To Volkswagen ID.3 GTX έφτασε στη χώρας μα και αποτελεί την ισχυρότερη έκδοση του μικρομεσαίου ηλεκτρικού μοντέλου, με απόδοση 286 ίππους.
Το ID.3 GTX βασίζεται στο ID.3 και χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα και αποδίδει 210 kW (286 PS) με μέγιστη ροπή 545 Nm. Το σπορ μοντέλο επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Η μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 79 kWh προσφέρει έως και 603 km αυτονομίας και η οποία μπορεί να φορτιστεί σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC με έως 185 kW. Με αυτή την ισχύ, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί ξανά από το 10 στο 80% σε περίπου 26 λεπτά.
Σχεδιαστικά, το Volkswagen ID.3 GTX ξεχωρίζει από τις απλές εκδόσεις του ID.3 υιοθετώντας μια διαφορετική σχεδίαση με ξεκάθαρη αναφορά στην οικογένεια GTX. Στο εμπρός μέρος υπάρχει διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρας, με μια νέα γρίλια εισαγωγής αέρα σε σχέδιο με ρόμβους . Αριστερά και δεξιά ο προφυλακτήρας περιορίζεται από νέα φώτα ημέρας που μαζί σχηματίζουν ένα X. Η μαύρη λωρίδα του πλαισίου οροφής σε συνδυασμό με τα μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέφτες και τις ζάντες 20 ιντσών υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του.
Στην καμπίνα, ξεχωρίζει το ταμπλό με τις χαρακτηριστικές για το GTX χρωματικές πινελιές καθώς και τα λογότυπα GTX στα καθίσματα και στο τιμόνι. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στις επενδύσεις καθισμάτων σε Microfleece “ArtVelours” Eco με τις κόκκινες διακοσμητικές ραφές τους, οι οποίες προσδίδουν μια αίσθηση υψηλής ποιότητας στο εσωτερικό.
Αναβαθμισμένα ID.3
Ταυτόχρονα με τη διάθεση του κορυφαίου GTX, η γκάμα του ID.3 δέχεται μια αναβάθμιση και περαιτέρω βελτιώσεις με την επόμενη γενιά λογισμικού (ID. Software 5.0) και infotainment, καθώς και βελτιωμένη φιλοσοφία χειρισμού. Ένα νέο στοιχείο είναι η θερμική προετοιμασία της μπαταρίας υψηλής τάσης για ταχυφόρτιση σε όλες τις εκδόσεων ID.3 που διασφαλίζει ότι πριν από την επόμενη στάση φόρτισης DC η θερμοκρασία της μπαταρίας φθάνει στο επιθυμητό επίπεδο. Κάτι που επιτρέπει πιο γρήγορη φόρτιση για όσους βρίσκονται εν μέσω ενός μεγάλου ταξιδιού. Όταν είναι ενεργή η λειτουργία Electric Vehicle Route Planner, η προετοιμασία ξεκινά αυτόματα καθ’ οδόν για τον επόμενο σταθμό ταχεία φόρτισης. Η λειτουργία μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα χρησιμοποιώντας το μενού φόρτισης στο σύστημα infotainment.
Εξελιγμένο είναι και το σύστημα infotainment του ID.3. Η οθόνη αφής είναι πλέον 12,9 ιντσών με εντελώς νέα δομή μενού, για ευκολότερη λειτουργία από τον οδηγό και το συνοδηγό. Το τιμόνι έχει βελτιωθεί, επιτρέποντας απλοποιημένο και πιο διαισθητικό χειρισμό, ενώ η Volkswagen αφαίρεσε τον επιλογέα κίνησης από το πλαίσιο του Digital Cockpit και τον μετέφερε ως διακόπτη στην κολόνα του τιμονιού, όπως και στα υπόλοιπα ID. Ένα άλλο καινοτόμο χαρακτηριστικό είναι η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) μέσω του ChatGPT.
Τέλος, η γκάμα απέκτησε μια νέα εισαγωγική έκδοση ID.3 Pure η οποία διατίθεται με μπαταρία 52 kWh και ισχύ 170 PS, παρέχοντας αυτονομία έως 388 km (μεικτός κύκλος, WLTP). Η τιμή λιανικής ανέρχεται στις 27.500€, συμπεριλαμβανομένου της επιδότησης των 9.000€ συν των 2.000€ της απόσυρσης που προσφέρει το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3.