Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο στην καμπίνα του Peugeot 308 βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Μια μεγάλη οθόνη αφής -που μοιάζει με ένα tablet ενσωματωμένο στο ταμπλό- για τον έλεγχο όλων των λειτουργιών του οχήματος (ηχοσύστημα, κλιματισμός, υπολογιστή ταξιδιού, τηλέφωνο κ.λ.π.). Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που το υπόλοιπο ταμπλό ακολουθεί μια λιτή και απέριττη σχεδίαση, που το ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα του ανταγωνισμού. Στην πράξη και μετά την απαραίτητη εξοικείωση με την οθόνη αφής, ο οδηγός μπορεί να χειριστεί τα πάντα πιο εύκολα, πιο γρήγορα και βεβαίως με περισσότερο στυλ. Ακόμη, το χειρόφρενο ακολουθεί τα πρότυπα της εποχής και είναι ηλεκτρικό με ένα μπουτόν πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Κατά τα άλλα, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι και δείχνουν ποιοτικά, συμπεριλαμβανομένου του μαλακού υλικού στο επάνω μέρος του ταμπλό. Όσο για τους χώρους, αυτοί είναι αρκετά άνετοι για τις ανάγκες μιας οικογένειας, με το χώρο φόρτωσης να εξασφαλίζει μεγάλο άνοιγμα και έναν εκμεταλλεύσιμο όγκο 420 lt που μπορεί να φτάσει στα 1.309 lt με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων.
Car of the Week: Peugeot 308 1.6 e-HDi
4 Νοεμβρίου 2014
Η δυναμική επιστροφή των Γάλλων στη μικρομεσαία κατηγορία γίνεται με το νέο Peugeot 308, το νέο αντι-Golf που μάλιστα κέρδισε και τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2014. Το οδηγούμε για μια εβδομάδα στην πλέον ενδιαφέρουσα έκδοση 1,6 diesel, απολαμβάνουμε ποιότητα και τεχνολογία και αναρωτιόμαστε αν τελικά είναι αυτό το καλύτερο hatchback του 2014…
Με την πρώτη ματιά, το ολοκαίνουριο Peugeot 308 δείχνει ανώτερο και ποιοτικότερο από τον προκάτοχό του, προσεγγίζοντας θα λέγαμε τις premium προτάσεις της αγοράς. Και αυτό γιατί έχει μια ισορροπημένη σχεδίαση και δείχνει στιβαρό και ποιοτικό, με δυναμικό εμπρός μέρος, ένα σχήμα που δηλώνει ξεκάθαρα το κοινό στο οποίο απευθύνεται και μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά όπως τα εμπρός LED ημέρας, η χρωμιωμένη εμπρός γρίλια αλλά και τα πίσω φώτα LED να προσομοιώνουν “νυχιές” λονταριού όταν ανάψουν το βράδυ.
Το νέο Peugeot 308 έχει μήκος 4.253 mm, πλάτος 1.804 mm και ύψος 1.472 mm, ενώ σε άμεση σύγκριση με τον προκάτοχό του είναι ελαφρώς μικρότερο και χαμηλότερο. Είναι όμως και πιο ελαφρύ κατά περίπου 140 kg, με τη “βαριά” πετρελαιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας να ζυγίζει 1.160 kg. Όλα αυτά επιτεύχθηκαν κυρίως λόγω της νέας πλατφόρμας EMP2, γεγονός που ωφελεί τόσο στους τομείς των επιδόσεων όσο και στης οικονομίας αλλά και της οδικής συμπεριφοράς.
Εκεί όμως που το νέο 308 διαφοροποιείται από κάθε άλλο μικρομεσαίο hatchback της αγοράς είναι το εσωτερικό του. Εκ πρώτης είναι το πολύ μικρής διαμέτρου τιμόνι που εντυπωσιάζει, θυμίζοντας οτιδήποτε άλλο παρά μικρομεσαίο οικογενιακό όχημα, ενώ έχει “παχύ” πιάσιμο και επίπεδο κάτω μέρος. Ακριβώς από πίσω υπάρχει ο πίνακας οργάνων στη φιλοσοφία που εισήγαγε το Peugeot 208. Ένα φαρδύ πάνελ οργάνων δηλαδή με κεντρικά τοποθετημένη οθόνη, το οποίο είναι ορατό επάνω από το τιμόνι και όχι μέσα από τη στεφάνη όπως συνηθίζεται στo 99% των αυτοκινήτων. Ο πίνακας οργάνων δηλαδή είναι πιο ψηλά στο βλέμμα του οδηγού, προσφέροντας όσο το δυνατόν μικρότερη απόκλιση της ματιάς του από το δρόμο. Αυτό ωστόσο που εντυπωσιάζει ακόμη περισσότερο είναι η ανάποδη τοποθέτηση του στροφόμετρου με τη βελόνα να ξεκινά από τα δεξιά προς τα αριστερά θυμίζοντας Aston Martin. Έχει ενδιαφέρον στην αρχή, ωστόσο απαιτεί μεγάλη εξοικείωση μέχρι να αρχίσεις να καταλαβαίνεις με την άκρη του ματιού το τι πραγματικά δείχνει η βελόνα…
Κάτω από το καπό, ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας e-HDi αποδίδει 115 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Είναι αρκετά ζωηρός και αθόρυβος στη λειτουργία του (εδώ παίζει ρόλο και η καλή ηχομόνωση), αλλά και πολύ οικονομικός με την Peugeot να ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3,8 lt/100km. Στην πράξη και με το πέρας της εβδομαδιαίας συμβίωσης μας είδαμε τιμές κοντά στα 5,5-5,6 lt/100km. Το 308 1.6 e-HDi απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς ο κινητήρας του εκπέμπει μόλις 98 g CO2/km.
Τέλος, στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, το γαλλικό hatchback είναι αυτό που περιμένεις, με έναν πολιτισμένο χαρακτήρα και μια καλή οδική συμπεριφορά. Σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε ως σπορ επιλογή, παρά το μικρό τριάκτινο τιμόνι με την άμεση απόκριση. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) επιτρέπει κάποιες μη ανησυχητικές κλίσεις στις στροφές, με το 308 να παραμένει σε κάθε περίπτωση ουδέτερο και προβλέψιμο, υπό την εποπτεία βεβαίως και του στάνταρ ESP. Το καλό φιλτράρισμα του δρόμου έχει ως αποτέλεσμα τις πιο ευχάριστες μετακινήσεις και τα μεγάλα ταξίδια. Ο ενθουσιώδης οδηγός που θα ζητήσει το κάτι παραπάνω σε ένα επαρχιακό οδικό δίκτυο δε θα προβληματιστεί ιδιαίτερα να βρει τους ρυθμούς του, όσο του επιτρέπουν βεβαίως τα όρια πρόσφυσης των eco friendly ελαστικών και η ωφέλιμη περιοχή απόδοσης του πετρελαιοκινητήρα.
Αυτό που θα απολαύσουν όμως όλοι είναι ο πλήρης εξοπλισμός της έκδοσης diesel που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Hill Assist, ηλεκτρικό χειρόφρενο με αυτόματη ενεργοποίηση, 6 αερόσακους, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, αυτόματους προβολείς LED, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, αισθητήρες βροχής, φωτισμό “follow me home”, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με USB, AUX και 6 ηχεία και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55.
Είναι λοιπόν αυτό το καλύτερο μικρομεσαίο για το 2014; Με 19.300* ευρώ που κοστίζει η αρχική έκδοση 1.6 diesel των 92 ίππων και με 22.250* ευρώ η έκδοση 1.6 e-HDi της δοκιμής, σίγουρα αξίζει την προσοχή μας, ενώ τιμολογιακά βρίσκεται μέσα στα απόλυτα πλαίσια του ανταγωνισμού (σε σύγκριση με τις αντίστοιχες εκδόσεις εξοπλισμού). Στο αν τελικά είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορέσει να ανταγωνιστεί το “βασιλιά” της κατηγορίας (βλ. Golf) η απάντηση είναι όχι, ωστόσο αποτελεί μια πολύ καλή εναλλακτική για όσους προτιμούν μια ανταγωνιστική και ποιοτική ευρωπαϊκή λύση χωρίς συμβιβασμούς σε ποιότητα, χώρους και βεβαίως υψηλή τεχνολογία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.560
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 115/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 270/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,2
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 194
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 98
Τιμή
Peugeot 308 1.6 e-HDi 115 STT Active: 22.250* ευρώ
*Τιμές τιμοκαταλόγου. Δεν περιλαμβάνεται όφελος απόσυρσης, ούτε το bonus της Peugeot.
Διαβάστε ακόμη: