Car of the Week: Mercedes-Benz C 180

Αν κάποιος έβλεπε πριν μερικά χρόνια τη νέα Mercedes-Benz C-Class σίγουρα θα την περνούσε για την κορυφαία S-Class κι αυτό γιατί η μεσαία Mercedes-Benz είναι τόσο πολυτελής, δυναμική και τεχνολογικά προηγμένη που αυτομάτως τοποθετείται ένα κλικ πάνω από την κατηγορία της.

Με πιο απλά λόγια η ολοκαίνουρια Mercedes-Benz C-Class ανεβάζει δραματικά τον πήχη της κατηγορίας, αλλάζει σχήμα και ύφος και ακολουθεί μια νέα συνταγή με στόχο την ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι πρόσφατα βραβεύτηκε ως παγκόσμιο αυτοκίνητο της χρονιάς 2015. Είναι χωρίς αμφιβολία ένα “business class” αυτοκίνητο, σχεδιαστικά και ποιοτικά. Δεν είναι σε καμία περίπτωση η C-Class που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα κι αυτό γιατί εκτός από νέους turbo κινητήρες αποκτά μια επιβλητική και μυώδη σχεδίαση, που και κατά τη γνώμη μας χάνει την απλότητα της προηγούμενης γενιάς.
Κοιτάζοντας λίγο πιο προσεκτικά στις τεχνικές της λεπτομέρειες, αξίζει να σταθούμε στο νέο πιο ελαφρύ και στιβαρό πλαίσιο με πολλά τμήματα από αλουμίνιο. Όφελος βεβαίως η καλύτερη οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες αλλά και λόγω σχήματος οι μεγαλύτεροι χώροι στο εσωτερικό. Το αυτοκίνητο που οδηγούμε είναι η βασική Mercedes-Benz C 180 με κινητήρα 1,6lt turbo και απόδοση 156 ίππων. Ο μικρότερος κινητήρας της μεσαίας λιμουζίνας δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει στο κομμάτι των επιδόσεων, αφού και καλές επιταχύνσεις προσφέρει αλλά και ελαστικότητα χάρη στα 250 Nm από τις μόλις 1.200 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό 6άρι κιβώτιο (ή προαιρετικά με αυτόματο 7 σχέσεων) και μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, όπως άλλωστε αρμόζει σε μια C-Class.

Δε θα κάνει τα χατίρια για παιχνίδια με την ουρά, ακόμη και στους ολισθηρούς ελληνικούς δρόμους.

Στο δρόμο η νέα Mercedes-Benz C 180 είναι αυτή που περιμένει κανείς και ακόμη καλύτερη. Εκνευριστικά άνετη και αθόρυβη, προσφέρει κυριολεκτικά ατσαλάκωτες μετακινήσεις, καταφέρνοντας να κρύβει παράλληλα τον όγκο και το βάρος της. Σε αυτό συμβάλλει το νέο πλαίσιο αλλά και οι αναρτήσεις με νέο υποπλαίσιο εμπρός και σύστημα 5 συνδέσμων πίσω. Οι ρυθμίσεις όπως είναι αναμενόμενο ευνοούν την άνεση και “ρουφούν” κάθε ανωμαλία του δρόμου, γεγονός που δίνει κάποια μικρή αίσθηση κλίσεων στις στροφές. Παρόλα αυτά η C 180 δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης και φυσικά παραμένει ουδέτερη παρά το γεγονός της πίσω κίνησης. Μόνο αν ο οδηγός επιλέξει να απενεργοποιήσει το σύστημα ESP (το οποίο γίνεται μόνο μερικώς) και μόνο υπό έντονη πίεση, η C 180 θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά της και θα ελεγχθεί πολύ εύκολα από το σύστημα διεύθυνσης. Με άλλα λόγια δε θα κάνει τα χατίρια για παιχνίδια με την ουρά, ακόμη και στους ολισθηρούς ελληνικούς δρόμους.

Mια μεγάλη οθόνη αιωρείται στην κορυφή του ταμπλό σαν να ακούμπησε εκεί κάποιος ένα tablet. Και όχι, δεν αφαιρείται!

Αυτό που θα κάνει με το δικό της ξεχωριστό τρόπο είναι να παρέχει άνεση και πολυτέλεια στην καμπίνα. Και αυτό γιατί το εσωτερικό της είναι όμορφο και ποιοτικότατο, με έντονες δόσεις υψηλής τεχνολογίας. Η σχεδίαση είναι ιδιαίτερη, όπως και η εξωτερική της εμφάνιση. Το μικρό σε όγκο ταμπλό περιλαμβάνει μια φαρδιά -σχεδόν χοντρή- κεντρική κονσόλα και μια μεγάλη οθόνη να “αιωρείται” στην κορυφή σαν να ακούμπησε εκεί κάποιος ένα tablet. Και όχι, δεν αφαιρείται. Την εικόνα συμπληρώνουν οι κυκλικοί αεραγωγοί, το όμορφης σχεδίασης τριάκτινο τιμόνι και ο πίνακας με δύο βασικά κυκλικά όργανα πίσω από αυτό. Από πλευράς εργονομίας, εδώ είναι που η νέα C-Class χρειάζεται μια πολύ καλή προσαρμογή, καθώς το ταμπλό της έχει ελάχιστους διακόπτες και ακόμη η απλή αλλαγή σταθμού στο ράδιο γίνεται μέσα από το σύστημα touch pad στο οριζόντιο τμήμα της κονσόλας ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Αν το μάθεις ο χειρισμός όλων των λειτουργιών γίνονται εύκολα, ωστόσο ας μην ξεχνάμε ότι μια C-Class απευθύνεται σε οδηγούς που η σχέση τους με την τεχνολογία είναι στην καλύτερη περίπτωση μέτρια, πάντα βεβαίως με εξαιρέσεις.

Από πλευράς χώρων, αυτοί είναι βελτιωμένοι σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά κυρίως στο κομμάτι των ποδιών και στο διαθέσιμο πλάτος. Το ψηλό τούνελ της μετάδοσης στον πίσω άξονα δημιουργεί το γνωστό πρόβλημα για τα πόδια ενός μεσαίου πίσω επιβάτη, το οποίο δεν είναι απαγορευτικό σε μια μετακίνηση αλλά μπορεί να κουράσει κάποιους σε ένα πολύ μεγάλο ταξίδι. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι ελαφρώς αυξημένος κατά 5 μόλις λίτρα, στα 480 συνολικά και με ένα άκρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και βάθος. Όσο για τον εξοπλισμό, υπάρχει μια μεγάλη λίστα για τους υποψήφιους αγοραστές, τόσο σε επιλογές χρωμάτων και φινιρίσματος, όσο και τεχνολογικών στοιχείων. Πάντως αν είστε τύπος των καφέ αποχρώσεων, εμείς προτείνουμε να αποφύγετε αυτό το ανοιχτόχρωμο ξύλο στο ταμπλό που θυμίζει κομοδίνο από τα χρόνια των παππούδων μας, ενώ ευπρόσδεκτα είναι τα μπεζ υφάσματα στα καθίσματα αφού χαρίζουν φωτεινότητα στην καμπίνα.
Και αν είστε λάτρης της τεχνολογίας, η νέα Mercedes-Benz C 180 έχει όλα εκείνα τα (προαιρετικά) στοιχεία για να σας εντυπωσιάσει, όπως το Distronic Plus με Steer Control που διατηρεί πάντα απόσταση ασφαλείας από το όχημα εμπρός, ακόμη και στο σταμάτα-ξεκίνα, ενώ συνδυάζεται με λειτουργία υποβοήθησης στο τιμόνι ασκώντας δύναμη προς την μεριά της στροφής. Διαθέσιμα είναι ακόμη το Pre-Safe Brake με αυτόματο φρενάρισμα αλλά και τα δικά μας αγαπημένα head-up display και σύστημα έξυπνου φωτισμού με LED που προσαρμόζεται αυτόματα σε διαφορετικές συνθήκες φωτός. Η C-Class έχει ωστόσο και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, περιλαμβάνοντας όλα εκείνα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, όπως 7 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Όσο για την τιμή η βασική C 180 ξεκινά από τις 33.500 ευρώ ή 32.070 ευρώ με απόσυρση, ενώ εύκολα μπορεί να φτάσει κανείς στις 40.000 ευρώ προσθέτοντας στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.595
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 115/5.300
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 250/1.200-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,2
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 225
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 127
Βάρος (kg): 1.395
Τιμή
Mercedes-Benz C 180: 32.070* ευρώ
*Περιλαμβάνεται όφελος απόσυρσης.