Car of the Week: Toyota iQ 1,0 VVT-i

7 Απριλίου 2009


Τελικά χρειάζεται εξυπνάδα για να κατασκευάσει κανείς ένα μικρό αυτοκίνητο; Η Toyota λέει πως ναι, εφοδιάζοντας το νέο της μικρό με μοναδικά τεχνολογικά επιτεύγματα που στόχο έχουν τη διατήρηση μικρών διαστάσεων σε ένα όχημα που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς και της ποιότητας.
Το Toyota iQ είναι ένα αυτοκίνητο που όλοι μας περιμέναμε. Είναι άλλωστε το μοντέλο που δημιουργήθηκε για να σταθεί απέναντι στο smart fortwo, μόνο που οι Ιάπωνες κατάφεραν να δημιουργήσουν κάτι παραπάνω από έναν απλό αντίπαλο. Και αυτό γιατί το iQ είναι πιο φαρδύ και πιο ευρύχωρο, με θέσεις για τρεις ενήλικες κι ένα παιδί αλλά οδική συμπεριφορά που δεν προβληματίζει εντός ή εκτός πόλης. Σχεδιαστικά το iQ είναι ξεχωριστό και ενδιαφέρον από κάθε άποψη. Το μικρό του μήκος (2.985 χλστ.) το κάνει ιδιαίτερα ευέλικτο με αποτέλεσμα να παρκάρει εύκολα σχεδόν παντού, ενώ το πλάτος του (1.680 χλστ.) είναι αντίστοιχο του Yaris (1.695 χλστ.) γεγονός που του χαρίζει ευρυχωρία και καλή οδική συμπεριφορά. Το iQ υιοθετεί μια σειρά από καινοτόμες λύσεις που στόχο έχουν τη διατήρηση των μικρών διαστάσεων χωρίς να θυσιαστεί η άνεση και η ευχρηστία. Έτσι το διαφορικό έχει τοποθετηθεί εμπρός του κινητήρα, το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει ύψος μόλις 120 χλστ. και τοποθετήθηκε κάτω από την καμπίνα, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει ασύμμετρη σχεδίαση στο ταμπλό για εξοικονόμηση χώρου. Επιπλέον είναι το μικρότερο τετραθέσιο (ή έστω 3+1) αυτοκίνητο στον κόσμο και το ασφαλέστερο σε αυτές τις διαστάσεις σύμφωνα με τις δοκιμές του Euro NCAP, πετυχαίνοντας διάκριση 5 αστεριών με συνολική επιτυχία 79%. Με 9 αερόσακους σε όλες τις εκδόσεις (για πρώτη φορά 1 πρωτοποριακός αερόσακος στο πίσω παρμπρίζ που προστατεύει τα κεφάλια των πίσω επιβατών) και στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας VSC με Traction Control.
Στο εσωτερικό η ποιότητα είναι πολύ καλή και θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Για λόγους εξοικονόμησης χώρου δεν υπάρχει ντουλαπάκι συνοδηγού, ενώ τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος είναι τοποθετημένα αποκλειστικά στο τιμόνι ενσωματωμένα σε έναν διακόπτη που απαιτεί αρκετή εξοικείωση. Η δεξιά διαφορετικά σχεδιασμένη πλευρά του ταμπλό προσφέρει τη δυνατότητα στον συνοδηγό να τραβήξει το κάθισμα του αρκετά μπροστά, ώστε να χωρέσει πίσω του ένας επιβάτης κανονικού αναστήματος, ενώ πίσω από τον οδηγό θα χωρέσει μόνο ένα παιδί. Ο χώρος αποσκευών είναι σχεδόν ανύπαρκτος, ενώ όταν τα καθίσματα αναδιπλωθούν δημιουργείται χώρος 242 λίτρων χωρίς όμως κάποιο διαχωριστικό από τα εμπρός καθίσματα.


Ο 3κύλινδρος κινητήρας –γνωστός από το Aygo- αποδίδει 68 ίππους, ωστόσο στην περίπτωση του iQ έχει δεχθεί μικρές αλλαγές, προσφέροντας έτσι μειωμένους ρύπους και κατανάλωση. Οδηγώντας το iQ ξεχνά κανείς ότι πρόκειται για ένα όχημα μόλις 3 μέτρων μήκους. Το στιβαρό πλαίσιο και τα φαρδιά μετατρόχια συμβάλλουν στην καλή συμπεριφορά, ενώ η τοποθέτηση των τροχών στα άκρα βελτιώνουν περαιτέρω την αίσθηση, διευκολύνοντας και τους ελιγμούς. Το ελαφρύ τιμόνι παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση, ωστόσο εμφανίζει μια μικρή ασάφεια στον αυτοκινητόδρομο. Εκτός πόλης πάντως, το iQ ταξιδεύει απροβλημάτιστα ακόμη και με 140 χλμ./ώρα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 68/6.000
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 91/4.800
0-100 χλμ./ώρα: 14,7’’
Τελική ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση: 4,3 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 99 gr/km

Τιμή βασικής έκδοσης iQ 1.0: 12.390 €
Τιμή έκδοσης iQ2 1.0: 13.585 €
Στις τιμές συμπεριλαμβάνεται η πρόσφατη μείωση του ειδικού τέλους ταξινόμησης (6/4/2009)