Η νέα γενιά Hyundai i20 κάνει δυναμική αλλαγή παιχνιδιού για τους Κορεάτες, αφού καταφέρνει και είναι στην ουσία ένα γνήσιο ευρωπαϊκό μικρό. Ο Γιάννης Στέφου οδηγεί την πετρελαιοκίνητη έκδοση και ψάχνει για μειονεκτήματα…
Στην ουσία μιλάμε για τον εγγονό του δημοφιλούς Getz, τη δεύτερη γενιά i20 η οποία είναι σχεδιασμένη στην Ευρώπη και απευθύνεται βεβαίως σε Ευρωπαίους. Με ότι αυτό συνεπάγεται σε ποιότητα, εμφάνιση και βεβαίως αίσθηση στην οδήγηση. Με άλλα λόγια το ολοκαίνουριο i20 είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα της Hyundai σήμερα, με την ίδια τη μάρκα να διανύει την καλύτερη περίοδο στην ιστορία της. Το νέο i20 είναι καλύτερο από τον προκάτοχό του στα πάντα, ενώ καταφέρνει και στέκεται ισάξια απέναντι στον ευρωπαϊκό κυρίως ανταγωνισμό.
Σχεδιαστικά, το νέο Hyundai i20 είναι… εντελώς νέο! Το ευρωπαϊκό κέντρο των Κορεατών στο Russelsheim της Γερμανίας δημιούργησε ένα αυτοκίνητο σε λευκό χαρτί, το οποίο καταφέρνει και συνδυάζει ένα σύγχρονο και δυναμικό οπτικό αποτέλεσμα σε ένα αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα. Το i20 βασίζεται σε νέα πλατφόρμα και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις. Για την ακρίβεια έχει μήκος 4.035mm και μεταξόνιο 2.570mm, τα οποία το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας Β, με ότι αυτό συνεπάγεται και στους χώρους. Οπτικά μας άρεσε ο εμπρός προφυλακτήρας με το μεγάλο άνοιγμα και τις δυναμικές προεκτάσεις κάτω από τα φώτα ημέρας, αλλά και οι μαύρες πίσω κολόνες που δίνουν την ψευδαίσθηση ότι η οροφή αιωρείται.
Τα πράγματα αποκτούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην καμπίνα, όπου η εικόνα είναι φανερά αναβαθμισμένη σε σύγκριση με το προηγούμενο i20. Μαλακά και ευχάριστα στην υφή υλικά καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των επιφανειών σε ταμπλό και κονσόλα, ενώ οι αυξημένοι χώροι προσεγγίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται αναπαυτικά, ενώ πίσω εξίσου αναπαυτικά θα ταξιδέψουν δυο ενήλικες ή ακόμη και τρεις με μικρές παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών μετρά 326lt και έχει τετραγωνισμένο σχήμα που επιτρέπει την εκμετάλλευση και του τελευταίου τετραγωνικού εκατοστού. Μπορεί στο αυτοκίνητο της δοκιμής να επικρατούσε χρωματική μουντάδα με μαύρες και γκρι αποχρώσεις, ωστόσο η προσεγμένη εργονομία και ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός σε κάνουν να το παραβλέψεις. Σίγουρα αν υπήρχαν πιο έντονα χρώματα και μια πιο νεανική σχεδιαστική διάθεση θα έδιναν αυτό το “κάτι” που λείπει.
Το δυνατό χαρτί βεβαίως στο νέο Hyundai i20 είναι ο πετρελαιοκινητήρας του. Ένα 3-κύλινδρο μηχανικό σύνολο 1,1lt με απόδοση 75 ίππων και 180 Nm ροπής που προσφέρει χαμηλή κατανάλωση αλλά κυρίως ικανοποιητικές επιδόσεις. Η Hyundai ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3,7 lt/100km κι εμείς στην πράξη είδαμε περί τα 5,5-5,8 lt/100km με προσεγμένη οδήγηση. Πρόκειται για έναν κινητήρα με γραμμική αίσθηση, χωρίς κροτάλισμα και κυρίως πολύ καλή απόκριση για το μέγεθος του. Είναι προδιαγραφών Euro 6 και εκπέμπει 97 g/km, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Με βάρος στα 1.143 kg, το i20 1.1 CRDi προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις. Εντάξει, σε καμία περίπτωση δε “βάζει φωτιά”, αλλά για μικρό diesel τα καταφέρνει εξαιρετικά.
Οδηγικά, η αίσθηση που σου αφήνει είναι βελούδινη και σε καμία περίπτωση δε σχετίζεται με τα Hyundai που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική και η ποιότητα κύλισης από τις κορυφαίες στην κατηγορία. Με τη δοκιμασμένη συνταγή γονάτων McPherson εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω, η οδική του συμπεριφορά εμπνέει σιγουριά και δεν κρύβει εκπλήξεις, θετικές ή αρνητικές. Οι οδηγοί με πιο “ανήσυχο” πνεύμα ίσως δε βρουν αυτό που ζητούν, καθώς το i20 σε καμία περίπτωση δε μπορεί να χαρακτηρισθεί ως σπορ. Εκτός από τις επιδόσεις, σε αυτό συμβάλει και το σύστημα διεύθυνσης με την υπερβολικά μαλακή αίσθηση του τιμονιού. Αυτό από την άλλη μπορεί να αποδειχθεί θετικό σε καθημερινές μετακινήσεις και κυρίως σε ελιγμούς παρκαρίσματος.
Κλείνοντας αφήσαμε το θέμα της τιμής. Αυτή διαμορφώνεται από τις 15.850 ευρώ για την έκδοση 1.1 CRDi και αυτό πρακτικά αποτελεί και το μοναδικό σοβαρό μειονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό. Με τα Toyota Yaris 1.4 D-4D (90ps) και Opel Corsa 1.3 (95ps) να ξεκινούν και τα δύο στις 15.400 ευρώ (στις βασικές diesel 5θυρες εκδόσεις και χωρίς να υπολογίζονται τυχόν προωθητικές ενέργειες), το νέο Hyundai i20 ακούγεται μάλλον ακριβό. Ακόμη κι αν έχει να προσφέρει πλουσιότερο εξοπλισμό από την αρχή, με στάνταρ 6 αερόσακους, air condition (με ψυχόμενο ντουλαπάκι), ESP με VSM (σύστημα διόρθωσης τιμονιού), προειδοποίηση χαμηλής πίεσης ελαστικών, Hill Assist, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα με θύρα USB και 2 ηχεία και φώτα ημέρας. Του λείπει δηλαδή αυτή η σχέση ποιότητας-τιμής που ανέκαθεν χαρακτήριζε τη γκάμα Hyundai. Είναι σίγουρα το ίδιο καλό με τα best seller στην κατηγορία, αλλά δυστυχώς είναι και το ίδιο ακριβό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.120
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 75/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 180/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 15,8
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 159
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 3,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 97
Βάρος (kg): 1.143
Τιμή
Hyundai i20 1.1 CRDi L: 15.850 ευρώ
Εκδοση δοκιμής: 17.150 ευρώ