H Alfa Romeo Stelvio είναι μια Giulia XL και ταυτόχρονα ένα από τα ελάχιστα SUV σήμερα που πέρα από τα τυπικά σε χώρους και ανέσεις έχει φινέτσα, χαρακτήρα και μία εξαιρετική οδική συμπεριφορά!

Τα SUV είναι μια κατηγορία που γενικά αλλάζουν το σχήμα της αυτοκίνησης. Πλέον το να επιλέξει κάποιος ένα SUV είναι ολόκληρος πονοκέφαλος αφού υπάρχουν πραγματικά πάρα πολλά μοντέλα. Και όλα αυτά τα αυτοκίνητα σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αποτελούν τις υπερυψωμένες εκδόσεις απλών μοντέλων. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η Stelvio, ίσως για κάποιους μια Giulia XL. Όμως, είναι από τα ελάχιστα SUV σήμερα που πέρα από τα τυπικά σε χώρους και ανέσεις προσφέρουν φινέτσα και χαρακτήρα, μαζί – κυρίως – με μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά!

Η Stelvio δεν είναι καινούργιο μοντέλο για την Alfa Romeo, αφού κυκλοφορεί από το 2017 και αποτελεί το πρώτο SUV της μάρκας. Πρόσφατα έφτασε στην Ελλάδα και η περιβόητη Tonale, η οποία τοποθετείται μια κατηγορία κάτω από πλευράς μεγέθους, και σχεδιαστικά φέρει ελληνική υπογραφή. Του Αλέξανδρου Λιώκη και της ομάδας του. Ας μείνουμε όμως στη Stelvio, η οποία όπως και η Giulia δέχθηκαν μια σειρά από βελτιώσεις την τελευταία διετία. Κάτι σαν ενδιάμεσο facelift, χωρίς ωστόσο να περιλαμβάνονται ουσιαστικές σχεδιαστικές αλλαγές.

Alfa Romeo StelvioΚινητήρας και κατανάλωση

Η Stelvio απέκτησε καλύτερη αεροδυναμική χάρη σε ένα νέο σχεδιασμό δαπέδου αλλά και αναβαθμισμένους κινητήρες σύμφωνα με τα τελευταία πρότυπα ρύπων. Μικρές βελτιώσεις έγιναν και στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι αποκλειστικά αυτόματο 8 σχέσεων. Όλα αυτά με στόχο την καλύτερη επίδοση και κατά συνέπεια τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η Stelvio Sprint, αυτόματη και τετρακίνητη. Χρησιμοποιεί τον αναβαθμισμένο diesel κινητήρα 2,2 λίτρων και αποδίδει 190 ίππους και 450 Nm ροπής!

Το σημαντικότερο μειονέκτημα στις βενζινοκίνητες Stelvio είναι η κατανάλωση. Ωστόσο, στις diesel εκδόσεις τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Το εργοστάσιο επισήμως δηλώνει 5,9 λτ/100 χλμ., σχεδόν ακατόρθωτο στον αληθινό κόσμο. Όμως με ευκολία στα χέρια μας η Stelvio των 190 ίππων έδειξε τιμές οριακά κάτω από τα 8,0 λτ/100 χλμ, παραπάνω από συμπαθητικές τιμές για ένα μεγάλο τετρακίνητο SUV των 1800 κιλών χωρίς ίχνος υβριδικής τεχνολογίας.

Φτιαγμένη για απολαυστική οδήγηση

Η επιτυχία της Stelvio είναι αλλού. Στην οδική της συμπεριφορά! Πέρα από τους χώρους και την πάρα πολύ καλή ποιότητα, το μοντέλο υιοθετεί λύσεις που βρίσκουμε σε πιο σπορ κατασκευές. Όπως τα διπλά ψαλίδια στην εμπρός ανάρτηση (πίσω υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι), το πολύ γρήγορο και κοντό σε κρεμαγιέρα τιμόνι και έχουμε την τελειότητα! Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός κεντρικού άξονα μετάδοσης από ανθρακονήματα, όπως γίνεται άλλωστε και στη Giulia.

Υπάρχει και μία έκδοση με κίνηση μόνο πίσω, αλλά αποκλειστικά στη βασική Stelvio με τον ίδιο κινητήρα αλλά με 160 ίππους. Ακόμη όμως και η τετρακίνητη Stelvio, ουσιαστικά είναι πισωκίνητη. Αφού το σύστημα θα στείλει ροπή στους εμπρός τροχούς μόνο όταν και όσο χρειαστεί, έως και το 50%. Γι αυτό και συνολικά καταφέρνει και διατηρεί μια σπορ αίσθηση και βεβαίως είναι τόσο γρήγορη ξεκινώντας από στάση.

Alfa Romeo StelvioΤο κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο, 8άρι σε όλες τις Stelvio, το οποίο επιτρέπει και σειριακή λειτουργία. Υπάρχουν πολύ μεγάλα μεταλλικά paddles αν ο οδηγός αποφασίσει να αναλάβει τις αλλαγές, τα οποία μάλιστα δεν τα παίρνεις μαζί στρίβοντας το τιμόνι, αλλά είναι σταθερά στην κολόνα. Όπως ακριβώς συμβαίνει στα ακριβά supercars. Άλλωστε και η Stelvio, οδηγικά σου δίνει την αίσθηση ότι είναι ένα σπορ μοντέλο… εγκλωβισμένο μέσα στο σώμα ενός SUV.

Ποιοτικό και άνετο εσωτερικό

Στο εσωτερικό της η Stelvio μοιάζει πολύ με τη Giulia, μόνο που εδώ η πρόσβαση είναι πολύ πιο άνετη από τη χαμηλή αδελφή της. Συνολικά η εικόνα είναι πολύ σπορ, πολύ Alfa Romeo, και καλοσχεδιασμένη. Υπάρχει μια ψηλή κεντρική κονσόλα όπου πάνω της βρίσκουμε τον επιλογέα τύπου joystick, το σύστημα DNA της Alfa Romeo με τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης αλλά και ένα μεγάλο περιστροφικό χειριστήριο για την οθόνη του infotainment. Η οθόνη αυτή είναι και αφής, στις 8,8 ίντσες, αλλά για τον οδηγό είναι πιο βολικό να τη χειρίζεται με τον περιστροφικό διακόπτη, ειδικά όταν είναι στο δρόμο.

Όλες οι Stelvio και Giulia, μετά τις αλλαγές το 2020 απέκτησαν νέο λογισμικό για το infotainment, πιο γρήγορο στην απόκριση αλλά και με πιο σύγχρονα γραφικά. Μάλιστα εδώ μέσα πλέον βρίσκονται και πληροφορίες για την απόδοση του κινητήρα και την πίεση του turbo που ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο. Το σύστημα κλιματισμού ελέγχεται χωριστά από την οθόνη αφής, από ποιοτικούς περιστροφικούς διακόπτες. Ωστόσο η οθόνη λειτουργεί συμπληρωματικά παρέχοντας πρόσθετες πληροφορίες.

Alfa Romeo StelvioΗ θέση οδήγησης, αν και ψηλή, είναι πολύ καλή. Ο οδηγος νιώθει ότι οδηγεί κάτι με σπορ DNA και το αντιλαμβάνεται μόλις βάλει μπροστά τον κινητήρα, αφού το μπουτόν εκκίνησης βρίσκεται στο τιμόνι. Όπως ακριβώς και στα μοντέλα της Ferrari. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός, με κάθετες βελόνες, στοιχείο που παραδοσιακά συνόδευε τις σπορ ιταλικές κατασκευές. Ανάμεσα στα δύο κυκλικά όργανα μια οθόνη TFT 7’’ δίνει την απαραίτητη σύγχρονη πινελιά.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι επίσης άφθονοι για τη φιλοξενία τριών ενήλικων επιβατών, υπάρχει άφθονος χώρος στα πόδια, στο κεφάλι αλλά και στο ύψος των ώμων. Το μοναδικό που ίσως ενοχλήσει τον μεσαίο πίσω επιβάτη είναι το υπερυψωμένο δάπεδο στα πόδια του, κάτω από το οποίο περνά ο κεντρικός άξονας μετάδοσης. Ο χώρος φόρτωσης στη Stelvio είναι στα 525 λίτρα. Η πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά και από πίσω της βρίσκουμε έναν τετραγωνισμένο σε σχήμα χώρο. Ρεζέρβα δεν υπάρχει παρά μόνο κιτ επισκευής ελαστικού.

Η τιμή και ο εξοπλισμός της Alfa Romeo Stelvio

Η Sprint είναι η μεσαία επιλογή της Stelvio, αν και από τη βασική Super ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης. Έτσι παντού βρίσκουμε μια πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που πρακτικά επιτρέπουν λειτουργία αυτόνομης οδήγησης “επιπέδου 2”. Στοιχεία δηλαδή όπως ενεργό cruise control, αυτόματη διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικών σημάτων και αυτόματη εναλλαγή μεσαίας και μεγάλης σκάλας φώτων.

Επίσης όλες οι Stelvio έχουν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, διζωνικό κλιματισμό, τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης Alfa DNA, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8,8’’ και ενσωματωμένα Apple CarPlay/ Android Auto και bi-xenon πλήρως αυτόματους προβολείς. Η έκδοση Sprint προσφέρει ακόμη περισσότερο εξοπλισμό, ζάντες 19 ιντσών 5 οπών και σπορ καθίσματα με δέρμα. Όσο για τις τιμές, αυτές ξεκινούν από 53.000 ευρώ στη βασική έκδοση Super με πίσω κίνηση και 160 ίππους, ενώ αυτό το αυτοκίνητο της δοκιμής, Sprint 2.2 diesel Q4, κοστίζει 59.100 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Alfa Romeo Stelvio 2.2 190hp AT8 Q4
Κυβισμός: 2.143 cc
Ισχύς: 190 hp/3.500 rpm
Ροπή: 450 Nm/1.750 rpm
0-100 km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση*: 5,9
Εκπομπές CO2*: 156
Τέλη κυκλοφορίας: 109,20€
Βάρος (κενό): 1.745 kg
Ρεζερβουάρ: 64 lt
Χώρος αποσκευών: 525 lt
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Alfa Romeo Stelvio 2.2TD 160hp Super: 53.000€
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 59.100€

Δείτε τη video-δοκιμή της Alfa Romeo Stelvio

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
9.5
Εσωτερικό
9.5
Επιδόσεις
8.5
Οδική συμπεριφορά
9.5
Σχέση ποιότητας - τιμής
8.5
alfa-romeo-stelvio-sprintΗ Stelvio παρά τα χρόνια της παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πολυτελή SUV. Κυρίως καθαρά ως προς το οδηγικό κομμάτι. Είναι ποιοτική, άνετη και με αρκετά καλή εργονομία. Συγκριτικά με τον ανταγωνισμό της λείπουν οι εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Ωστόσο παρέχει ίσως τον πιο οδηγοκεντρικό και πιο σπορ χαρακτήρα από τα περισσότερα SUV της αγοράς.