Car of the Week: BMW 320i M Pack

26 Μαίου 2009


Ένας από τους πρωταγωνιστές στην premium κατηγορία είναι χωρίς αμφιβολία η Σειρά 3 της BMW, η οποία στην τελευταία έκδοσή της δέχτηκε μικρής έκτασης facelift που κρύβει μερικά από τα χρονάκια της στην αγορά. Με πιο hi-tech ύφος χάρη στη χρήση τεχνολογίας LED στα εμπρός και πίσω φώτα, οι σημαντικότερες αλλαγές επικεντρώνονται στη μάσκα, τους προφυλακτήρες, το καπό με τις έντονες νευρώσεις και τους εξωτερικούς καθρέπτες. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η 320i με το προαιρετικό σπορ πακέτο Μ*.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η προσεγμένη ποιότητα και η βελτιωμένη εργονομία. Η πλούσια 320i που οδηγήσαμε είχε δερμάτινο σαλόνι που προσθέτει επιπλέον πολυτέλεια στην καμπίνα. Από εκεί και πέρα ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και μπορεί να γίνει ακόμη πλουσιότερος χάρη στη μεγάλη λίστα της BMW. Η 3άρα έχει σε όλες τις εκδόσεις όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως το DCS, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό και κάθε ηλεκτρική ευκολία. Επιπλέον διατίθεται το νέας γενιάς σύστημα iDrive, το οποίο είναι καλύτερο και ευκολότερο στο χειρισμό του.
Κάτω από το καπό, ο δίλιτρος 4-κύλινδρος κινητήρας χρησιμοποιεί το σύστημα HPI με άμεσο ψεκασμό δεύτερης γενιάς. Αποδίδει 170 ίππους και μεγίστη ροπή 210 Nm στις 4.250 σ.α.λ. Στην πράξη, όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 228 χλμ./ώρα. Μπορεί τα νούμερα να δείχνουν εντυπωσιακά, ωστόσο η 320i καταφέρνει και κρύβει καλά τις επιδόσεις της σε ένα καλοζυγισμένο αμάξωμα που δείχνει να είναι αποστειρωμένο από οδηγικές συγκινήσεις. Επιταχύνει πραγματικά πολύ γρήγορα, ωστόσο ο οδηγός δε νιώθει ιδιαίτερα ευτυχισμένος ακόμη και με το γκάζι στο πάτωμα. Επιπλέον τα φαρδιά ελαστικά με τις 17άρες ζάντες του M Pack στο αυτοκίνητο της δοκιμής δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για παιχνίδια, ακόμη και στην ολισθηρή ελληνική άσφαλτο. Ακόμη και το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιημένο (σε δύο στάδια), ο οδηγός διατηρεί άριστα τον έλεγχο χάρη στο “κοφτερό” και πολύ πολύ ακριβές τιμόνι (με το σύστημα Active Steering).
Το στιβαρό πλαίσιο σε συνεργασία με την καλή ανάρτηση συμβάλλουν στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενώ παρά τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης η σκληρότητα των αναρτήσεων και των χαμηλού προφίλ ελαστικών δεν προβλημάτισαν ούτε λεπτό. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα όχημα με εκπληκτική οδηγική αίσθηση που παρά τους 170 ίππους του είναι προσανατολισμένο κυρίως στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων και λιγότερο σε οδηγικές συγκινήσεις όπως μας είχαν συνηθίσει οι προηγούμενες 3άρες. Γρήγορο και ασφαλές για τον μέτριο οδηγό, άνετο και πολυτελές για όλους τους υπόλοιπους επιβάτες, μάλλον ακριβό και υπερεκτιμημένο για τον μέσο Έλληνα αγοραστή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.995 ccΚύλινδροι/Βαλβίδες: 4/16
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 170/6.700
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 210/4.250
0-100 χλμ./ώρα: 8,2΄΄
Τελική ταχύτητα: 228 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση: 8,2 λτ./100 χλμ.

Τιμή 320i Comfort: 33.274 €

* Σπορ πακέτο M για τη BMW Σειρά 3 Sedan: Περιλαμβάνει εμπρός-πίσω σπορ προφυλακτήρες, χαμηλωμένη ανάρτηση, ζάντες αλουμινίου M 17 ή 18 ιντσών, εμπρός σπορ καθίσματα, μαρσπιέ εισόδου M, πατάκια M, εσωτερικές επενδύσεις αλουμινίου σε ασημί χρώμα, επένδυση ουρανού σε ανθρακί BMW Individual και δερμάτινο τιμόνι M.