Car of the Week: Renault Twingo

Όταν μας είπαν ότι αυτή την εβδομάδα θα οδηγήσουμε ένα αυτοκίνητο με κίνηση και κινητήρα πίσω… δεν είχαμε αυτό ακριβώς στο μυαλό μας. Ο Γιάννης Στέφου έχει στα χέρια του το ολοκαίνουριο -και όντως πισωκίνητο- Renault Twingo και απαντά σε 20 ερωτήσεις.

Ο αριθμός 20 είναι τυχαίος αλλά και ταυτόχρονα αρκετός για να δοθεί μια καλή σφαιρική εικόνα για το νέο Renault Twingo. Ένα αυτοκίνητο που αναγεννήθηκε κυριολεκτικά και ήρθε για να προσφέρει ανυπολόγιστη πρακτικότητα και ευελιξία στις αστικές κυρίως μετακινήσεις.

Είναι όμορφο;
Ναι! Τουλάχιστον στα δικά μας μάτια αυτή η νέα σχεδιαστική προσέγγιση αποτελεί μια από τις ομορφότερες -αν όχι η ομορφότερη- προτάσεις στην κατηγορία των super mini. Ίσως γιατί η Renault κατά ένα μεγάλο βαθμό εμπνεύστηκε από το Renault 5, στοιχεία του οποίου βρίσκουμε στην κλίση του πίσω παρμπρίζ και το ύφος των πίσω ώμων πάνω από τα φτερά.

Είναι ποιοτικό;
Δείχνει αρκετά προσεγμένο, ωστόσο πρακτικά η ποιότητα των υλικών είναι μέτρια. Τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά με πολύ καλή συναρμολόγηση. Στην καμπίνα βέβαια το μάτι ξεγελάει η ευχάριστη σχεδίαση αλλά και τα όμορφα χρωματικά ένθετα σε τιμόνι, κονσόλα και αεραγωγούς. Μας άρεσαν οι επιφάνειες με υφή αντίστοιχη μπάλας του γκολφ. Δεν μας άρεσαν οι πλαστικές χειρολαβές εσωτερικά και γενικότερα τα πλαστικά εσωτερικά των θυρών.

Τι κινητήρα “φοράει”;
Κάτω από το πίσω καπό του Twingo βρίσκεται ένας 3-κύλινδρος αλουμινένιος 1000άρης κινητήρας (999cc), ισχύος 70 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 91 Nm ροπής στις 2.850 σ.α.λ.

Είναι σβέλτο/γρήγορο;
Η Renault δηλώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 14,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 151 km/h. Με άλλα λόγια, όχι δεν είναι καθόλου γρήγορο, όπως άλλωστε και κάθε άλλο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Πόσο καίει/ρυπαίνει;
Η μέση κατανάλωση είναι στα 4,2 lt/100km με εκπομπές CO2 στα 95 g/km. Πρακτικά κατά την εβδομαδιαία μας συμβίωση είδαμε τιμές κοντά στα 6,0 lt/100km.

Είναι όντως πισωκίνητο;
Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος ακριβώς πίσω από τον πίσω άξονα, στον οποίο και μεταφέρεται η κίνηση. Έχει δηλαδή την ίδια διάταξη με μια Porsche 911.

Γιατί;
Η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω στο Twingo αφήνει περισσότερο χώρο εμπρός για τη δημιουργία μιας πιο ευρύχωρης καμπίνας. Το εμπρός καπό είναι πολύ μικρότερο και οδηγός/συνοδηγός κάθονται πιο μπροστά αφήνοντας περισσότερο χώρο για τους πίσω. Ταυτόχρονα, ο εμπρός άξονας έχει μεταφερθεί και αυτός πολύ μπροστά και πρακτικά χωρίς προβόλους το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευέλικτο σε ελιγμούς.

Ντριφτάρει;
Ούτε στον πάγο! Ο οδηγός όσο και να πιέσει για κάτι τέτοιο ποτέ δε θα αντιληφθεί το παραμικρό γλίστρημα, ενώ ακόμη και αν το παρακάνει θα “φάει σφαλιάρα” από το ESP. Μάλιστα η όλη συμπεριφορά του Twingo δε διαφέρει από αυτή ενός τυπικού μπροσθιοκίνητου. Μόνο τα διαφορετικής διάστασης ελαστικά με 165/65/15 εμπρός και 185/60/15 πίσω προδίδουν την πισωκίνητη διάταξη.

Είναι καθόλου fun-to-drive;
Όχι, αλλά είναι fun-to-park. Στο τεστ της πυλωτής στην ιδιομορφία του προσωπικού μου σπιτιού παρκάρει με 1 μόνο κίνηση, τη στιγμή που οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο χρειάζεται τουλάχιστον 4-5 κινήσεις για να χωρέσει στην ίδια θέση στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένου μιας επιτόπιας αναστροφής 180 μοιρών. Η Renault δηλώνει κύκλο στροφής 8,6 μέτρα, αριθμός ασυναγώνιστος. Οι εμπρός τροχοί μάλιστα στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών σε σύγκριση με τις περίπου 30 μοίρες των υπόλοιπων αυτοκινήτων. Το τιμόνι από την άλλη έχει 3,9 στροφές από άκρη σε άκρη, γεγονός που το καθιστά αργό.

Είναι άνετο στην οδήγηση;
Και ναι… και όχι. Ναι μέσα στην πόλη, αφού το Twingo σχεδιάστηκε κυρίως γι αυτού του είδους τη χρήση. Όχι, γιατί σε μεγάλες αποστάσεις κουράζει με τις αντιδράσεις του πίσω μέρους και τον ήχο που φτάνει μέσα στην καμπίνα. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και άξονα De Dion πίσω, επάνω στον οποίο “κάθεται” ο κινητήρας.

Με τον κινητήρα πίσω… που είναι ο χώρος αποσκευών;
Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται ακριβώς επάνω από τον κινητήρα και έχει όγκο 219 λίτρων ή 980 λίτρων όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα. Αποσκευές και κινητήρα χωρίζει ένα μεταλλικό κάλυμμα -που δεν ανοίγει χωρίς κατάλληλα εργαλεία- και ένα θερμομονωτικό κάλυμμα. Η πόρτα του πορτ μπαγκάζ είναι γυάλινη.

Αν δεν ανοίγει το κάλυμμα του κινητήρα πως ελέγχουμε & συμπληρώνουμε υγρά;
Ο οδηγός μπορεί να ξεκουμπώσει το εμπρός πλαστικό καπό κάτω από το οποίο βρίσκεται το δοχείο υγρού για τους υαλοκαθαριστήρες, η μπαταρία και το ψυγείο νερού.

Είναι ευρύχωρο;
Για το μήκος του και το ύφος του ναι. Αρκετά μάλιστα! Αν και μικρότερο κατά 10 εκατοστά από το προηγούμενο Twingo, έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και κατ’ επέκταση πιο ευρύχωρη καμπίνα.

Θα χωρέσει μια παρέα 4 ατόμων;

Το Twingo διατίθεται αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα και βεβαίως χωράει 4 επιβάτες για μετακινήσεις πόλης και λίγο παραέξω. Παρά το γεγονός ότι έχει σχετικά μικρό άνοιγμα πίσω θυρών, η πρόσβαση γίνεται εύκολα. Δύο ενήλικες πίσω θα βολευτούν χωρίς ουσιαστικές παραχωρήσεις.

Έχει πρακτικό εσωτερικό;
Εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει ένα ευρύχωρο ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα, ενώ με το καπάκι κλειστό μπορεί να τοποθετηθεί επάνω ένα μεγάλο smartphone. Ακόμη, οι εμπρός πόρτες έχουν θήκες εσωτερικά όπου μπορεί να τοποθετηθεί και μπουκάλι 1,5lt οι οποίες και βολεύουν πολύ περισσότερο από την πρακτικά μοναδική ποτηροθήκη πίσω από το χειρόφρενο.

Μία ποτηροθήκη μόνο;
Ναι, μία και είναι εύκολα προσβάσιμη από τις πίσω θέσεις. Οδηγός και συνοδηγός βέβαια μπορούν να τοποθετήσουν τον καφέ τους στις θήκες εσωτερικά των θυρών.


Τι του λείπει;
Στροφόμετρο, 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, ανοιγόμενα πίσω παράθυρα (λειτουργούν μόνο σε ανάκληση) και μπουτόν ανοίγματος πορτ μπαγκάζ (υπάρχει ένα μόνο στο κλειδί του αυτοκινήτου).

Τουλάχιστον έχει ικανοποιητικό εξοπλισμό;
Ναι! Η βασική έκδοση In-Touch που οδηγούμε έχει 6 αερόσακους, σύστημα ευστάθειας ESP, Hill Start Assist, Speed Limiter, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα αντιστάθμισης ισχυρών πλευρικών ανέμων, δύο ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, air condition, φώτα ημέρας LED και ηχοσύστημα με Bluetooth, USB/AUX. Εντύπωση προκαλεί η διάθεσή της εφαρμογής R&GO για smartphone που μετατρέπει το κινητό σε ένα φορητό trip computer με οθόνη πολλαπλών λειτουργιών. Διατίθεται ειδική βάση για το τηλέφωνο που κουμπώνει σε θύρα USB στο κέντρο του ταμπλό.

Είναι ασφαλές;
Στις δοκιμές του EuroNCAP πήρε 4 αστέρια με 78% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στην προστασία παιδιών, 68% στην προστασία πεζών και 56% στα συστήματα ασφαλείας. Κατασκευαστικά, η δομή του κλωβού ασφαλείας είναι από χάλυβα πολύ υψηλής αντοχής, αντέχοντας δυνάμεις μέχρι 120kg ανά τετραγωνικό εκατοστό. Ακόμη, η μεταφορά του κινητήρα πίσω έχει καλύτερα αποτελέσματα σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζούς, καθώς απουσιάζουν μεταλλικά τμήματα κάτω από το εμπρός καπό.

Πόσο κοστίζει;
Η τιμή του είναι 10.930 ευρώ ή 9.980 ευρώ με απόσυρση στην έκδοση 1.0 SCe70 In-Touch (έκδοση δοκιμής).
Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr, Βαγγέλης Παμπούκης | www.automoto.com.gr