Όπως αναμενόταν –και είχαμε ήδη γράψει– το «πάντρεμα» PSA-Opel έγινε, έπεσαν οι υπογραφές και βγήκαν οι ανακοινώσεις. Μέχρι τέλος της χρονιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί η συμφωνία. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία PSA (Peugeot-Citroen) εξαγόρασε έναντι 2,2 δις ευρώ το ευρωπαϊκό κομμάτι της General Motors (Opel & Vauxhall), το οποίο εμφανίζεται ζημιογόνο και για αυτό η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να το αποχωριστεί.
Το γεγονός αυτό μονοπώλησε για πολλές ημέρες τα ΜΜΕ και την παγκόσμια οικονομία, γιατί η εξαγορά της Opel/Vauxhall θα φέρει σημαντικές ανακατατάξεις στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει νέα δεδομένα σε εργασιακό επίπεδο, αλλά και στην παραγωγή αυτοκινήτων με νέα εργοστάσια, συναρμολόγησης αυτοκινήτων, παραγωγής ανταλλακτικών κ.λ.π.
Αρχικά η είδηση έπεσε ως «κεραυνός εν αιθρία», γιατί ελάχιστοι γνώριζαν ότι η General Motors στην Ευρώπη είχε παθητικό. Ωστόσο, το deal εκ πρώτης όψεως φαίνεται εποικοδομητικό και για τις δύο εταιρείες. Η μία εταιρεία θα απλώσει ακόμη περισσότερο τα «πλοκάμια» της στην αγορά αυτοκινήτου και η άλλη απαλλάσσεται από μια ζημιογόνα επένδυση. Σε πρώτη ανάγνωση, προς το παρόν όλοι είναι ωφελημένοι.
Άλλωστε οι αγορές και οι συγχωνεύσεις αυτοκινητοβιομηχανιών τα τελευταία χρόνια είναι σύνηθες φαινόμενο. Να θυμίσουμε ορισμένες συγχωνεύσεις, όπως Fiat-Chrysler, Nissan-Renault, Group Vag κ.α., ενώ πολύ περισσότερες είναι οι συνεργασίες μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών στην παραγωγή μοντέλων με κοινή χρήση πατωμάτων, κινητήρων και άλλων τεχνολογιών. Και όλα αυτά είναι επακόλουθα της παγκοσμιοποίησης, αλλά και μια «άμυνα» στην επερχόμενη κινέζικη επίθεση.