Σκάνδαλο Toyota σε 6 μοντέλα, ανάμεσα τους το Yaris Cross

Σάλο με σκάνδαλο που θέλει την Toyota, τη Mazda, τη Honda και την Suzuki να “κλέβουν” στις δοκιμές ασφάλειας. Ποια μοντέλα επηρεάζονται; Δείτε ποια μοντέλα μπαίνουν σε παύση παραγωγής!

Η Toyota θεωρείται εδώ και χρόνια μια έμπιστη εταιρία. Ο ιαπωνικός κολοσσός στην αυτοκίνηση έχει δημιουργήσει μια τεράστια φήμη αξιοπιστίας στα μάτια εκατομμυρίων οδηγών σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας δείχνει να σχηματίζει μια διαφορετική άποψη μετά από τελευταίους ελέγχους ασφάλειας που βρήκαν παρατυπίες σε συστήματα των αυτοκινήτων Toyota. Ως αποτέλεσμα, η μάρκα αναστέλλει την παραγωγή και διάθεση ορισμένων μοντέλων, μέχρι νεοτέρας.

Πρακτικά έχουμε την τελευταία εξέλιξη ενός σκανδάλου που προέκυψε στα τέλη του προηγούμενου έτους και συγκλόνισε αρχικά την Daihatsu (η οποία ανήκει πλέον πλήρως στην Toyota). Όπως αναφέρθηκε από το BBC, δεν υπήρχε λόγος να θεωρηθεί ότι τα αυτοκίνητα που πωλούνταν δεν ήταν ασφαλή, ωστόσο τα αυτοκίνητα που ελέγχονταν κατά τις δοκιμές ασφαλείας ήταν εξοπλισμένα με διαφορετικά εξαρτήματα από αυτά που πωλούνταν, σε μια προσπάθεια να παραμείνει η παραγωγή σε υψηλούς ρυθμούς.

Τώρα φαίνεται ότι το ζήτημα ήταν μεγαλύτερο από ό,τι έδειχνε αρχικά, με την ίδια την Toyota να εμπλέκεται στο σκάνδαλο μαζί με τη Mazda (το 5,1% της οποίας ανήκει στην Toyota), αλλά και την Honda. Σύμφωνα με το BBC, η Honda διευκρίνισε ότι τα παραποιημένα αποτελέσματα αφορούσαν σε δοκιμές θορύβου και ισχύος του κινητήρα και όχι σε θέματα ασφάλειας. Στο κουβάρι του σκανδάλου όμως δείχνει να μπλέκεται και η Suzuki, με ένα απροσδιόριστο μοντέλο Suzuki που σήμερα είναι εκτός παραγωγής.

Η Toyota ανακάλυψε ότι τα παραποιημένα αποτελέσματα των δοκιμών ασφαλείας επηρεάζουν 6 μοντέλα συνολικά που κατασκευάζονται στην Ιαπωνία, 3 από τα οποία έχουν ήδη καταργηθεί πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο. Η παραγωγή των τριών μοντέλων που εξακολουθούν να πωλούνται έχει τεθεί σε παύση προς το παρόν. Πρόκειται για τα Corolla Fielder και Corolla Axio, που δεν πωλούνται στην Ευρώπη, και του Yaris Cross. Διαπιστώθηκε επίσης ότι τα αποτελέσματα των δοκιμών ισχύος κινητήρα είχαν αναφερθεί εσφαλμένα και στο Lexus RX προηγούμενης γενιάς.

Πως επηρεάζεται το Yaris Cross;

Να ξεκαθαρίσουμε αρχικά πως η συγκεκριμένη υπόθεση σκανδάλου αφορά μόνο στα Yaris Cross που κατασκευάζονται στην Ιαπωνία. Κατά την εξέλιξη του μοντέλου το 2020, πραγματοποιήθηκε δοκιμή για να εξεταστεί η ζημιά που προκλήθηκε στο πίσω κάθισμα όταν οι αποσκευές που τοποθετούνται στον πίσω χώρο του οχήματος κινούνται λόγω της πρόσκρουσης. Μετά τις αλλαγές του κανονισμού, υπήρχε πρόσθετη απαίτηση για μπλοκ αποσκευών. Ωστόσο, τα δεδομένα δοκιμών ανάπτυξης με χρήση των παλαιών μπλοκ υποβλήθηκαν για αίτηση πιστοποίησης. Η δοκιμή θα έπρεπε να είχε γίνει εκ νέου χρησιμοποιώντας τα νέα μπλοκ και αυτά τα δεδομένα θα έπρεπε να είχαν υποβληθεί.

Η έφοδος στα κεντρικά

Το υπουργείο μεταφορών της Ιαπωνίας (MLIT) πραγματοποίησε έφοδο στα κεντρικά γραφεία της Toyota στο πλαίσιο της έρευνάς του και ο πρόεδρος της εταιρείας Akio Toyoda απηύθυνε συγγνώμη, λέγοντας: «Ως υπεύθυνος για τον Όμιλο Toyota, θα ήθελα να ζητήσω ειλικρινή συγγνώμη από τους πελάτες μας, τους λάτρεις των αυτοκινήτων και όλους τους μετόχους για αυτό το θέμα».

Η Toyota βέβαια υποστηρίζει ότι τα επηρεαζόμενα αυτοκίνητα από αυτό το σκάνδαλο, που βρίσκονται ήδη στο δρόμο, είναι ασφαλή. Ομοίως, η Mazda δεν σχεδιάζει να προβεί σε ανακλήσεις, αλλά θα αποζημιώσει τους επηρεαζόμενους προμηθευτές, όπως έκανε η Daihatsu. Όσον αφορά στην αγορά της Ευρώπης, αυτή δε δείχνει να επηρεάζεται σημαντικά από το σάλο που ξέσπασε στην ανατολή, δεδομένου ότι η πλειοψηφία των οχημάτων που κυκλοφορούν σε Ευρώπη (και Ελλάδα), κατασκευάζονται εκτός Ιαπωνίας.