Car of the Week: Fiat Punto 1.3 MultiJet II 85ps

22 Ιανουαρίου 2013              

Το δημοφιλέστερο μοντέλο στη γκάμα της Fiat είναι σήμερα το Punto κι αυτό γιατί όλα αυτά τα χρόνια έχει συνδυάσει το όνομα του με την ευελιξία, την πρακτικότητα και τη νεανική σχεδίαση. Αυτή τη φορά το οδηγούμε στην πλέον ενδιαφέρουσα εκδοχή του με τον 1.300άρη πετρελαιοκινητήρα των 85 ίππων που εξασφαλίζει εξαιρετική οικονομία και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η τελευταία ανανέωση του Fiat Punto το επανατοποθετεί δυναμικά στη μάχη των μικρών αυτοκινήτων. Πλέον είναι γνωστό ως Punto, σκέτο, αφήνοντας στην άκρη τα συνοδευτικά “Grande” και “Evo” που γνωρίσαμε τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα απέκτησε μικρές αισθητικές αλλαγές, όπως νέοι προφυλακτήρες εξ ολοκλήρου στο χρώμα του αμαξώματος, νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου αλλά και τρία νέα χρώματα (ένα από αυτά και το χρώμα στο αυτοκίνητο της δοκιμής). Το νέο Punto έχει και μικρής έκτασης αλλαγές στο εσωτερικό του. Αυτές έχουν να κάνουν κυρίως με τη χρήση καλύτερης ποιότητας πλαστικά, νέους χρωματικούς συνδυασμούς και νέες επενδύσεις στα καθίσματα. Πλουσιότερος είναι και ο βασικός εξοπλισμός του μοντέλου, περιλαμβάνοντας ως στάνταρ στοιχεία όπως ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, σύστημα ESP, 6 αερόσακους και φώτα ημέρας. Οι χώροι του Punto παραμένουν ίδιοι, ικανοί να φιλοξενήσουν άνετα 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Fiat Punto που είχαμε στη διάθεσή μας, κινείται από τον 1.300άρη MultiJet II απόδοσης 85 ίππων. Ο κινητήρας αυτός προσφέρει 200 Nm ροπής στις μόλις 1.750 rpm γεγονός που εξασφαλίζει περίσσεια άνεση στις χαμηλές στροφές και καλή ελαστικότητα. Συνδυάζεται με σύστημα Start/Stop και καταναλώνει μόλις 3,5 lt/100km, τη στιγμή που οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 90 g/km Με άλλα λόγια το Punto 1.3 MultiJet II είναι το οικονομικότερο στη γκάμα του μοντέλου από πλευράς χρήσης, καθώς εκτός από την χαμηλότατη κατανάλωση δεν πληρώνει ούτε τέλη κυκλοφορίας.

Στην πράξη, το μοντέλο είναι αρκετά ευχάριστο σε γενικές γραμμές, άνετο και ασφαλές σε κάθε είδους μετακίνηση. Μοναδικό μειονέκτημα του ο αυξημένος θόρυβος του κινητήρα, τόσο κατά το ρελαντί (χαρακτηριστικό των diesel) όσο και στις ψηλές στροφές λειτουργίας του. Σε συνθήκες πόλης η στάνταρ επιλογή CITY του συστήματος διεύθυνσης προσφέρει μια επιπλέον ευελιξία, κυρίως κατά το παρκάρισμα, ενώ από την άλλη στον αυτοκινητόδρομο το Punto αποδείχτηκε σταθερό, ξεκούραστο και ικανό να καλύψει ευχάριστα μεγάλες αποστάσεις. Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο η ρύθμιση της ανάρτησης απορροφά αποτελεσματικά τους κραδασμούς ή τυχόν κακοτεχνίες και παρά τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και απροβλημάτιστη ακόμη και υπό έντονη πίεση. Σύμμαχος βεβαίως σε όλα τα παραπάνω είναι και το στάνταρ ESP.

Το ανανεωμένο Fiat Punto 1.3 MultiJet II 85ps διατίθεται στην έκδοση Easy και περιλαμβάνει πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Η τιμή του διαμορφώνεται από τις 14.900 ευρώ (15.300 ευρώ το 5θυρο), ωστόσο ισχύει έκπτωση 1.400 ευρώ που ρίχνει την τιμή στις 13.500 και 13.900 ευρώ για το 3θυρο και 5θυρο αντίστοιχα, χωρίς να υπολογίζεται τυχόν όφελος απόσυρσης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cc): 1.248
Ισχύς (ps/rpm): 85/3.750
Ροπή (Nm/rpm): 200/1.750
0-100 km/h (sec): 13,1 (2 άτομα + 20kg)
Τελ. ταχύτητα (km/h): 172
Κατανάλωση (lt/100 km): 3,5
Εκπομπές CO2 (g/km): 90
Βάρος (kg): 1.145 (5d)

Αρχική τιμή Fiat Punto 1.3 MultiJet II 85 PS 5d: 15.300 ευρώ
Προωθητική ενέργεια Ιανουαρίου 2013: 1.400 ευρώ

Οδηγούμε ακόμη:
Abarth Punto Evo
Fiat Panda 1.3 MultiJet II
Fiat 500L
Chevrolet Aveo sedan 1.3 diesel 95ps
Opel Corsa EcoFlex 1.3 CDTi
Hyundai i30 1.4 diesel
Toyota Yaris 1.33
Volkswagen Golf VII 1.6 TDI

Διαβάστε ακόμη:
Fiat 500 Sport
Fiat και Mazda θα κατασκευάσουν το νέο roadster της Alfa Romeo
Ήρθε το ανανεωμένο SEAT Ibiza Cupra
Ξεκίνησε η παραγωγή του Opel ADAM
Volkswagen Polo Match και R-Line