Για μία μοναδική εμφάνιση το νέας γενιάς Ford Ranger Raptor βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη δίνοντας στους φίλους της μάρκας τη δυνατότητα μιας πρώτης επαφής, σχεδόν τέσσερις μήνες πριν την κυκλοφορία του.

Το αυτοκίνητο βρέθηκε για μόλις δύο ημέρες στις εγκαταστάσεις της Ford Βροχίδης-Χατζής στη Θεσσαλονίκη. Εκεί βεβαίως βρεθήκαμε κι εμείς για την πρώτη, έστω και στατική, γνωριμία μαζί του.

Η μεγαλύτερη είδηση στο νέας γενιάς Ranger Raptor είναι η υιοθέτηση ενός ολοκαίνουργιου 3-λιτρου twin-turbo V6 βενζινοκινητήρα. Αυτός βελτιστοποιήθηκε από την Ford Performance για να αποδίδει μέγιστη ισχύ 288 ίππων και ροπή 491 Nm, ενώ είναι εξοπλισμένος και με ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag που επιτρέπει τη στιγμιαία και on-demand αύξηση της ισχύος. Το anti-lag διατίθεται στο πρόγραμμα Baja και διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και 3 δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι τους από το γκάζι. Έτσι επιτρέπεται ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι. Ο σημερινός κινητήρας ντίζελ 2.0L EcoBlue bi turbo θα εξακολουθήσει να διατίθεται στο νέο Ranger Raptor από το 2023. Και στις δύο περιπτώσεις το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο, 10 σχέσεων.

Next Gen Ford Ranger RaptorΤο νέο Raptor προσφέρει αβίαστη επιτάχυνση στο χαλίκι, στο χώμα, στη λάσπη και στην άμμο. Υποστηρίζοντας αυτές τις ολοκληρωμένες επιδόσεις, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής ενισχύει τον ήχο του κινητήρα μέσα από τέσσερα επιλέξιμα προφίλ από ένα μπουτόν στο τιμόνι ή τα drive modes. Έτσι διαθέσιμα είναι τα Quiet, Normal, Sport και βεβαίως Baja, το πιο εντυπωσιακό προφίλ ήχου τόσο σε ένταση όσο και σε χαρακτήρα.

Χαρακτηριστικό στη νέα γενιά Ranger Raptor αποτελεί η προσθήκη ενός εμπρός μπλοκέ διαφορικού, το οποίο βελτιώνει θεαματικά την προσπέλαση δύσβατων σημείων αλλά και τις αναρριχητικές ικανότητες του αυτοκινήτου. Η ικανότητα κίνησης σε ανώμαλα εδάφη αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος, η οποία καλύπτει τον κινητήρα, τη μετάδοσης, το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.

Η ανάρτηση χρησιμοποιεί αγωνιστικές λύσεις και αμορτισέρ της FOX με τεχνολογία αιχμής. Για προστασία από απότομο τερματισμό της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις.

Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

Στο σχεδιαστικό κομμάτι, το νέας γενιάς Raptor είναι επίσης διαφορετικό από τα απλά Ranger. Έχουμε φουσκωμένα φτερά, νέα μάσκα εμπρός και ανθεκτικούς προφυλακτήρες. Οι προβολείς είναι LED matrix με φώτα ημέρας LED και διαθέτουν προγνωστικό φωτισμό στροφών, αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας και αυτόματη δυναμική ρύθμιση ύψους δέσμης. Οι ζάντες είναι αποκλειστικές στο Raptor, 17 ιντσών, και συνδυάζονται με all terrain ελαστικά υψηλών επιδόσεων.

Στο εσωτερικό του νέου Raptor υπάρχουν σπορ καθίσματα με ενισχυμένη υποστήριξη. Στο κομμάτι της τεχνολογίας, υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη 12,4” ως πίνακας οργάνων και μία κεντρική οθόνη αφής 12” για το σύστημα ψυχαγωγίας SYNC 4A. Το ηχοσύστημα είναι 10-ηχείων της B&O.

Οι παραγγελίες του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα έχουν ήδη ανοίξει και τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται τον Σεπτέμβριο. Η τιμή του ξεκινά από τα 69.630 ευρώ.

Διαβάστε ακόμη:

Αυτό είναι το νέο Ford Ranger Raptor