Car of the Week: 2013 Ford Fiesta 1.0lt EcoBoost 125ps

10 Μαίου 2013                    

Όσο κι αν η πρώτη ματιά μαρτυρά για απλά ένα σχεδιαστικά facelift, στην πράξη το ανανεωμένο Ford Fiesta είναι σχεδόν ένα καινούριο αυτοκίνητο. Κι αυτό γιατί εκτός από τη φρέσκια εμφάνιση αποκτά τον βραβευμένο 1000άρη turbo κινητήρα, νέα συστήματα τεχνολογίας και ακόμη καλύτερη ασφάλεια. Το οδηγούμε στην άκρως ενδιαφέρουσα έκδοση 1.0lt EcoBoost των 125 ίππων.

Αρχικά όταν η τελευταία γενιά Fiesta λανσαρίστηκε στην αγορά έδειχνε και ήταν ολοκληρωμένη όσο ποτέ. Ελκυστικό σχεδιαστικά και πολύ ποιοτικό, το Fiesta είχε όλα όσα θα ζητούσε κανείς από ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας. Τώρα, η Ford ανεβάζει τον πήχη ακόμη ψηλότερα κάνοντας το Fiesta καλύτερο σε όλους τους τομείς. Το ανανεωμένο μοντέλο είναι πιο πλούσιο σε εξοπλισμό, πιο ασφαλές, πιο όμορφο, πιο γρήγορο και πολύ πιο οικονομικό σε καύσιμο. Πρακτικά έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, αν και σχεδιαστικά η εικόνα μας υπενθυμίζει ότι πρόκειται για μια ανανέωση.

Οι εξωτερικές αλλαγές αφορούν κυρίως στο εμπρός μέρος του Fiesta με έναν μεγάλο κεντρικό αεραγωγό να θυμίζει σε κάποιους μοντέλα της Aston Martin, έστω και υπό κλίμακα. Μαζί με τη νέα μάσκα και τους νέους προφυλακτήρες εμπρός πίσω, ανασχεδιάστηκαν και τα φωτιστικά σώματα, τα εμπρός με στάνταρ φώτα ημέρας (LED στις πλούσιες εκδόσεις) και με πιο φρέσκια εικόνα στα πίσω. Οι εξωτερικές αλλαγές περιλαμβάνουν ακόμη νέας σχεδίασης εμπρός καπό, νέας σχεδίασης καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας, επανασχεδιασμένο πίσω σπόιλερ, νέες ζάντες αλουμινίου αλλά και νέα χρώματα αμαξώματος. Οι αλλαγές ωστόσο συνεχίζονται και στην καμπίνα των επιβατών όπου έχουμε νέες δυνατότητες χρωματικών συνδυασμών, νέες ταπετσαρίες και χρώματα καθισμάτων αλλά και πλήθος σχεδιαστικών αλλαγών. Νέο είναι το τιμόνι με χρωμιωμένες λεπτομέρειες, ο πίνακας οργάνων έχει νέες ενδείξεις σε γαλάζιο χρώμα, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι νέος και με δερμάτινη λαβή, ενώ επανασχεδιασμένη είναι ακόμη η κεντρική κονσόλα και τα εσωτερικά πάνελ των θυρών.

Οι σημαντικότερες ωστόσο αλλαγές είναι κάτω από το καπό, όπου βρίσκονται τρεις κινητήρες βενζίνης 1,0 λίτρου, ένας ατμοσφαιρικός με 80 ίππους και δύο EcoBoost με 100 και 125 ίππους (όλοι με μέση κατανάλωση 4,3 lt/100km), ενώ διαθέσιμος είναι κι ένας diesel στα 1,6 λίτρα με 95 ίππους που “καίει” 3,3 lt/100km. Και οι τέσσερις κινητήρες απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα, καθώς εκπέμπουν κάτω από 100g CO2/km (οι τρεις βενζίνης εκπέμπουν 99g και ο diesel 87g). Όλες οι εκδόσεις του Fiesta εφοδιάζονται με συστήματα όπως το Auto-Start-Stop, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, επιλογή EcoMode και σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Στην πράξη η έκδοση turbo των 125 ίππων που είχαμε στη διάθεση μας, εκπλήσσει ευχάριστα από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Ο 3κύλινδρος 1.000άρης EcoBoost κινητήρας παρά το μικρό μέγεθος του προσφέρει ροπή 170 Nm από τις 1.400 σ.α.λ. εξασφαλίζοντας απόκριση από χαμηλά αλλά και την πολυπόθητη χαμηλή κατανάλωση. Μπορεί να μην καταφέραμε να δούμε τα 4,3 lt/100 km που δηλώνει η Ford, ωστόσο το trip computer έδειχνε εύκολα μέσες καταναλώσεις γύρω στα 5,0-5,2 lt/100km κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Από πλευράς επιδόσεων, δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τον ατμοσφαιρικό 1.600άρη που αντικαθιστά, καθώς επιταχύνει στα 100 km/h σε 9,4 δευτερόλεπτα και προσφέρει τελική 196 km/h. Η μετάδοση γίνεται μέσω 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ενώ το 6άρι αυτόματο Powershift είναι διαθέσιμο μόνο στην έκδοση των 100ps.

Στον τομέα της ασφάλειας, το ανανεωμένο Fiesta έρχεται με πλήρη εξοπλισμό, όπως 7 αερόσακοι και στάνταρ σύστημα ESP. Ταυτόχρονα είναι και το πρώτο αυτοκίνητο στην Ευρώπη με την τεχνολογία MyKey της Ford, που επιτρέπει στους γονείς να θέτουν περιορισμούς στους νεαρούς οδηγούς για μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτό που κάνει το MyKey είναι να δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νεαρότερους οδηγούς – που περιορίζει την τελική ταχύτητα του Fiesta, μειώνει τη μέγιστη ένταση ήχου του ηχοσυστήματος ή το απενεργοποιεί τελείως εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν φοράνε ζώνες ασφαλείας και πολλά άλλα στοιχεία όπως η αδυναμία απενεργοποίησης των τεχνολογιών ασφάλειας. Οι νέες τεχνολογίες συνεχίζονται με την προσθήκη του συστήματος SYNC Emergency Assistance, μια τεχνολογία που καλεί αυτομάτως στον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 σε περίπτωση ατυχήματος και ταυτόχρονα στέλνει την ακριβή θέση του οχήματος μέσω στίγματος δορυφόρου (από το ενσωματωμένο σύστημα GPS του αυτοκινήτου). Το σύστημα αυτό είναι στάνταρ σε όλα τα Fiesta που διαθέτουν το Ford SYNC, μια τεχνολογία συνδεσιμότητας κινητού τηλεφώνου που προσφέρει φωνητικό έλεγχο, λειτουργία ανάγνωσης γραπτών μηνυμάτων sms από το κινητό αλλά και δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής μέσω Bluetooth από το κινητό τηλέφωνο. Άλλη μια πρωτοπορία στο Fiesta αποτελεί η ενσωμάτωση της τεχνολογίας Active City Stop (με επιπλέον κόστος 350 ευρώ), η οποία βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων σε συνθήκες πόλης και μέχρι 30 km/h.

Στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, το αναβαθμισμένο Fiesta διατηρεί τον καλό οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, ωστόσο φέρει βελτιωμένη ανάρτηση με νέα αμορτισέρ, πιο αποτελεσματική αντιστρεπτική δοκό και νέα bump-stops για καλύτερη απόκριση σε ακραίες καταστάσεις. Παράλληλα έχει επαναπρογραμματιστεί το ηλεκτρονικό τιμόνι για μια ολοκληρωμένη αίσθηση σε συνδυασμό με τη νέα ανάρτηση.

Το Fiesta διατίθεται σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα και με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού. Η βασική έκδοση Trend περιλαμβάνει στάνταρ 7 αερόσακους, ABS με EBD και ESP με Hill Launch Assist, σύστημα MyKey, Ford SYNC (Bluetooth, Voice Control, κλήσεις έκτακτης ανάγκης), όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, φώτα ημέρας και ηχοσύστημα με MP3, USB, Aux, 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι. Η πλούσια έκδοση Titanium Χ, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, διαθέτει ακόμη φώτα LED ημέρας, προβολείς αλογόνου, προβολείς ομίχλης εμπρός, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, αναβαθμισμένες επενδύσεις, υπολογιστή ταξιδιού, κεντρικό υποβραχιόνιο, κρυφό φωτισμό, δερμάτινο τιμόνι, μπουτόν εκκίνησης Ford Power και φινίρισμα σε piano black. Όσο για τις τιμές, αυτές διαμορφώνονται από τις 11.051 ευρώ για τη βασική έκδοση 1,0lt 80ps και από 11.928 ευρώ για τις εκδόσεις 1,0lt EcoBoost. Η έκδοση 1.0lt EcoBoost 125ps κοστίζει από 13.905 ευρώ. Όλες οι τιμές περιλαμβάνουν όφελος απόσυρσης και τρέχουσα έκπτωση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ford Fiesta 1.0lt EcoBoost 125ps
Κυβισμός (κ.εκ.): 999
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 125/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 170/1.400-4.500 (200Nm σε overboost)
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 9,4
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 196
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 99
Βάρος (κιλά): 1.091 3D/1.101 5D

Αρχική τιμή Ford Fiesta 3D 1.0lt EcoBoost 125ps Titanium: 13.905* ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 15.710** ευρώ

*Οι τιμές περιλαμβάνουν όφελος απόσυρσης και τρέχουσα προωθητική ενέργεια
**Έκδοση Fiesta 5D 1.0lt EcoBoost 125ps Titanium X

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Σημείωση: Το αυτοκίνητο της φωτογράφισης είναι το Fiesta Trend

Διαβάστε ακόμη:
Κινητήρας της χρονιάς ο 1.0lt EcoBoost της Ford
Βραβείο σχεδίασης “red dot” στο Opel ADAM
Νέο SEAT Leon με 12.990 ευρώ
GAMES: Οι βάσεις της WheelStandPro στηνν Ελλάδα

Οδηγούμε ακόμη:
Νέο Ford Kuga [+video]
Ford Focus 1.0lt EcoBoost
Toyota Yaris 1.33lt
Audi A1 1.2 TFSI 86ps
Lancia Ypsilon 1.3 Multijet 95ps
Fiat Punto 1.3 MultiJet 85ps
Opel Corsa 1.3 CDTi