Το Mitsubishi ASX επέστρεψε για να διεκδικήσει ένα κομμάτι από την πίτα των μικρών SUV. Πως θα το κάνει αυτό; Μα βεβαίως με μικρές σχεδιαστικές αλλαγές, μηχανικές βελτιώσεις και χαμηλότερες τιμές αγοράς. Ο Γιάννης Στέφου οδηγεί το πετρελαιοκίνητο και τετρακίνητο μοντέλο με τον εξαιρετικό 1.8 DiD και αναρωτιέται αν τελικά οι Ιάπωνες έχουν να προσφέρουν αυτό το “κάτι διαφορετικό”.
Εκ πρώτης λοιπόν έχουμε όλα αυτά που χαρακτηρίζουν ένα διακριτικό facelift: μικρές αλλαγές στη σχεδίαση με νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, περισσότερα κομμάτια στο χρώμα του αυτοκινήτου αντί για μαύρο ματ, νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών και πίσω φώτα LED. Αντίστοιχα, μέσα έχουμε καλύτερα υφάσματα και νέο φινίρισμα σε carbon look ή μαύρο γυαλιστερό. Τι λείπει; Μα φυσικά το χρώμα, με το
ανανεωμένο ASX να διατηρεί αυτή την κλασική μουντάδα που χαρακτηρίζει όλα τα
Mitsubishi. Ενώ σχεδιαστικά και εργονομικά είναι προσεγμένο, το μαύρο σε συνδυασμό με… μαύρο και γκρι, ε ναι δημιουργούν μουντάδα, όσο κεφάτος και να είσαι. Οι μοναδικές αντιθέσεις έχουν να κάνουν με τη δομή των επιφανειών και την εναλλαγή των υλικών. Ευχάριστη και κυρίως πιο πρακτική πινελιά αποτελεί ο νέος διακόπτης για την τετρακίνηση, με την ένδειξη All Wheel Control (AWC) στη θέση του παλιού περιστροφικού επιλογέα.
Πιο ουσιαστικές βελτιώσεις υπάρχουν στα μηχανικά μέρη του ανανεωμένου ASX, όπως τα νέα αμορτισέρ και ελατήρια, μαζί με νέες ρυθμίσεις στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (εμπρός υπάρχουν γόνατα ΜακΦέρσον). Βελτιστοποιημένο είναι το σύστημα τετρακίνησης AWC, προσφέροντας στον οδηγό μία επιλογή τριών προγραμμάτων. Κίνηση εμπρός (2WD), τετρακίνηση με αυτόματη κατανομή ροπής (4WD AUTO) και 4WD LOCK για κλείδωμα της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες στο 50-50. Κάτω από το καπό παραμένουν οι γνώριμοι κινητήρες, με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να είναι η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.8 DiD με 150ps. Προσεχώς θα λανσαριστεί και μια ακόμη έκδοση diesel με έναν νέο 1.6 DiD και 4WD, την οποία και θα οδηγήσουμε πολύ σύντομα.
Να μείνουμε όμως στον εξαιρετικό 1.8 DiD, ο οποίος εμφανίζεται ελαφρώς πιο οικονομικός στο ανανεωμένο ASX. Η Mitsubishi ανακοινώνει ότι το δικίνητο μοντέλο έχει μέση κατανάλωση 5,4 lt/100km αντί για 5,5. Αυτό έχει μικρή σημασία όμως. Εκεί που ο πετρελαιοκινητήρας “δίνει ρέστα” είναι η ροπή των 300 Nm διαθέσιμα στις 2.000-3.000 σ.α.λ. που σε κολλάνε κυριολεκτικά στο κάθισμα. Πρακτικά αυτή είναι και η κορυφαία έκδοση του ASX, το οποίο στην καθημερινότητα είναι πολύ ελαστικό, αρκετά ζωηρό και φοβερά οικονομικό για την κατηγορία του (στην πράξη είδαμε 6,0-6,5 lt/00km και χωρίς να χρειαστεί να οδηγήσουμε προσεκτικά).
Με άλλα λόγια εκεί που το
ανανεωμένο ASX σε απογοητεύει με την… μαυρίλα του, σε κερδίζει με τον κινητήρα του, τουλάχιστον στην έκδοση
diesel. Σε κερδίζει όμως και με τον νέο πλουσιότερο εξοπλισμό του, ο οποίος περιλαμβάνει ως στάνταρ (έκδοση Inform) 7 αερόσακους, σύστημα πρόσφυσης και ευστάθειας ASTC, Hill Start Assist, Emergency Stop Signal, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, air condition, πίσω αεροτομή με ενσωματωμένο φως φρένων LED, επενδύσεις τύπου carbon στην κεντρική κονσόλα, ηχοσύστημα με θύρα AUX και 4 ηχεία και σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών.
Οι εκδόσεις Invite, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, έχουν επιπλέον δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, 6 ηχεία, θύρα USB, πίνακα οργάνων υψηλής αντίθεσης με οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων, μαύρες γυαλιστερές επενδύσεις στην κεντρική κονσόλα, κεντρικό υποβραχιόνιο, φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, πλαίσιο χρωμίου στην εμπρός γρίλια, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος και αισθητήρες φωτός/βροχής.
Με
25.781 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου της απόσυρσης και της τρέχουσας έκπτωσης, δεν αποτελεί τη φθηνότερη επιλογή στην κατηγορία και μάλιστα απέχει πολύ από ανταγωνιστές όπως το
νέο Suzuki Vitara 1.6 diesel 4X4 (22.360 ευρώ) αλλά και τον “βασιλιά” της κατηγορίας -κατά τη γνώμη μας-
Nissan Qashqai 1.6 diesel 4X4 (24.510 ευρώ). Βέβαια θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι είναι το μοναδικό 1.800άρι απέναντι σε 1.600άρια μοντέλα…
Αξίζει λοιπόν; Αυτό είναι ένα ερώτημα που θα πρέπει να σκεφτούμε καλά, καθώς παρά το facelift και τις βελτιώσεις το ASX δεν κρύβει τα χρόνια του. Είναι ένα εξαιρετικό στο δρόμο αλλά και εκτός δρόμο SUV, με έναν ικανό και οικονομικό κινητήρα, αλλά χωρίς κάτι περισσότερο. Κλασικός Ιάπωνας, χωρίς πολλά ξεχωριστά στοιχεία, χωρίς χρώμα στο μάτι και στην… ψυχολογία του οδηγού, αλλά αναμφίβολα με κορυφαία αξιοπιστία. Ίσως η νέα έκδοση 1.6 DiD AWD (που φτάνει μόλις ανοίξουν οι τράπεζες) τονώσει και άλλο τις όποιες ρυτίδες και φέρει μια ακόμη πιο δελεαστική πρόταση στην κατηγορία. Γι αυτό και θα επανέλθουμε!
Οπότε… to be continued!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.798
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 300/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,0
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 198
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 146
Βάρος (κιλά): 1.495
Τιμή έκδοσης δοκιμής*
Mitsubishi ASX 1.8 DiD 4WD Invite: 25.781 ευρώ
Αρχική τιμή 1.8 DiD*
Mitsubishi ASX 1.8 DiD Invite: 23.326 ευρώ
Αρχική τιμή βενζίνης*
Mitsubishi ASX 1.6 Inform: 17.070 ευρώ
*Συμπεριλαμβάνονται όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια Ιουλίου 2015.