Το Ford Sierra RS500 είναι το “απόλυτο Cosworth”

Ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα των ’80s γιορτάζει φέτος τον Ιούλιο τα 30ά του γενέθλια με στυλ. Το θρυλικό Ford Sierra RS500 Cosworth κέρδισε στη Βρετανία τον τίτλο “Ultimate Cosworth”, μετά από online έρευνα κατά την οποία ψήφισαν χιλιάδες φίλοι της μάρκας.

Το Ford Sierra RS500 Cosworth αναδείχτηκε νικητής στην έρευνα που διοργάνωσε η Ford Fair στη Βρετανία. Το “καυτό” Sierra RS500 πήρε μερίδιο 55% και επικράτησε του Escort RS Cosworth, ως το “απόλυτο Cosworth”. Μια επιτυχία που ήρθε ως το ιδανικό δώρο για τα 30 χρόνια από το λανσάρισμα του μοντέλου RS500, τον Ιούλιο του 1987.

Την Κυριακή 6 Αυγούστου, οι δύο διεκδικητές θα κάνουν μια δημόσια εμφάνιση στο Ford Fair, μια μεγάλη ετήσια γιορτή από τους φίλους της μάρκας που θα γίνει στο Silverstone και αναμένεται να συγκεντρώσει περισσότερα από 4.000 εκθεσιακά αυτοκίνητα από διάφορα βρετανικά clubs.

Το Sierra RS500 Cosworth κυκλοφόρησε ελάχιστα και σε λευκό, το οποίο και είναι ακόμη πιο σπάνιο.

Για την ιστορία, το Ford Sierra Cosworth είχε γεννηθεί για τους γνωστούς λόγους που δημιουργήθηκαν και άλλα δυνατά μοντέλα εκείνη την εποχή. Το φημισμένο “homologation” με το οποίο η Ford θα συμμετείχε στους αγώνες. Ωστόσο, το Sierra RS500 Cosworth αποτέλεσε την “homologation” βερσιόν ενός αυτοκινήτου για τη συμμετοχή στα παγκόσμια, ευρωπαϊκά και βρετανικά πρωταθλήματα Τουρισμού. Τα γνωστά WTCC, ETCC και BTCC.

Μόνο 500 αυτοκίνητα RS500 δρόμου κατασκευάστηκαν, το 75% των οποίων ήταν μαύρα. Τα υπόλοιπα ήταν λευκά ή μπλε, όλα με τα σχετικά διακριτικά στο πλάι και πίσω. Εκτός από το πιο μεγάλο turbo (Garett T04), σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Sierra Cosworth το RS500 είχε διαφορετικό μπλοκ κινητήρα, μεγαλύτερο intercooler,  αναβαθμισμένη αντλία καύσιμου, νέα εισαγωγή και μια πρόσθετη αεροτομή στην αεροτομή. Ένα έξτρα lip στο τελείωμα του “whale tail” σπόιλερ, τη μεγάλη αεροτομή που άφησε τη δική της εποχή στη γενιά της φτερούγας. Αλλαγές υπήρχαν και στον εμπρός προφυλακτήρα, όπου υπήρχαν περισσότερες εισαγωγές αέρα και είχαν αφαιρεθεί οι προβολείς ομίχλης δίπλα από τα φλας, τη θέση των οποίων πήραν ειδικά σχεδιασμένοι αεραγωγοί για την ψύξη των φρένων.

Το αγωνιστικό Sierra RS500 επί το έργω. Οι πιο παλιοί δεν ξεχνούν τα ένδοξα χρόνια…