Άχρωμο παραμένει το εσωτερικό και με αρκετά σκληρά πλαστικά. |
Η οθόνη 7” δίνει μια σύγχρονη πινελιά, ωστόσο η αίσθηση της αφής δεν είναι και τόσο ευχάριστη όσο θα θέλαμε. |
Ωστόσο, το δυνατό χαρτί του νέου Jazz είναι οι χώροι, οι οποίοι μάλιστα είναι βελτιωμένοι σε σύγκριση με την πορηγούμενη γενιά. Πιο άνετα κάθονται οι εμπρός αλλά και οι πίσω επιβάτες, με περισσότερο χώρο στα πόδια τους (+115mm), στα γόνατα (+65mm) και στους ώμους (+20mm). Ο χώρος των αποσκευών είναι μεγαλύτερος από κάθε άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία, αφού με 354 lt προσεγγίζει απειλιτικά τη μικρομεσαία κατηγορία. Μάλιστα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος φόρτωσης φτάνει στα 1.314 lt έως την οροφή και ο οδηγός μπορεί να μεταφέρει ακόμη και ογκώδη αντικείμενα με ασφάλεια, στερεώνοντας τα σε τέσσερις κρίκους πρόσδεσης.
Κινητήρας – Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το Honda Jazz είναι άνετο και αθόρυβο. |
Μηχανικά, το νέο Jazz διατίθεται αποκλειστικά με έναν κινητήρα βενζίνης. Στην εποχή του turbo αλλά και του diesel, οι Ιάπωνες παραμένουν στο δικό τους κόσμο και αντικαθιστούν τον προηγούμενο 1.400άρη με έναν καινούριο 1.300άρη βενζινοκινητήρα της σειράς Earth Dreams Technology. Ο νέος τετρακύλινδρος με i-VTEC προσφέρει οδηγικές επιδόσεις εφάμιλλες του προηγούμενου 1.4 lt. Αποδίδει 102 ίππους και ροπή 123 Nm στις 5.000 σ.α.λ. Η συνολική απόδοση έχει βελτιωθεί με τη χρήση ενός συστήματος EGR (exhaust gas recirculation) υψηλής ροής, τη μειωμένη τριβή, τις βελτιωμένες τεχνολογίες idle-stop, και τον ηλεκτρονικό έλεγχο του εκκεντροφόρου μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) που βελτιστοποιεί το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής ακόμα και με κρύο κινητήρα. Ο νέος κινητήρας ζυγίζει επίσης λιγότερο από τον προηγούμενο 1.4 lt χάρη στη χρήση λεπτότερων χιτωνίων, ένα σημαντικά ελαφρύτερο στρόφαλο κατά 27% και άλλα κινούμενα εξαρτήματα, συν την υιοθέτηση μιας πολλαπλής εισαγωγής αποκλειστικά από ρητίνη. Πληροί τις προδιαγραφές Euro 6, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από 106 g/km, ενώ η οικονομία καυσίμου έχει βελτιωθεί στα 4,6 lt/100km (μικτός κύκλος) σε συνδυασμό με το νέο κιβώτιο CVT.
Ωραίοι αυτοί οι “αεραγωγοί” στον πίσω προφυλακτήρα, ωστόσο είναι ένα οπτικό εφέ και τίποτε περισσότερο. |
[next]
Τιμή – Εξοπλισμός
Το μεγαλύτερο “πρόβλημα” ίσως του Jazz είναι και αυτό που αποτρέπει τους περισσότερους να το κοιτάξουν στα σοβαρά. Αναφερόμαστε βεβαίως στην τιμή του, η οποία είναι πρακτικά εκτός ανταγωνισμού ξεκινώντας από τις 15.990 ευρώ για τη βασική έκδοση. Και είναι κρίμα, γιατί η εμπορική πολιτική της εισαγωγικής εταιρίας στην Ελλάδα θα μπορούσε να είναι πιο ευέλικτη ώστε να φέρει το Jazz πιο κοντά στην καρδιά της κατηγορίας και να μην απευθύνεται μόνο σε ταμμένους Honda-lovers. Γιατί με λιγότερα χρήματα παίρνει κανείς ένα π.χ. Ford B-Max 1.0 Turbo 100hp (15.416 ευρώ) και μαζί έχει περισσότερους χώρους, καλύτερες επιδόσεις και το πλεονέκτημα των συρρόμενων πίσω πορτών. Ένα άλλο παράδειγμα -για να μιλήσουμε και λίγο ιαπωνικά- είναι το Toyota Yaris με κινητήρα βενζίνης 99 ίππων, το οποίο κοστίζει τουλάχιστον 2.500 ευρώ λιγότερα, ποσό που ενδεχομένως να θυσιάσει κανείς για λίγο λιγότερη πρακτικότητα και τις ίδιες περίπου επιδόσεις.
Η βασική έκδοση του Honda Jazz ξεκινά από ψηλά, στο όριο των 16.000 ευρώ… |
Ωστόσο, δε θα πρέπει να το βλέπουμε απαραίτητα βάση του ανταγωνισμού του, καθώς πρακτικά είναι ένα μοντέλο που “παίζει” μόνο του στην αγορά και βεβαίως έχει το δικό του κοινό. Η καλή ποιότητα κατασκευής, η αξιοπιστία και κυρίως η πρακτικότητα και ευρυχωρία που προσφέρει το καθιστούν ως την επιλογή για “ψαγμένους”. Και βεβαίως, το Jazz έρχεται με υπερπλήρη εξοπλισμό και στις τρεις εκδόσεις του (Trend, Comfort και Elegance). Από τη βασική υπάρχει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος City-Brake Active System σε ταχύτητες έως 32 km/h, πλήρες σετ αερόσακων, σύστημα ελέγχου ευστάθειας με Hill Start Assist, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, cruise control, Magic Seats, ηχοσύστημα με AUX, USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι. Οι εκδόσεις Comfort (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) έχουν επιπλέον μια γκάμα συστημάτων υποβοήθησης (Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition System, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning, High-beam Support System), αισθητήρες παρκαρίσματος, Honda Connect με οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου, ενώ η τιμή της διαμορφώνεται στις 19.140 ευρώ. Τέλος η έκδοση Elegance έχει επιπλέον δέρμα σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα παρκαρίσματος, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.318
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 102/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 123/5.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,2
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Μέση κατανάλωση (lt/100km): 5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 116
Βάρος (κιλά): 1.066
Τιμή Honda Jazz 1.3 Trend: 15.990 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής Comfort: 19.140 ευρώ