Τα σπορ αυτοκίνητα δε βάζουν “ταφόπλακα” στη νέα εποχή των μηδενικών ρύπων. Αυτό είναι ένα πειραματικό Toyota GR Yaris και μπορεί να κινείται με υδρογόνο αντί για βενζίνη, προσφέροντας επιδόσεις αλλά και κανονικό ΗΧΟ από τις εξατμίσεις του!

Το υδρογόνο αντί για βενζίνη δεν είναι κάτι καινούριο για την Toyota, αφού αντίστοιχο σύστημα κίνησης έχει η επίσης πειραματική Corolla Sport που αγωνίζεται στο πρωτάθλημα Super Taikyu της Ιαπωνίας. Και τώρα μας δείχνει ακόμη ένα πρωτότυπο, ένα GR Yaris που μπορεί να κινείται με υδρογόνο ως καύσιμο. Συνεχίζει και υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης στο αυτοκίνητο, ένας 3-κύλινδρος 1600άρης turbo και μάλιστα μπορεί να κάνει τον ίδιο απολαυστικό ήχο με το τυπικό GR Yaris βενζίνης!

Υδρογονοκίνητο… αλλά όχι ηλεκτρικό!

Με υδρογόνο κινείται και το Toyota Mirai, το οποίο ήδη πωλείται σε κάποιες αγορές. Ωστόσο, η μεγάλη διαφορά είναι στο ότι το Mirai είναι ηλεκτρικό, με το υδρογόνο πρακτικά να παρέχει την ενέργεια που κινεί τους ηλεκτροκινητήρες. Πιο συγκεκριμένα οι χημικές αντιδράσεις στις κυψέλες καυσίμου του Mirai δημιουργούν ενέργεια για το ηλεκτρικό μοντέλο, χωρίς να χρειάζεται εξωτερική φόρτιση με καλώδιο.

Το Toyota Mirai κατέρριψε το ρεκόρ αυτονομίας με υδρογόνο

Στο υδρογονοκίνητο GR Yaris, όπως και στο Mirai, η διαδικασία ανεφοδιασμού είναι η ίδια. Αλλά εδώ το υδρογόνο κινεί απευθείας τον κινητήρα! Ακούγεται (και είναι) πολύ πρωτοποριακό. Η Toyota τονίζει πως αυτή η τεχνολογία ξεκίνησε να αναπτύσσεται το 2017 και προς το παρόν είναι σε πειραματικό στάδιο. Ήδη από τον περασμένο Μάιο ένα τέτοιο Corolla Sport τρέχει σε αγώνες αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, με σχεδόν μηδενικούς ρύπους εξάτμισης. Πάντα κάτω από την ομπρέλα της Toyota GAZOO Racing. Άλλωστε το motorsport αποτελεί ένα πολύ επιτυχημένο στάδιο δοκιμών για νέες τεχνολογίες πριν αυτές περάσουν σε οχήματα μαζικής παραγωγής. Ίσως σε 10 χρόνια από σήμερα… ίσως και νωρίτερα!

1600άρι Turbo με κανονικό ήχο!

Ο κινητήρας υδρογόνου, τόσο στην αγωνιστική Corolla Sport, όσο και στο πειραματικό GR Yaris είναι ο γνώριμος υπερτροφοδοτούμενος G16E-GTS, 1,6 λίτρων, 3-κύλινδρος σε σειρά. Ο ίδιος κινητήρας με το συμβατικό GR Yaris δρόμου, με τροποποιήσεις στην τροφοδοσία και στον ψεκασμό, ώστε να χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο.

Το υδρογόνο αναφλέγεται σε ταχύτερους ρυθμούς από τη βενζίνη και ως αποτέλεσμα παρέχει απόδοση και κυρίως εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις. Και εκτός από “καθαροί” οι κινητήρες αυτού του είδους μπορούν να παρέχουν μια “fun to drive” εμπειρία συνοδευόμενη με την ευχαρίστηση της ακουστικής ενός τυπικού βενζινοκινητήρα!

Είναι αυτό το μέλλον λοιπόν; Σταυρώστε δάχτυλα…