Το ισχυρότερο Astra όλων των εποχών είναι έτοιμο και η Opel μας δίνει μια επιπλέον εικόνα του νέου της hot hatch που φέρει τα αρχικά OPC, ενώ σύντομα θα έχουμε και νέες λεπτομέρειες, αποκλειστικά στο www.trcoff.gr.
Η Opel σχεδίασε ένα πλαίσιο υψηλών επιδόσεων προσαρμοσμένο στις υψηλές πλευρικές επιταχύνσεις και τη σπορ συμπεριφορά του νέου Astra OPC που συνδυάζεται άριστα με τον ισχυρό κινητήρα των 280 hp και 400 Nm. Το πλαίσιο εφοδιάζεται με αποσβεστήρες της ZF Sachs και υιοθετεί στοιχεία που αναβαθμίζουν τη σπορ συμπεριφορά του αυτοκινήτου: γόνατα υψηλών επιδόσεων – High Performance Struts (HiPerStruts) στην εμπρός ανάρτηση, μηχανοτρονικό σύστημα πλαισίου FlexRide, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και φρένα Brembo. Η σπορ συμπεριφορά ενισχύεται με 19άρες ζάντες αλουμινίου που προσφέρονται στάνταρ με ελαστικά 245/40ZR.
Για τη μεταφορά της ισχύος του νέου Astra OPC στο δρόμο, ο εμπρός άξονας εφοδιάζεται με ένα μηχανικό, πολύδισκο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Όταν ένας από τους εμπρός τροχούς σπινάρει, τα δύο σετ πολλαπλών δίσκων στο εσωτερικό του διαφορικού λειτουργούν σαν συμπλέκτες και ελέγχουν την κατανομή ισχύος σε συγκεκριμένο ποσοστό. Αυτό το φαινόμενο κλειδώματος (έως και 50%) εξαρτάται από τη λεγόμενη “γωνία ράμπας” υπό την οποία πιέζονται μεταξύ τους τα δύο σετ δίσκων και στη συνέχεια προσδιορίζει πόση πίεση ασκείται στον πολύδισκο συμπλέκτη ανάλογα με την ποσότητα της ροπής. Όσο πιο οξεία είναι η “γωνία ράμπας”, τόσο πιο ευαίσθητο το σύστημα. Στην περίπτωση του Astra OPC, επιλέχθηκε “γωνία ράμπας” 45 μοιρών κατά την επιτάχυνση. Στην περίπτωση της επιβράδυνσης (είτε στο φρενάρισμα ή όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι), γίνεται αποσύμπλεξη των δίσκων και το ABS επενεργεί αποτελεσματικά στους εμπρός τροχούς.
Το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide – ειδικά προσαρμοσμένο και βελτιωμένο για τις ανάγκες ενός OPC- επιτρέπει την επιλογή μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης. Το Standard mode προσφέρει απόδοση σε όλες τις συνθήκες, διατηρώντας ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης στην καθημερινή οδήγηση. Το Sport mode σκληραίνει την ανάρτηση του πλαισίου και κάνει το σύστημα διεύθυνσης ακόμα πιο άμεσο.
Από την άλλη, στο OPC mode το σύστημα διεύθυνσης γίνεται ακόμα πιο άμεσο σε σχέση με το Sport το γκάζι ανταποκρίνεται ταχύτερα ενώ το πλαίσιο είναι προσαρμοσμένο για να προσφέρει μέγιστες επιδόσεις. Επιπλέον, ο φωτισμός του ταμπλό γίνεται κόκκινος.
Συγκριτικά με το υπερτροφοδοτούμενο 1.6 Astra GTC των 180hp, οι μηχανικοί του OPC σκλήρυναν τα στάνταρ ελατήρια κατά 30% περίπου και χαμήλωσαν το αυτοκίνητο 10mm επιπλέον, φέρνοντάς το ακόμα πιο κοντά στο δρόμο. Επίσης, τα σάιλεντμπλοκ και ο πίσω άξονας έγιναν πιο άκαμπτα για μεγαλύτερη ευελιξία και απόκριση στην οδηγική εμπειρία. Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP προσφέρει επίσης τρία διαφορετικά προγράμματα ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού. Η προκαθορισμένη, στάνταρ ρύθμιση (που έχει ωστόσο βελτιστοποιηθεί) παρέχει μέγιστη ασφάλεια στην οδήγηση σε καθημερινές συνθήκες. Το Competitive mode αυξάνει το όριο παρέμβασης των αυτόματων συστημάτων, ενώ σε μια οριακά επικίνδυνη κατάσταση επεμβαίνει το σύστημα φρένων. Τέλος υπάρχει και η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης, πιέζοντας το μπουτόν του ESP πάνω από 5 δευτερόλεπτα.
Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το νέο υπερόπλο της Opel, ταξιδέψαμε στη Γερμανία και επισκέφτήκαμε τα άδυτα της Opel, όπου στελέχη του τμήματος OPC έδωσαν μια αποκλειστική συνέντευξη στον Γιάννη Στέφου. Μείνετε συντονισμένοι για όλα τα νέα στοιχεία που αφορούν στο νέο Astra OPC και θα παρουσιαστούν τις ερχόμενες ημέρες μόνο στο www.trcoff.gr.