Car of the Week: Citroen C4 Picasso

Μπορεί ένα πρακτικό οικογενειακό αυτοκίνητο να είναι ταυτόχρονα δυναμικό, εκφραστικό και πολύ ενδιαφέρον; Ο λόγος για το νέο Citroen C4 Picasso, το οποίο συνεχίζει την επιθετική σχεδιαστική πολιτική των Γάλλων και μας λέει ότι ένα family car μπορεί να είναι ξεχωριστό.

Το όνομα Picasso στην αυτοκίνηση συνοδεύει εδώ και χρόνια τις πολυμορφικές εκδόσεις της Citroen και φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει μια έκδοση βασισμένη στο νέο C4. Μηχανολογικά τουλάχιστον… γιατί σχεδιαστικά τα μόνα κοινά που έχουν τα C4 και C4 Picasso αρχίζουν και τελειώνουν στο λογότυπο στο πίσω μέρος. Κι αυτό γιατί το Picasso ακολουθεί μια άκρως αντίθετη, φουτουριστική και πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση από το φανερά πιο συντηρητικό C4, αλλάζοντας θεαματικά τα δεδομένα για την κατηγορία των πρακτικών οικογενειακών αυτοκινήτων.

Είναι ένα αυτοκίνητο που βγήκε μέσα από ταινία επιστημονικής φαντασίας και όσο περισσότερο το παρατηρείς τόσο εντυπωσιακό δείχνει ως την παραμικρή λεπτομέρεια.

Το πιο χαρακτηριστικό του σημείο είναι το εμπρός μέρος με τρεις σειρές φωτιστικών σωμάτων που θυμίζουν τόσο το C4 Cactus (διαβάστε τη δοκιμή του Cactus) όσο και το νέο Jeep Cherokee. Δυο συστοιχίες από λεπτά LED ημέρας βρίσκονται ψηλά στις γωνίες του καπό, ενώ τα κυρίως φώτα βρίσκονται ενσωματωμένα στον προφυλακτήρα. Στις κάτω γωνίες είναι όμορφα “τακτοποιημένα” τα προβολάκια ομίχλης, ενώ στο κέντρο κυριαρχεί ένα μεγάλο άνοιγμα σε ρόλο αεραγωγού. Δυο χρωμιωμένα φιλέτα δημιουργούν το σήμα της Citroen στη μάσκα και διατρέχουν όλο το εμπρός τμήμα ανάμεσα στα φώτα LED, δημιουργώντας έτσι ένα φουτουριστικό και εκφραστικό οπτικό αποτέλεσμα. Στο πλάι και πίσω η εικόνα είναι πιο κοντά στο συμβατικό, με πολύ μεγάλες επιφάνειες, καθαρές γραμμές και δύο τρισδιάστατα πίσω φώτα με τεχνολογία LED (ανάλογα με την έκδοση).
Το νέο Citroen C4 Picasso είναι ελαφρώς μικρότερο σε μήκος από τον προκάτοχο του (συνολικά στα 4.428mm) αλλά με αυξημένο μεταξόνιο στα 2.785mm (+55mm). Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα EMP2 της PSA, είναι ταυτόχρονα και σημαντικά πιο ελαφρύ, κερδίζοντας τόσο από τη δομή της ίδιας της πλατφόρμας όσο και από τη χρήση αλουμινίου και συνθετικών υλικών. Έτσι, το C4 Picasso στη βαριά πετρελαιοκίνητη έκδοση δεν ξεπερνά τα 1.300 kg.

Ωστόσο εκεί που το C4 Picasso εντυπωσιάζει περισσότερο είναι το εσωτερικό του. Ένα τεράστιο, ευρύχωρο, ποιοτικό και φυσικά φουτουριστικό εσωτερικό. Οι Γάλλοι σχεδιαστές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες και ακολούθησαν μια λιτή προσέγγιση που ωστόσο δε της λείπει τίποτε. Κεντρική κονσόλα δεν υπάρχει, τουλάχιστον έτσι όπως την έχουμε συνηθίσει στα περισσότερα αυτοκίνητα. Αντίθετα υπάρχει ένα μικρό πάνελ με μια έγχρωμη οθόνη αφής που ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες για τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα αλλά και τις υπόλοιπες ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, ενώ κάτω από αυτήν βρίσκονται μόλις τρεις συμβατικοί διακόπτες (ESP, alarm και κλείδωμα θυρών). Πιο ψηλά βεβαίως ξεχωρίζει ο φαρδύς και απολύτως ψηφιακός πίνακας οργάνων με όλες τις βασικές ενδείξεις συμπεριλαμβανομένου και του κλιματισμού. Ποιοτικά τα υλικά ικανοποιούν, καθώς στην πλειοψηφία τους είναι μαλακά και υποδηλώνουν μια στιβαρή κατασκευή.

Εκεί όμως που αξίζει να σταθούμε είναι οι χώροι των επιβατών. Το Picasso μπορεί να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες επιβάτες με την ίδια άνεση και στις πέντε θέσεις, αφού οι χώροι για τα πόδια, τα κεφάλια αλλά και τους ώμους είναι κορυφαίοι. Οι εμπρός βεβαίως μπορούν να απολαύσουν ακόμη περισσότερο τις μετακινήσεις τους χάρη στο πανοραμικό παρμπρίζ. Οι ατελείωτες θήκες για μικροαντικείμενα, τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των καθισμάτων αλλά και η πλήρως διαμόρφωση της καμπίνας με τα αφαιρούμενα και πλήρως ανεξάρτητα τρία πίσω καθίσματα, ανεβάζουν την πρακτικότητα στο μέγιστο! Ο χώρος αποσκευών είναι 537 lt με όλα τα καθίσματα στις θέσεις τους, ενώ με την ανάκληση τους δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης στα 1.851 lt.
Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η πετρελαιοκίνητη με τον 1.6 e-HDi. Με απόδοση 115 ίππων στις 3.600 σ.α.λ. και 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. ο κινητήρας αυτός συνδυάζει τις ικανοποιητικές επιδόσεις με την οικονομία. Η Citroen ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 4,0 lt/100km και στην πράξη εύκολα είδαμε 5,5 lt/100km, ενώ από πλευράς επιδόσεων το πετρελαιοκίνητο C4 Picasso χρειάζεται 11,8 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 km/h. Στην πράξη ο κινητήρας είναι αρκετά ευχάριστος και αθόρυβος, ενώ συνδυάζεται και με σύστημα start/stop. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, του οποίου η κλιμάκωση ευνοεί τα μεγάλα ταξίδια, ενώ παρέχει και ικανοποιητικές ρεπρίζ. Το σύνολο και το γενικότερο ύφος του C4 Picasso άλλωστε είναι προσανατολισμένο στα οικογενειακά ταξίδια, τα οποία γίνονται άνετα και ευχάριστα. Σπορ όχι, σε καμία περίπτωση δε θα μπορεί να χαρακτηρισθεί, ασχέτως αν θα αποφασίσει κάποιος να κινηθεί πιο σβέλτα σε επαρχιακές διαδρομές. Η άνετη ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) επιτρέπει τις κλίσεις στις στροφές αλλά απορροφά και το μεγαλύτερο μέρος των κακοτεχνιών στους δρόμους, ενώ αν κανείς το… παρακάνει, το στάνταρ ESP επεμβαίνει διακριτικά.

Σε γενικές γραμμές είναι ένα αυτοκίνητο που το οδηγείς και ξεκουράζεσαι, απολαμβάνεις τα ταξίδια και ψάχνεις ευκαιρία να μεταφέρεις την οικογένεια ή τους φίλους με όλα τους τα παρελκόμενα. Είναι το οικογενειακό του μέλλοντος που δραπέτευσε στο παρόν, είναι οικονομικό στη χρήση αλλά και στην απόκτηση με τις τιμές του να ξεκινούν από τα 19.720 ευρώ (έκδοση diesel) με ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.560
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 115/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 270/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,8
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 189
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 105
Βάρος (kg): 1.298
Τιμή
Citroen C4 Picasso 1.6 HDi 90: 19.720* ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής (1.6 e-HDi 115 Seduction): 22.320* ευρώ
*Περιλαμβάνεται όφελος απόσυρσης και Green Bonus.