κατείχε ένα από τα υψηλότερα μερίδια αγοράς παγκοσμίως και ήταν μέσα στις 3 κορυφαίες αγορές του κόσμου για τη smart, γεγονός που αποδεικνύει την πλήρη αποδοχή του μοντέλου από το κοινό στη χώρα μας.
Τώρα η smart αλλάζει πρόσωπο και επανεκκινεί την παρουσία της στην αγορά. Θα έλεγε κανείς ότι πέρασε στη φάση της ενηλικίωσής της. H smart Europe GmbH ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2020 ως 100% θυγατρική της smart Automobile Co., Ltd. με έδρα το Leinfelden-Echterdingen, κοντά στη Στουτγάρδη. Στην Ελλάδα η μάρκα επανατοποθετείται με δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα #1 (hashtag 1) και #3 (hashtag 3).
smart #1
Το πρώτο δείγμα γραφής της αναγεννημένης smart είναι το #1. Η εμφάνισή του χαρακτηρίζεται από νέα σχεδίαση, νέα τεχνολογία και μία νέα προσέγγιση όσον αφορά στην αστική του ταυτότητα. Ξεχωρίζουν οι κρυφές ηλεκτρικές χειρολαβές, οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και η μεγάλη ηλιοροφή. Το #1 έχει μήκος 4270 mm, μεταξόνιο 2750 mm και ζάντες 18 ιντσών. Η νέα πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) πάνω στην οποία χτίζονται τα νέα smart επιτρέπει μια μεγάλη απόσταση μεταξύ των αξόνων, μεγιστοποιώντας έτσι τον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 9,2 ιντσών, ένα HUD 10 ιντσών και μια κεντρική οθόνη 12,8 ιντσών. Αυτή η κεντρική οθόνη είναι το κέντρο συνδεσιμότητας του αυτοκινήτου όπου ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τη διαμόρφωση του οχήματος, να επιλέγει τη μουσική στο σύστημα ήχου, να ελέγχει τις προβολές από την κάμερα 360 μοιρών και ακόμα και την ποιότητα του αέρα (εσωτερικά και εξωτερικά).
Το #1 στη βασική έκδοση αποδίδει 272 ίππους, έχει μπαταρία χωρητικότητας 49 kWh και προσφέρει 310 χλμ αυτονομίας. Με τη μπαταρία 66 kWh στις πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού, η αυτονομία αυξάνεται στα 440 χλμ. Το smart #1 είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Pure, Pure+, Pro, Pro+, Premium, Pulse και BRABUS με τις διαφορές τους να εστιάζουν στο επίπεδο εξοπλισμού και απόδοσης της μπαταρίας.
smart #3
Το #3 τοποθετείται στην κατηγορία των premium αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ως ένα coupé SUV με μήκος 4,4 μέτρα. Οι μεγάλοι τροχοί 19 ιντσών συμπληρώνουν τη σπορ εμφάνιση, ενώ στην έκδοση BRABUS το #3 διατίθεται με ζάντες 20 ιντσών.
Το σπορ εξωτερικό αντανακλάται και στις επιδόσεις του #3. Σε 4 από τις 5 εκδόσεις εξοπλισμού, η μέγιστη ισχύς είναι 272 ίπποι, ενώ στη BRABUS φτάνει στους 428 ίππους, κάνοντας το τυπικό 0-100 χλμ/ώρα χρόνο 3,7 δευτερόλεπτων. Η βασική έκδοση Pro+ χρειάζεται για το 0-100 χλμ/ώρα 5,8 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, το smart #3 έχει αυξημένη αυτονομία ως προς το #1 η οποία κυμαίνεται από 455 έως 325 χλμ (κατά WLTP).
Όπως και στο #1, το χαρακτηριστικό των εκδόσεων εξοπλισμού του smart #3 είναι το πόσο πελατοκεντρικά είναι. Κάθε μία από τις εκδόσεις Pro, Pro+, Premium, Pulse και BRABUS καλύπτει ιδανικά τις διαφορετικές ανάγκες και τον τρόπο ζωής των πελατών. Οι διαφορές τους εστιάζουν στο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και απόδοσης της μπαταρίας.
Οι τιμές των νέων smart #1 και #3 στην Ελλάδα
Το #1 ξεκινά από τις 36.950€ στην έκδοση Pure, ενώ το #3 από τις 40.900€ στην έκδοση Pro, και τα δύο σε εκδόσεις 272 ίππων. Οι εκδόσεις κορυφώνονται στα επίπεδα εξοπλισμού BRABUS, που διαμορφώνονται στις 52.330€ και 55.280€ αντίστοιχα. Στις τιμές δεν συμπεριλαμβάνεται το όφελος της κρατικής επιδότησης, που με το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» θα φθάνει τα 9.000 ευρώ. Η έναρξη των πωλήσεων θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2024 και οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται τον Σεπτέμβριο.