Η Opel σχεδιάζει το σπορ αυτοκίνητο του μέλλοντος και μας αποκαλύπτει πλήρως το GT concept. Ένα μικρό κουπέ με πίσω κίνηση, σειριακό κιβώτιο και απλούστατη σχεδίαση!
Το Opel GT concept θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στην 86η έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης στις 3 Μαρτίου και στην ουσία ενσαρκώνει το όραμα της μάρκας στα μικρά σπορ αυτοκίνητα. Αυτό που κάνει το πρωτότυπο ξεχωριστό –εκτός από τα κόκκινα εμπρός ελαστικά της Hankook- είναι η απλή σχεδίασή του. Χωρίς καθρέπτες, ούτε καν χειρολαβές, το GT concept αντλεί έμπνευση από το Opel Experimental GT του 1965, το πρώτο concept στην ιστορία που εμφανίστηκε στην Ευρώπη. Για την ιστορία, το τότε πρωτότυπο είχε τέτοια απήχηση που «ανάγκασε» την Opel να το βγάλει στην παραγωγή τρία χρόνια αργότερα ως GT. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία…
Σήμερα, το GT concept δείχνει το όραμα της μάρκας στην κατασκευή ενός σπορ αυτοκινήτου. Όπως και ο προκάτοχός του, έχει μακρύ καπό, χαρακτηριστικά απλές καμπύλες και μια διπλή απόληξη εξάτμισης. Ο δυναμισμός του τονίζεται από την κόκκινη χαρακτηριστική ρίγα και τα ξεχωριστά κόκκινα εμπρός ελαστικά. Τα τελευταία μάλιστα παραπέμπουν στη μοτοσικλέτα Motoclub 500 της Opel, η οποία είχε δύο κόκκινα ελαστικά εν έτη 1928! Φανταστείτε πόσο εντυπωσιακό θα ήταν εκείνη την εποχή. Πέρα από τα παραπάνω, το Opel GT concept δεν έχει τίποτε άλλο που να το συνδέει με το παρελθόν. Αντίθετα, στοιχεία όπως η απουσία καθρεπτών και τα πλευρικά παράθυρα που δεν ξεχωρίζουν από το πάνελ της πόρτας, μας δίνουν μια εικόνα από το μέλλον. Οι πόρτες μάλιστα έχουν τεράστιο άνοιγμα, αφού φτάνουν μέχρι τους θόλους των εμπρός τροχών!
Το εσωτερικό είναι αυστηρά διθέσιο αλλά και ευρύχωρο σύμφωνα με την Opel, ακόμη και για τους πιο ψηλούς. Δύο κάμερες στους θόλους των τροχών δίνουν την απαραίτητη εικόνα προς τα πίσω, προβάλλοντας την αντίστοιχα σε δύο μόνιτορ αριστερά και δεξιά από το κόκπιτ. Όσο για την ορατότητα από μέσα προς τα έξω, παρά το φαινομενικά χαμηλό σπορ αμάξωμα, αυτή είναι εξαιρετική προς κάθε κατεύθυνση αφού πρακτικά το εμπρός παρμπρίζ συνεχίζεται σε μια πανοραμική οροφή που συνεχίζεται στο μεγάλο πίσω κρύσταλλο.
Ο κινητήρας του Opel GT concept είναι 1000άρης 3-κύλινδρος. Στην ουσία πρόκειται για μια εξέλιξη του 1000άρη turbo που οδηγήσαμε πρόσφατα στο Opel ADAM ROCKS, αλλά με βελτιωμένη απόδοση στους 145 ίππους και 205Nm. Στην πράξη το GT concept μπορεί να κάνει το 0-100 km/h σε περίπου 8 δευτερόλεπτα και να φτάσει την τελική των 215 km/h.
Κρίνοντας λοιπόν από τις επιδόσεις, αλλά και το συνολικό του μέγεθος, το Opel GT concept έρχεται να εισχωρήσει στα χωράφια των Mazda MX-5 και Fiat 124 Spider. Πότε ακριβώς θα έρθει, αλλά και αν θα έχει όντως κόκκινα ελαστικά… δε το γνωρίζουμε προς το παρόν. Για την ώρα θα αρκεστούμε στο εντυπωσιακό αυτό concept.
Opel Experimental GT Του 1965 |
Opel Experimental GT Του 1965 |
Opel Motoclub 500 του 1928 |