Η επιστροφή της Nissan στην κατηγορία που πρακτικά ήταν χωρίς εκπρόσωπο, γίνεται με το Pulsar (πάλσαρ), το νέο μικρομεσαίο hatchback που καλείται να σηκώσει ένα βαρύ φορτίο και να βάλει τη μάρκα ανάμεσα σε δυνατά ονόματα του ανταγωνισμού. Θα τα καταφέρει; Οδηγούμε την πετρελαιοκίνητη εκδοχή του Nissan Pulsar και προσπαθούμε να δώσουμε απάντηση.
Ιστορικά η Nissan είχε πάντα “δυνατό” εκπρόσωπο στη μεσαία κλάση. Το Sunny γνώρισε χωρίς αμφιβολία τεράστια επιτυχία, όπως βεβαίως και το Almera. Με ένα Tiida που πέρασε εντελώς απαρατήρητο, κυρίως λόγω της σχεδίασης του, η μάρκα είναι πρακτικά εδώ και κάποια χρόνια χωρίς εκπρόσωπο σε μια αγορά όπου Ευρωπαίοι και Ιάπωνες κατασκευαστές μεγαλουργούν και ανεβάζουν συνεχώς τον πήχη. Σε μια τέτοια εποχή επιστρέφει η Nissan και επαναφέρει την ονομασία Pulsar (την οποία χρησιμοποιούσε παλιότερα στην ιαπωνική αγορά). Το νέο hatchback έρχεται αντιμέτωπο με μοντέλα όπως τα Astra, Megane, Auris, Focus και βεβαίως Golf, ενώ εφοδιάζεται με όλες τις νέες τεχνολογίες της Nissan συμπεριλαμβανομένου των σύγχρονων κινητήρων βενζίνης και diesel.
Ιστορικά η Nissan είχε πάντα “δυνατό” εκπρόσωπο στη μεσαία κλάση. Το Sunny γνώρισε χωρίς αμφιβολία τεράστια επιτυχία, όπως βεβαίως και το Almera. Με ένα Tiida που πέρασε εντελώς απαρατήρητο, κυρίως λόγω της σχεδίασης του, η μάρκα είναι πρακτικά εδώ και κάποια χρόνια χωρίς εκπρόσωπο σε μια αγορά όπου Ευρωπαίοι και Ιάπωνες κατασκευαστές μεγαλουργούν και ανεβάζουν συνεχώς τον πήχη. Σε μια τέτοια εποχή επιστρέφει η Nissan και επαναφέρει την ονομασία Pulsar (την οποία χρησιμοποιούσε παλιότερα στην ιαπωνική αγορά). Το νέο hatchback έρχεται αντιμέτωπο με μοντέλα όπως τα Astra, Megane, Auris, Focus και βεβαίως Golf, ενώ εφοδιάζεται με όλες τις νέες τεχνολογίες της Nissan συμπεριλαμβανομένου των σύγχρονων κινητήρων βενζίνης και diesel.
Το στοίχημα εν μέρη καλείται να κερδίσει η σχεδίαση που ακολουθεί τη φιλοσοφία του νέου Qashqai, υιοθετώντας πολλά στοιχεία, κυρίως στο εμπρός μέρος και στα πίσω φώτα. Το αποτέλεσμα είναι φανερά ποιο συντηρητικό σε σύγκριση με το Qashqai, ακόμη κι έτσι όμως το Pulsar δείχνει σύγχρονο και καλαίσθητο. Από την άλλη ένα γενναιόδωρο μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.700mm (κορυφαίο στην κατηγορία) εξασφαλίζει ευρυχωρία στην καμπίνα με κορυφαίες ανέσεις για τους εμπρός και τους πίσω, αλλά και έναν μεγάλο χώρο φόρτωσης στα 385 lt. Η εσωτερική σχεδίαση ωστόσο είναι αυτή που χαλάει την εικόνα, με μουντά χρώματα να κυριαρχούν σε αποχρώσεις μαύρου-γκρι. Οι ανοιχτόχρωμες επενδύσεις καθισμάτων στο αυτοκίνητο της δοκιμής αλλά και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες σώζουν εν μέρη την κατάσταση. Από πλευράς υλικών, τα πλαστικά είναι ποιοτικά και με καλή συναρμογή, ωστόσο σκληρά στην πλειοψηφία (μαλακό είναι το επάνω μέρος του ταμπλό) χωρίς να προσεγγίζουν τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού κυρίως ανταγωνισμού. Πολύ καλή είναι η εργονομία και η πρακτικότητα, με εύχρηστους διακόπτες, χειριστήρια στο τιμόνι αλλά και βολικές θήκες για μικροαντικείμενα σε όλη την καμπίνα.
Ο πετρελαιοκινητήρας του Nissan Pulsar είναι ο ήδη γνώριμος 1,5lt dCi, ο οποίος και χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα Nissan, Renault αλλά και Mercedes-Benz. Με απόδοση 110 ίππων και ροπή 260Nm, το Pulsar προσφέρει εξαιρετικές για την κατηγορία επιδόσεις, σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση και βεβαίως χαμηλούς ρύπους που το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας. Με τη θετική συμβολή πάντα του “αραιού” 6-τάχυτου κιβωτίου, το οποίο μπορεί να μην βολεύει τόσο όταν αποφασίσουμε να κινηθούμε σβέλτα αλλά χαρίζει χαλαρά ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Για να μιλήσουμε και με αριθμούς, η Nissan δηλώνει 3,6 lt/100km μέση κατανάλωση, τα οποία στον πραγματικό κόσμο μεταφράζονται σε τιμές 5,0-5,5 lt/100 (στην εβδομαδιαία δοκιμή μας πετύχαμε μέσο όρο 5,7 lt/100km) που πέφτουν σε 4άρια οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο. Από πλευράς επιτάχυνσης το 0-100 km/h γίνεται σε 11,0 δευτερόλεπτα, όχι κι άσχημα για μικρομεσαίο, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει στα 190 km/h. Τα πλεονεκτήματα του diesel όμως και της ροπής του βρίσκονται στις ρεπρίζ, με το Pulsar να επιταχύνει ευχάριστα και εύκολα εν κινήσει, προσφέροντας γρήγορα και ασφαλή προσπεράσματα χωρίς να χρειαστεί απαραίτητα να κατεβάσουμε σχέση στο κιβώτιο.
Με χαμηλό και φαρδύ αμάξωμα το Nissan Pulsar προσφέρει μια εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Μπορεί να μην είναι το hatchback για τον ενθουσιώδη οδηγό, ωστόσο θα στρίψει σωστά, με ασφάλεια και χωρίς περίεργες αντιδράσεις όταν του ζητηθεί, θα κινηθεί άνετα σε ένα μακρύ ταξίδι και γενικότερα θα προσφέρει άνετες καθημερινές μετακινήσεις για όλη την οικογένεια. Η ανάρτηση -γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω- έχει ιδανική ρύθμιση για άνεση και μια στιβαρή αίσθηση, ενώ σε καμία περίπτωση δεν “κοπανάει”, καταφέρνοντας να απορροφά ανωμαλίες και κακοτεχνίες πριν φτάσουν στην καμπίνα.
Ένα ακόμα δυνατό χαρτί του Pulsar είναι ο εξοπλισμός του. Η μεσαία έκδοση Acenta έχει ως στάνταρ 6 αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, διζωνικό κλιματισμό, έξυπνο κλειδί και εκκίνηση με μπουτόν, start/stop, αισθητήρες φωτός/βροχής, ζάντες αλουμινίου και βεβαίως όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Για πιο hi-tech τύπους υπάρχει η έκδοση Techna με σύστημα πολυμέσων NissanConnect, αλλά και όλο το πακέτο Safety Shield με συστήματα όπως φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ανίχνευση κινούμενων εμποδίων και προειδοποίηση τυφλού σημείου.
Συμπερασματικά λοιπόν, μπορούμε να απαντήσουμε ότι το Pulsar είναι το μοντέλο που σηματοδοτεί την επιστροφή της Nissan, ωστόσο του λείπει ο ξεχωριστός χαρακτήρας που θα το ξεφοντάρει από το σύνολο. Το να μοιάζει ένα αυτοκίνητο με το Qashqai δε σημαίνει πως θα έχει την ίδια τρελή επιτυχία, όμως σε κάθε περίπτωση το Pulsar έχει αρκετά “δυνατά” χαρακτηριστικά για να προσεγγίσει τους ψαγμένους πελάτες. Ποια είναι αυτά; Μα φυσικά οι χώροι που προσεγγίζουν μεγαλύτερη κλάση, ο εξαιρετικός και οικονομικός κινητήρας πετρελαίου, η ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και τέλος το ανταγωνιστικό πακέτο εξοπλισμού-τιμής με αρχική τις 17.290 ευρώ με απόσυρση.
Για τους παραδοσιακούς οπαδούς της βενζίνης, το Pulsar διατίθεται και σε εκδόσεις με τον 1.2 DIG-T, ισχύος 115 ίππων που προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη και κοστίζει μόλις 14.990 ευρώ με απόσυρση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cc): 1.461
Ισχύς (hp/rpm): 110/4.000
Ροπή (Nm/rpm): 260/1.750-2.500
0-100 km/h (sec): 11,0
Τελ. ταχύτητα (km/h): 190
Μέση κατανάλωση (lt/100km): 3,6
Εκπομπές CO2 (g/km): 94
Βάρος (kg): 1.307
Τιμή
Nissan Pulsar 1.5 dCi Energy: 17.290* ευρώ
Nissan Pulsar 1.5 dCi Acenta (αυτοκίνητο δοκιμής): 18.290* ευρώ
*Περιλαμβάνεται όφελος απόσυρσης.
Διαβάστε ακόμη:
5άστερο το Nissan Pulsar
Nissan Pulsar Nismo Concept
Car of the Week: Ανανεωμένο Renault Megane 1.5 dCi 110ps
Car of the Week: Peugeot 308 1.6 e-HDi
Car of the Week: Volkswagen Golf VII 1.6 TDI
Car of the Week: SEAT Leon 1.2 TSI 105ps