Με την παρέλευση του χρόνου, τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά τις εκπομπές, γίνονται όλο και αυστηρότερα. Σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, μόνο τα εξαιρετικά “καθαρά” αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 6 εισέρχονται στην κυκλοφορία. Τι αλλάζει όμως κάθε φορά που αλλάζουν τα “Euro”;
Η αλλαγή αυτή έχει επιτύχει τη μείωση των ρύπων των αιωρούμενων σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου που κυρίως εκπέμπουν οι παλαιοί πετρελαιοκινητήρες (Euro 3-Euro 4). Όμως τι γίνεται με τα παλαιότερα ρυπογόνα οχήματα -κυρίως τα πετρελαιοκίνητα- τα οποία και ευθύνονται για το μεγαλύτερο μέρος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις μεγαλουπόλεις;
Τα αιωρούμενα σωματίδια διαχωρίζονται σε κατηγορίες διαμέτρου PM2.5 και PM10. Όσο πιο μικρή η διάμετρος, τόσο πιο επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι τα σωματίδια, καθώς εισέρχονται μέσω της αναπνευστικής διόδου και προσβάλλουν τους πνεύμονες. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ένα ετήσιο ποσοστό 3% θανάτων από κάρδιο-αναπνευστικά προβλήματα συνδέονται άμεσα με τα αιωρούμενα σωματίδια, ενώ το 5% αγγίζουν οι θάνατοι από καρκίνο του πνεύμονα.
To 2012 περίπου 3 εκατομμύρια άνθρωποι έχασαν την ζωή τους πρόωρα εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Έρευνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας το 2013, κατέληξαν πως τα αιωρούμενα σωματίδια σχετίζονται άμεσα με τον καρκίνο του πνεύμονα. Μικρά παιδιά μεγαλουπόλεων γίνονται, δυστυχώς, τα επικρατέστερα θύματα αναπνευστικών λοιμώξεων. Τα περιστατικά άσθματος σε πληθυσμούς πόλεων όπως η Αθήνα έχουν αυξηθεί και σύμφωνα με μελέτες πιο ευπαθείς ομάδες για αναπνευστικά νοσήματα είναι ο γυναικείος πληθυσμός και οι νέοι κάτω των 18. Ο αντρικός πληθυσμός έχει περισσότερα περιστατικά καρδιακών παθήσεων.
Στις μεγαλουπόλεις οι ρύποι παλαιότερων οχημάτων μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα υγείας.
Στα αυτοκίνητα Euro 6, η μεγάλη αλλαγή αφορά στις προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν τα νέα οχήματα ως προς τα αιωρούμενα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx). Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από κινητήρες παλαιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (Euro 3-Euro 4), αφού δεν εφοδιάζονται με τις νεότερες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Ο ανθρώπινος οργανισμός επηρεάζεται άμεσα από τις μεγάλες συγκεντρώσεις των οξειδίων του αζώτου με επιπτώσεις όπως τα αναπνευστικά προβλήματα, πονοκέφαλοι και ενοχλήσεις στην όραση.
Η μείωση των ρύπων με τις νέες τεχνολογίες (Euro 6) εξασφαλίζει ένα καλύτερο μέλλον για τις επόμενες γενεές. Κι εμείς στην Ελλάδα διατηρούμε ως έχει τη μεγαλύτερη πηγή του προβλήματος. Τα παλαιά Ταξί, για τα οποία μάλιστα έχει ήδη τεθεί αίτημα παράτασης των ισχυόντων ορίων απόσυρσης από τα 15 στα 22 χρόνια! Μια παράταση 7 χρόνων θα φέρει -σύμφωνα με ιατρικές μελέτες- σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία μας.
Στου κουφού την πόρτα… κυριολεκτικά!
Τι κάνουμε στην Ελλάδα; Μεγαλώνουμε την πηγή των προβλημάτων μας…
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας κατά την πλοήγηση. Από αυτά, τα cookies που κατηγοριοποιούνται ως απαραίτητα αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας καθώς είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των βασικών λειτουργιών του ιστότοπου. Χρησιμοποιούμε επίσης cookies τρίτων που μας βοηθούν να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε πώς χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies θα αποθηκευτούν στο πρόγραμμα περιήγησής σας μόνο με τη συγκατάθεσή σας. Έχετε επίσης την επιλογή να εξαιρεθείτε από αυτά τα cookies. Ωστόσο, η εξαίρεση από ορισμένα από αυτά τα cookie μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία περιήγησής σας.
Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτά τα cookies διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και χαρακτηριστικά ασφαλείας του ιστότοπου, ανώνυμα.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Το cookie ορίζεται από τη συγκατάθεση cookie του GDPR για την καταγραφή της συναίνεσης χρήστη για τα cookie στην κατηγορία "Λειτουργικά".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Τα cookies χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Απαραίτητα".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Λοιπά".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Αυτό το cookie ορίζεται από την προσθήκη συναίνεσης για τα cookie GDPR. Το cookie χρησιμοποιείται για την αποθήκευση της συναίνεσης του χρήστη για τα cookies στην κατηγορία "Απόδοση".
viewed_cookie_policy
11 months
Το cookie ορίζεται από την προσθήκη GDPR Cookie Consent και χρησιμοποιείται για την αποθήκευση του εάν ο χρήστης έχει συναινέσει ή όχι στη χρήση cookies. Δεν αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα.
Τα λειτουργικά cookies βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών, όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η συλλογή σχολίων και άλλες λειτουργίες τρίτων.
Τα cookie απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου, γεγονός που βοηθά στην παροχή καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.
Τα αναλυτικά cookies χρησιμοποιούνται για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.
Τα cookies διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.