Αυτό είναι ένα 100% ηλεκτρικό όχημα επέμβασης σε έκτακτες ανάγκες, σχεδιασμένο να παρέχει τροφοδοσία ηλεκτρικής ισχύος μετά από φυσικές καταστροφές ή ακραία καιρικά φαινόμενα. Το Leaf έγινε RE-LEAF.

Το Nissan RE-LEAF είναι ένα πρωτότυπο που βασίζεται στο επιβατικό Leaf. Εκτός όμως από τις τροποποιήσεις δέχθηκε προκειμένου να μπορεί να κινηθεί σε δρόμους που καλύπτονται από συντρίμμια, το RE-LEAF διαθέτει αδιάβροχες πρίζες τοποθετημένες στο εξωτερικό του οχήματος. Αυτές επιτρέπουν την τροφοδοσία συσκευών 110-230v από την υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου του αυτοκινήτου.

Για παράδειγμα, το RE-LEAF μπορεί να βρεθεί στο κέντρο μιας ζώνης καταστροφών, ως μια πλήρη κινητή μονάδα παροχής ηλεκτρικής ισχύος, συνεπικουρώντας τα συνεργεία διάσωσης. Το σύστημα διαχείρισης ενέργειας μπορεί να υποστηρίξει ιατρικό, τηλεπικοινωνιακό, φωτιστικό και άλλο εξοπλισμό.

Οι φυσικές καταστροφές είναι η μεγαλύτερη αιτία διακοπής ρεύματος. Μια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας του 2019 διαπίστωσε ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα και η κλιματική αλλαγή προκάλεσαν το 37% των διακοπών στην Ευρώπη μεταξύ 2000 και 2017 και το 44% των διακοπών ρεύματος στις ΗΠΑ.

Το RE-LEAF δημιουργήθηκε για να αποδείξει τις δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων στην αποκατάσταση των υποδομών μετά από καταστροφές. Ενώ το όχημα είναι απλώς ένα λειτουργικό πρωτότυπο, η τεχνολογία του μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. Στην Ιαπωνία, από το 2011, η Nissan χρησιμοποιεί το LEAF για την προσφορά ηλεκτρικής ενέργειας και μεταφορικού έργου σε έκτακτες ανάγκες, που προκύπτουν μετά από φυσικές καταστροφές. Μέσω του Nissan Energy Share, τα EVs λειτουργούν ως κινητές μπαταρίες αποθήκευσης για να τροφοδοτούν με ηλεκτρικό ρεύμα τα σπίτια και το κοινωνικό σύνολο, δημιουργώντας ένα μοντέλο διανομής ενέργειας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην προσπάθεια σταθεροποίησης της προσφοράς και της ζήτησης, στο δίκτυο ηλεκτροδότησης.

Φωτογραφίες