Μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες

Αυτές είναι οι πρώτες μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες. Για μισό λεπτό… δηλαδή τόσο καιρό πως βγαίναν οι τιμές που ανακοινώνουν επισήμως οι κατασκευαστές;

Όλοι έχουμε αναρωτηθεί γιατί δεν μπορούμε να πιάσουμε την κατανάλωση που δηλώνει επίσημα ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου μας. Γιατί το π.χ. 5,3 lt/100km στα χαρτιά δεν το φτάνουμε ούτε σβηστοί στην κατηφόρα με κλειστούς καθρέπτες; Γιατί πολύ απλά είναι μετρημένο είτε στο αποστειρωμένο περιβάλλον ενός εργαστηρίου ή στο δρόμο με ιδανικές συνθήκες καιρού, οδηγού, βάρους και οδοστρώματος.

Πριν λίγες ημέρες, ο όμιλος PSA (Peugeot-Citroen) ανακοίνωσε τα πρώτα αποτελέσματα μετρήσεων κατανάλωσης καυσίμου που πραγματοποιήθηκαν σε τρία δημοφιλή μοντέλα του ομίλου και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Τα αποτελέσματα προέρχονται από μία διαδικασία που εξέλιξαν δύο ανεξάρτητοι μη κυβερνητικοί οργανισμοί: το Ινστιτούτο Transport & Environment (T&E) και τον Περιβαλλοντικό Σύνδεσμο France Nature Environment (FNE), οι οποίοι πιστοποιούνται από την Bureau Veritas. Αυτό το πρωτόκολλο, διασφαλίζει στους πελάτες τις μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες, από ανεξάρτητους μη κερδοσκοπικούς φορείς!

Ο όμιλος PSA είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που υιοθετεί αυτή την τακτική διαφάνειας και ανακοινώνει τις μετρήσεις κατανάλωσης τριών από τα δημοφιλέστερα μοντέλα του. Η διαδικασία μέτρησης έγινε βάσει ενός πρωτοκόλλου που ανέπτυξε το Transport & Environment και περιλαμβάνει μετρήσεις σε δημόσιους δρόμους κοντά στο Παρίσι (25,5 km αστικής διαδρομής, 39,7 km υπεραστικής, και 31,1 km σε μεγάλο αυτοκινητόδρομο) υπό πραγματικές οδηγικές συνθήκες, με επιβάτη και αποσκευές, σε ανωφέρειες και κατωφέρειες, καθώς και με την χρήση συστήματος κλιματισμού. Βασισμένες στο πρόγραμμα που προβλέπει ο ευρωπαϊκός κύκλος RDE (Real Driving Emissions), οι μετρήσεις της κατανάλωσης πραγματοποιούνται με φορητά συστήματα μέτρησης των εκπομπών (PEMS) που εγκαθίστανται σε κάθε όχημα. Η διεθνής εταιρία επιθεώρησης και πιστοποίησης Bureau Veritas, διασφαλίζει τις προδιαγραφές μέτρησης βάσει του πρωτοκόλλου, όσο και την ακρίβεια και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
Οι αρχικές μετρήσεις συγκρίθηκαν με εκείνες που έγιναν από τους ίδιους τους πελάτες και αποδείχθηκε πως η διαδικασία μέτρησης του T&E ανταποκρίνεται στο οδηγικό στιλ ενός τυπικού οδηγού. Για παράδειγμα ένα Peugeot 308 1.6l BlueHDi 120 πέτυχε βάσει του πρωτοκόλλου 5,0 lt/100km, ενώ η μέτρηση από πελάτες έδειξε 5,0-5,1 lt/100km.
Πριν το καλοκαίρι του 2016, η PSA θα ανακοινώσει τις επίσημες μετρήσεις κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες για όλη της γκάμα μοντέλων της Peugeot. Και ας ελπίσουμε και άλλοι να ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα…