Ο θρύλος της Abarth ξεκινά την 31η Μαρτίου του 1949, όταν ο Carlo Abarth (1908-1979) ίδρυσε την Abarth & C. μαζί με τον οδηγό αγώνων Guido Scagliarini. Το πρώτο τους αυτοκίνητο ήταν το 204 A που είχε ως βάση το Fiat 1100. Στις 10 Απριλίου του 1950, ο Tazio Nuvolari, οδήγησε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κερδίζοντας την τελευταία νίκη της λαμπρής καριέρας του. Από τότε η ιστορία της εταιρείας είναι γεμάτη από επιτυχίες, νίκες και ρεκόρ.
Ο ίδιος ο Carlo Abarth ξεκίνησε την πορεία του από τους 2 τροχούς, κερδίζοντας στην ηλικία των 20 ετών τον πρώτο του αγώνα, ενώ την επόμενη χρονιά έφτιαξε την πρώτη του μοτοσυκλέτα. Ένα πολύ σοβαρό ατύχημα τον ανάγκασε να εγκαταλείψει του αγώνες με μηχανές και να εστιάσει σε αντίστοιχες διοργανώσεις με τρίκυκλες μηχανές και πλαϊνό καλάθι. Ένα δεύτερο σοβαρό ατύχημα το 1939 έδωσε το οριστικό τέλος στην πορεία του Abarth στους αγώνες.
Το 1945 μετακομίζει στην Ιταλία και αποκτά την Ιταλική υπηκοότητα, ενώ στη συνέχεια ιδρύει την εταιρεία του το 1949 κατασκευάζοντας αρχικά κιτ βελτιώσεων για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, ενώ έγινε σχεδόν αμέσως διάσημη χάρη στα εξαιρετικά συστήματα εξαγωγής. Μέχρι το 1962 η εταιρεία κατασκεύαζε σε ετήσια βάση 275.000 εξατμίσεις, το 65% εκ των οποίων εξάγονταν εκτός Ιταλίας. Οι μεγάλες επιτυχίες ήρθαν τις δεκαετίες του 50 και του 60 με μία σειρά ρεκόρ, όπως εκείνο στην πίστα της Monza στις 18 Ιουνίου του 1956, όπου το σχεδιασμένο από τον Bertone, Fiat Abarth 750, έσπασε το ρεκόρ των 24 ωρών καλύπτοντας 3.743 χλμ. με μέση ωριαία ταχύτητα 155 χλμ./ώρα. Στη συνέχεια ακολούθησαν πολλά ακόμα ρεκόρ με τη φήμη της Abarth να φτάνει έως την άλλη άκρη του Ατλαντικού και τον Delano Roosevelt Jr., γιο του προέδρου των Η.Π.Α. να υπογράφει αποκλειστικό συμβόλαιο για τη εισαγωγή των αυτοκίνητων στη χώρα του.
Το 1958 η Abarth με βάση το νέο Fiat 500 δημιούργησε ένα αριστούργημα μετατρέποντας το μικρό αυτοκίνητο σε ένα πραγματικά σπορ μοντέλο που γνώρισε τεράστια επιτυχία και στους αγώνες. Η δεκαετία του 60 που ακολούθησε έφερε πολλές επιτυχίες και μερικά από τα πιο σημαντικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, όπως το 850 TC, το Fiat Abarth 1000 Berlina και το 2300 S.
To 1971 η Abarth εξαγοράστηκε από το Fiat Group και ο μύθος συνεχίστηκε με το Fiat 124 Abarth που κέρδισε το Ευρωπαϊκό τρόπαιο του 1972 και του 1975 και το Abarth 131 που κατάκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι το 1977, το 1978 και το 1980.
Ο Carlo Abarth έφυγε από τη ζωή στις 24 Οκτωβρίου του 1979, αλλά ο μύθος που δημιούργησε ζει μέχρι σήμερα. Ειδικότερα μετά την αναβίωση της το 2008 και την παραγωγή αυτοκινήτων παραγωγής, αλλά και αγωνιστικών μοντέλων, όπως τα Abarth Grande Punto, Abarth 500, Abarth 595 και Abarth 695, η Abarth συνεχίζει πιο δυναμικά από ποτέ, παρουσιάζοντας φέτος την ειδική έκδοση “70th Anniversary” των Abarth 595 και Abarth 124, καθώς και τα νέα Abarth esseesse 595 και Abarth 124 Rally.