Car of the Week: Opel Mokka 1.4 Turbo 4X4

4 Ιουνίου 2013         

Αυτό είναι το πρώτο μικρό SUV της Opel και ίσως η πιο ολοκληρωμένη πρόταση απέναντι στα Nissan Qashqai, Skoda Yeti και Mitsubishi ASX. Οδηγούμε για μια εβδομάδα το νέο Opel Mokka 1.4T 140ps 4X4 σε ασφάλτινες αλλά και βατές χωμάτινες διαδρομές και καταλήγουμε στο ότι πρόκειται για ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο από κάθε άποψη. Ας τα δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά.

Με μήκος στα 4,28μ., το Mokka είναι χωρίς αμφιβολία ένα αυτοκίνητο που μπορεί να συνδυαστεί σε ποικιλία διαδρομών. Δεν είναι μεγάλο για την πόλη, ούτε και μικρό όμως για να φιλοξενήσει μια οικογένεια ή μια παρέα. Σχεδιαστικά, το νέο SUV της Opel διαθέτει μια “ζωηρή” εικόνα, με έντονα ανάγλυφα στοιχεία και μυώδεις γραμμές. Η προτεταμένη εμπρός μάσκα, τα προστατευτικά γύρω από τους προφυλακτήρες και τους θόλους των τροχών, καθώς και το αυξημένο ύψος από το έδαφος εκφράζουν τον εκτός δρόμου προσανατολισμό του. Εδώ φυσικά τον πρώτο λόγο έχει το σύστημα τετρακίνησης με ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Υπό κανονικές συνθήκες το Mokka κινείται από τους εμπρός τροχούς για χαμηλή κατανάλωση, ωστόσο ανάλογα με τις οδικές συνθήκες η κατανομή ροπής μεταβάλλεται από 100% μπροστά μέχρι 50% στον εμπρός και πίσω άξονα. Μόλις παρατηρηθεί ολίσθηση κάποιου τροχού ενεργοποιείται αυτόματα (και ταχύτατα) το σύστημα μεταφοράς ροπής στους πίσω τροχούς. Το παρόν βεβαίως δίνουν και τα συστήματα υποστήριξης Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC), που κάνουν την κίνηση εκτός δρόμου ακόμη πιο εύκολη. Η ανάρτηση του Opel Mokka χρησιμοποιεί γόνατα MacPherson εμπρός και ράβδο στρέψης πίσω, με αρκετά σκληρές ρυθμίσεις, γεγονός που ευνοεί την οδική συμπεριφορά σε περίπτωση που αποφασίσουμε να κινηθούμε πιο σβέλτα. Το σύστημα διεύθυνσης Electric Power Steering (EPS) της Opel δέχθηκε νέες ρυθμίσεις ως προς την υποβοήθηση και την απόκριση. Εκτός από τετρακίνητο, το Mokka διατίθεται βεβαίως και με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά αυτό είναι μια διαφορετική ιστορία…

Ο μοναδικός βενζινοκινητήρας στο Mokka είναι ο 1,4 lt Turbo, απόδοσης 140 ίππων, σε συνδυασμό αποκλειστικά με την τετρακίνηση AWD. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 200 Nm ροπής και εξασφαλίζει καλές επιδόσεις, όπως 0-100 km/h σε 9,9 δευτερόλεπτα και τελική 190 km/h. Η μέση κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με την Opel είναι 6,4 lt/100km και οι εκπομπές CO2 στα 149 g/km. Διαθέσιμος βεβαίως είναο και ένας κινητήρας πετρελαίου 1,7 lt CDTI, απόδοσης 130 ίππων και 300 Nm ροπής.

Στο εσωτερικό, συναντούμε μια εικόνα που δε διαφοροποιείται σημαντικά από το Astra. Η εργονομία είναι εξαιρετική, υπάρχουν άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι (19 στο σύνολο), αλλά και μια προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καλή σφαιρική ορατότητα, ενώ οι χώροι είναι πολύ άνετοι για τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 356 λίτρα και μπορεί να φτάσει στα 1.372 με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος. Από πλευράς εκδόσεων και εξοπλισμού, αυτές είναι δυο: Edition και Cosmo. Η Edition περιλαμβάνει στοιχεία όπως ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, 6 αερόσακους, σύστημα ESP με Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC), δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, θύρα USB, cruise control, air condition και φυσικά όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Οι εκδόσεις Cosmo (όπως το Mokka της δοκιμής μας) έχουν επιπρόσθετα φιμέ κρύσταλλα, χρωμιωμένες εξωτερικές χειρολαβές, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, αισθητήρες φωτός με αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας, αισθητήρες βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και ηλεκτρονικό διζωνικό κλιματισμό. Ανάμεσα στα προαιρετικά στοιχεία περιλαμβάνονται όλες οι νέες τεχνολογίες της Opel, όπως οι προσαρμοζόμενοι προβολείς AFL+, η εμπρός κάμερα Opel Eye, τα Lane Departure Warning και Forward Collision Alert, καθώς και το έξυπνο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix που είναι ενσωματωμένο στον πίσω προφυλακτήρα και μπορεί να μεταφέρει ένα ποδήλατο βάρους μέχρι 30 kg (με αντάπτορα μεταφέρει ακόμη δύο ποδήλατα).

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.364
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 140/4.900
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 200/1.850-4.900
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 9,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 149
Βάρος (κιλά): 1.425

Αρχική τιμή Opel Mokka 1.4 Turbo 4X4 Edition: 23.370 ευρώ
Τιμή έκδοσης Cosmo: 24.870 ευρώ

Οδηγούμε ακόμη:
MINI Countryman Cooper S ALL4
Ford Kuga [+video]
Opel Corsa OPC Nurburgring Edition
Opel Astra GTC 1.6T 180ps
Opel Astra GTC 1.4T 140ps

Διαβάστε ακόμη:
Από 26.040 ευρώ το Opel Cascada
Αυτή είναι η νέα BMW X5