Αυτοκίνητο της εβδομάδας: Honda Jazz 1.3

Το νέο Jazz παραμένει γνήσιος συνεχιστής του μουσικού ονόματος, όχι γιατί έχει δυνατά ηχεία αλλά κυρίως γιατί έχει χώρους κυριολεκτικά για… μια ολόκληρη μπάντα. Με άλλα λόγια, παρά το μικρό του μέγεθος, το νέο Honda Jazz εκπλήσσει ευχάριστα με τους διαθέσιμους χώρους του τόσο σε επίπεδο επιβατών όσο και στη μεταφορά “δύσκολων” και με όγκο αντικειμένων. Εκτός από μεγάλους χώρους βέβαια έχει και μεγάλη τιμή, αλλά ας τα πάρουμε όλα ένα ένα…

Εξωτερικά το μοντέλο είναι εντελώς νέο κι όμως είναι άμεσα αναγνωρίσιμο. Είναι βεβαίως πιο σύγχρονο, πιο “φρέσκο” και πιο νεανικό. Στο τελευταίο ρόλο παίζουν και τα νέα πιο ζωηρά χρώματα όπως το πορτοκαλί στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Είναι όμως και πιο μεγάλο, έστω και για 95mm, ενώ είναι κατά 20mm ψηλότερο και με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 30mm. Πλέον φτάνει συνολικά στα 3.995mm.

Το νέο Honda Jazz είναι πιο σύγχρονο και ζωηρό στο μάτι.

[next]

Εσωτερικό

Το ίδιο φρέσκια είναι και η αίσθηση που αποκομίζει κανείς καθισμένος στο εσωτερικό του νέου Jazz. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες γεμίζουν φως την καμπίνα και αυξάνουν ακόμη περισσότερο την αίσθηση της ευρυχωρίας. Ωστόσο, παρά τα έντονα εξωτερικά χρώματα, η καμπίνα παραμένει σε… 50 αποχρώσεις του γκρι ενώ απουσιάζουν και στοιχεία που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των νέων. Ακόμη και με την προσθήκη της νέας οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό (ανάλογα με την έκδοση), το Jazz φαίνεται να υστερεί σε αυτόν τον τομέα. Το σύστημα infotainment δεν είναι και τόσο εύχρηστο όσο θα περιμέναμε και ακόμη και μετά από μια εβδομάδα συμβίωσης δεν καταφέραμε να προσαρμοστούμε στις λειτουργίες του.

Άχρωμο παραμένει το εσωτερικό και με αρκετά σκληρά πλαστικά.

Η οθόνη 7” δίνει μια σύγχρονη πινελιά, ωστόσο η αίσθηση της αφής δεν είναι και τόσο ευχάριστη όσο θα θέλαμε.

Ωστόσο, το δυνατό χαρτί του νέου Jazz είναι οι χώροι, οι οποίοι μάλιστα είναι βελτιωμένοι σε σύγκριση με την πορηγούμενη γενιά. Πιο άνετα κάθονται οι εμπρός αλλά και οι πίσω επιβάτες, με περισσότερο χώρο στα πόδια τους (+115mm), στα γόνατα (+65mm) και στους ώμους (+20mm). Ο χώρος των αποσκευών είναι μεγαλύτερος από κάθε άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία, αφού με 354 lt προσεγγίζει απειλιτικά τη μικρομεσαία κατηγορία. Μάλιστα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος φόρτωσης φτάνει στα 1.314 lt έως την οροφή και ο οδηγός μπορεί να μεταφέρει ακόμη και ογκώδη αντικείμενα με ασφάλεια, στερεώνοντας τα σε τέσσερις κρίκους πρόσδεσης.

Αυτό που χαρακτηρίζει ακόμη περισσότερο το Honda Jazz είναι η πρακτικότητα που προσφέρει. Τα γνωστά μαγικά καθίσματα Magic Seats διατίθενται και στο νέο μοντέλο και προσφέρουν πολλαπλή διάταξη που μπορεί να συνδυάζει τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων και επιβατών ταυτόχρονα. Αυτό που κάνουν τα Magic Seats είναι να εκμεταλλεύονται το χώρο που κερδίζεται από την απουσία του ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τις πίσω θέσεις. Το ρεζερβουάρ -όπως και στην προηγούμενη γενιά- βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα παρέχοντας έτσι κορυφαίες χωροταξικές λύσεις.

Χαοτικός ο χώρος φόρτωσης με την ααναδίπλωση των καθισμάτων…

[next]

Κινητήρας – Οδική συμπεριφορά

Στο δρόμο το Honda Jazz είναι άνετο και αθόρυβο.

Μηχανικά, το νέο Jazz διατίθεται αποκλειστικά με έναν κινητήρα βενζίνης. Στην εποχή του turbo αλλά και του diesel, οι Ιάπωνες παραμένουν στο δικό τους κόσμο και αντικαθιστούν τον προηγούμενο 1.400άρη με έναν καινούριο 1.300άρη βενζινοκινητήρα της σειράς Earth Dreams Technology. Ο νέος τετρακύλινδρος με i-VTEC προσφέρει οδηγικές επιδόσεις εφάμιλλες του προηγούμενου 1.4 lt. Αποδίδει 102 ίππους και ροπή 123 Nm στις 5.000 σ.α.λ. Η συνολική απόδοση έχει βελτιωθεί με τη χρήση ενός συστήματος EGR (exhaust gas recirculation) υψηλής ροής, τη μειωμένη τριβή, τις βελτιωμένες τεχνολογίες idle-stop, και τον ηλεκτρονικό έλεγχο του εκκεντροφόρου μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) που βελτιστοποιεί το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής ακόμα και με κρύο κινητήρα. Ο νέος κινητήρας ζυγίζει επίσης λιγότερο από τον προηγούμενο 1.4 lt χάρη στη χρήση λεπτότερων χιτωνίων, ένα σημαντικά ελαφρύτερο στρόφαλο κατά 27% και άλλα κινούμενα εξαρτήματα, συν την υιοθέτηση μιας πολλαπλής εισαγωγής αποκλειστικά από ρητίνη. Πληροί τις προδιαγραφές Euro 6, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από 106 g/km, ενώ η οικονομία καυσίμου έχει βελτιωθεί στα 4,6 lt/100km (μικτός κύκλος) σε συνδυασμό με το νέο κιβώτιο CVT.

Ωραίοι αυτοί οι “αεραγωγοί” στον πίσω προφυλακτήρα, ωστόσο είναι ένα οπτικό εφέ και τίποτε περισσότερο.
Οδηγικά, το νέο Honda Jazz είναι πάνω-κάτω αυτό που περιμένει κανείς. Δεν εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, παρά το ότι κινείται άνετα σε συνθήκες καθημερινότητας. Από πλευράς συμπεριφοράς είναι βεβαίως ουδέτερο και ασφαλές από όλες τις απόψεις. Η αίσθηση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκπαμπτο άξονα τύπου “Η” πίσω) είναι σχετικά σφιχτή, ωστόσο απορροφάει καλύτερα θορύβους και κραδασμούς, σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς Jazz.
[next]

Τιμή – Εξοπλισμός

Το μεγαλύτερο “πρόβλημα” ίσως του Jazz είναι και αυτό που αποτρέπει τους περισσότερους να το κοιτάξουν στα σοβαρά. Αναφερόμαστε βεβαίως στην τιμή του, η οποία είναι πρακτικά εκτός ανταγωνισμού ξεκινώντας από τις 15.990 ευρώ για τη βασική έκδοση. Και είναι κρίμα, γιατί η εμπορική πολιτική της εισαγωγικής εταιρίας στην Ελλάδα θα μπορούσε να είναι πιο ευέλικτη ώστε να φέρει το Jazz πιο κοντά στην καρδιά της κατηγορίας και να μην απευθύνεται μόνο σε ταμμένους Honda-lovers. Γιατί με λιγότερα χρήματα παίρνει κανείς ένα π.χ. Ford B-Max 1.0 Turbo 100hp (15.416 ευρώ) και μαζί έχει περισσότερους χώρους, καλύτερες επιδόσεις και το πλεονέκτημα των συρρόμενων πίσω πορτών. Ένα άλλο παράδειγμα -για να μιλήσουμε και λίγο ιαπωνικά- είναι το Toyota Yaris με κινητήρα βενζίνης 99 ίππων, το οποίο κοστίζει τουλάχιστον 2.500 ευρώ λιγότερα, ποσό που ενδεχομένως να θυσιάσει κανείς για λίγο λιγότερη πρακτικότητα και τις ίδιες περίπου επιδόσεις.

Η βασική έκδοση του Honda Jazz ξεκινά από ψηλά, στο όριο των 16.000 ευρώ…

Ωστόσο, δε θα πρέπει να το βλέπουμε απαραίτητα βάση του ανταγωνισμού του, καθώς πρακτικά είναι ένα μοντέλο που “παίζει” μόνο του στην αγορά και βεβαίως έχει το δικό του κοινό. Η καλή ποιότητα κατασκευής, η αξιοπιστία και κυρίως η πρακτικότητα και ευρυχωρία που προσφέρει το καθιστούν ως την επιλογή για “ψαγμένους”. Και βεβαίως, το Jazz έρχεται με υπερπλήρη εξοπλισμό και στις τρεις εκδόσεις του (Trend, Comfort και Elegance). Από τη βασική υπάρχει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος City-Brake Active System σε ταχύτητες έως 32 km/h, πλήρες σετ αερόσακων, σύστημα ελέγχου ευστάθειας με Hill Start Assist, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, cruise control, Magic Seats, ηχοσύστημα με AUX, USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι. Οι εκδόσεις Comfort (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) έχουν επιπλέον μια γκάμα συστημάτων υποβοήθησης (Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition System, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning, High-beam Support System), αισθητήρες παρκαρίσματος, Honda Connect με οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου, ενώ η  τιμή της διαμορφώνεται στις 19.140 ευρώ. Τέλος η έκδοση Elegance έχει επιπλέον δέρμα σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα παρκαρίσματος, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Κάθε καινούριο Honda Jazz συνοδεύεται με 5 χρόνια εγγύηση (3 εργοστασιακή + 2 χρόνια επέκταση εγγύησης) ή μέχρι 150.000 χλμ, 5 χρόνια δωρεάν ανταλλακτικά στα service και 5 χρόνια οδική βοήθεια. Αν ήταν και καναδυό χιλιάρικα φθηνότερο… θα έμπαινε σίγουρα πιο δυναμικά στη μάχη της αγοράς!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.318
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 102/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 123/5.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,2
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Μέση κατανάλωση (lt/100km): 5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 116
Βάρος (κιλά): 1.066

Τιμή Honda Jazz 1.3 Trend: 15.990 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής Comfort: 19.140 ευρώ