12 Μαίου 2009 |

Μπορεί οι περισσότεροι από εσάς να βλέπετε ένα Fiat Panda με κινητήρα 1,4 λίτρων, ωστόσο πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο. Είναι ένα όχημα με προσωπικότητα και δυναμισμό που δύσκολα θα βρείτε σε αυτοκίνητο με τιμή μέχρι 15.000 ευρώ. Μπορεί όλα να μοιάζουν με το απλό Panda, ωστόσο σε καμία περίπτωση δε σου περνά από το μυαλό ότι αυτό είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο. Και αυτό γιατί με την πρώτη κιόλας ματιά αντιλαμβάνεσαι τους φουσκωμένους προφυλακτήρες, τις μαύρες προεκτάσεις των φτερών, τις πλευρικές ποδιές και τις ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Ακόμη υπάρχουν σκούρα κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα και χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, η οποία φυσικά προσφέρει και τον ανάλογο σπορτίφ ήχο.
Κάτω από το μικρό καπό βρίσκεται ο 16βάλιβδος 1.400άρης κινητήρας γνωστός και από το Grande Punto, ο οποίος αποδίδει 5 ίππους επιπλέον, φτάνοντας τους 100. Μάλιστα συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο με ιδιαίτερα κοντή κλιμάκωση που χαρίζει μοναδική σπιρτάδα στο αμάξωμα των σχεδόν 975 κιλών. Στην εξαιρετική αυτή συνταγή προσθέσετε τις αρκετά σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης και τον διακόπτη «Sport» στο εσωτερικό που μεταβάλλει την απόκριση στο γκάζι και την αίσθηση του τιμονιού και το αποτέλεσμα θα σας κάνει να γλύφετε τα δάχτυλά σας.
Στο εσωτερικό δεν αλλάζουν πολλά πράγματα από τα υπόλοιπα Panda. Κυριαρχούν οι σκούρες αποχρώσεις και οι ασημί λεπτομέρειες στους αεραγωγούς του κλιματισμού. Τα καθίσματα είναι σπορ σχεδίασης, με καλή πλευρική στήριξη και σκούρες επενδύσεις.
Ο κινητήρας των 100 ίππων εξασφαλίζει καλές επιδόσεις, ωστόσο δεν είναι οι αριθμοί των επιταχύνσεων που εντυπωσιάζουν στο Panda 100HP. Είναι η αίσθηση και ο ήχος που προσφέρει στον οδηγό, σε συνδυασμό με το κοντό (σχεδόν αγωνιστικό) σε κλιμάκωση κιβώτιο που σε κάνει να πηγαίνεις παντού με μια σχέση πάνω. Οι 15άρες ζάντες σε ελαστικά 195/45, το γρήγορο τιμόνι (κοντύτερη κρεμαγιέρα από τα απλά Panda με 2,5 στροφές άκρη-άκρη) και οι σφιχτές αναρτήσεις κρατούν το Pandάκι στη θέση του ακόμη σε απαιτητικά σημεία, χωρίς να προβληματίζουν τον οδηγό. Το σύστημα ESP (δεν απενεργοποιείται) σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR (απενεργοποιείται) δεν επεμβαίνει σχεδόν ποτέ σε διαδρομές με καλής ποιότητας τάπητα, ωστόσο αποδεικνύεται χρήσιμο σε ολισθηρούς δρόμους. Από την άλλη, σε καθημερινές μετακινήσεις και με το διακόπτη Sport στη θέση «off», το Panda 100HP κινείται άνετα και ευχάριστα.
Αν ανήκετε σε αυτούς που ζητούν ένα μικρό όχημα με έντονη προσωπικότητα, τότε αυτό το Panda πρέπει οπωσδήποτε να μπει στη λίστα σας. Αν πάλι αναπολείτε παλιές καλές εποχές που τις αφήσατε στην άκρη λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, ορίστε μια εξαιρετική πρόταση δεύτερου αυτοκινήτου που θα ευχαριστήσει και εσάς… και τη σύζυγο!

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.368 κ.εκ.
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 100/6.000
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 131/4.250
0-100 χλμ./ώρα: 9,5’’
Τελική ταχύτητα: 185 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση: 6,5 λτ./100 χλμ.
Βάρος: 975 kg
Τιμή βασικής έκδοσης: 12.930 €
Τιμή έκδοσης δοκιμής*: 14.397 €
* Περιλαμβάνει επιπλέον σύστημα Bluetooth, Pandemonio Pack (κόκκινες δαγκάνες φρένων, εξωτερικοί καθρέπτες και ζάντες σε απόχρωση χρωμίου, πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή) και πλευρικούς αερόσακους. 
Διαβάστε ακόμη: Abarth 500 esse esse: Tο μικρό δαγκώνει!

































