26 Μαΐου 2014
Οδηγούμε ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα μικρομεσαία μοντέλα της αγοράς, απολαμβάνουμε άνετες αλλά κυρίως οικονομικές μετακινήσεις και εκπλησσόμαστε ευχάριστα από την εξαιρετική οδική συμπεριφορά αλλά και από το επίπεδο εξοπλισμού της πιο “βασικής” έκδοσης. Ο λόγος βεβαίως για το τρίτης γενιάς SEAT Leon στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.2 TSI των 105 ίππων.
Το Leon είναι το αυτοκίνητο στο οποίο η SEAT οφείλει μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας της και δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι ένα μοντέλο που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως το ισπανικό Golf με την οδική συμπεριφορά ενός Audi και αυτό το αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς μόλις το οδηγήσει. Μοιράζεται τα μηχανικά μέρη με το Volkswagen Golf, ωστόσο καταφέρνει και είναι πιο σπορτίφ σε αίσθηση αλλά και σε εμφάνιση. Πόσο μάλλον στη νέα, τρίτη, του γενιά η οποία βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB και ταυτόχρονα υιοθετεί μια σειρά από τελευταίες τεχνολογίες του ομίλου VW. Ξεκινώντας από το μηχανολογικό κομμάτι, η αρχιτεκτονική του νέου αμαξώματος επέτρεψε στους μηχανικούς της SEAT να τοποθετήσουν τον εμπρός άξονα ακόμη πιο μπροστά για βελτίωση στην κατανομή βάρους, που σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση 90 κιλών στο σύνολο πετυχαίνουν ακόμη καλύτερη οδηγική συμπεριφορά.
Ασχέτως με τις τεχνικές διαφοροποιήσεις, το νέο SEAT Leon είναι ένα εντελώς καινούριο αυτοκίνητο και οπτικά, υιοθετώντας το ανανεωμένο family look της μάρκας με δυναμικές γραμμές, έντονες γωνίες και προεξέχοντα νεύρα. Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Leon έχει φανερές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, οι οποίες μετακόμισαν και πάλι στην κανονική τους θέση. Άλλωστε το τρίθυρο look δεν είναι πλέον απαραίτητο, καθώς το μοντέλο διατίθεται πλέον και σε έκδοση SportCoupe (διαβάστε για το SEAT Leon SC εδώ). Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος του Leon είναι 4,26 μ., μικρότερο κατά 5 εκ. περίπου από τον προκάτοχό του, ωστόσο το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά περίπου 6 εκ. και αυτό επηρεάζει θετικά τους χώρους των επιβατών. Ακόμη, πρεμιέρα στο νέο Leon κάνει και το ανασχεδιασμένο και πιο “καθαρό” σήμα της SEAT, το οποίο και κοσμεί το εμπρός και πίσω μέρος, καθώς και το τιμόνι.
Μια εντελώς νέα εικόνα υπάρχει και στο εσωτερικό, το οποίο είναι φανερά απλούστερο, αισθητά πιο κομψό και απέριττο. Τα υλικά κατασκευής μπορεί και πάλι να είναι πιο σκληρά σε αίσθηση από ένα π.χ. Golf αλλά είναι πολύ ποιοτικότερα σε σχέση με πριν. Την εικόνα ενισχύει το νέο σύστημα infotainment με μια οθόνη αφής στο επάνω μέρος του ταμπλό (στάνταρ εξοπλισμός) η οποία και ενσωματώνει το ράδιο-CD, υποδοχή κάρτας SD και 4 ηχεία. Από πλευράς χώρων, το νέο SEAT Leon είναι πιο ευρύχωρο κυρίως για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές, με το χώρο φόρτωσης να έχει αυξηθεί κατά περίπου 40 lt, φτάνοντας συνολικά στα 380 lt.
Ο κινητήρας; Όσο μικρός ακούγεται εκ πρώτης τόσο περισσότερο εντυπωσιάζει όταν τον οδηγείς. Με ονομαστική ισχύ στους 105 ίππους, αυτός ο φρέσκος 1.2 TSI είναι οικονομικός, αθόρυβος, με ομαλή λειτουργία και γραμμική απόδοση. Η δύναμη είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά και με μια σχεδόν επίπεδη καμπύλη ροπής των 175 Nm από τις 1.400 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω 6-τάχυτου κιβωτίου ενώ προς όφελος κατανάλωσης και ρύπων υπάρχει και σύστημα Start/Stop. Η ανάρτηση ακολουθεί τη γνωστή οδό που ακολουθεί και το Golf 7ης γενιάς, χρησιμοποιώντας δηλαδή διάταξη ημιάκαμπτου πίσω στις μικρές εκδόσεις. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων διατίθεται μόνο στα ισχυρότερα Leon άνω των 150 ίππων. Ακόμη κι έτσι όμως, η συμπεριφορά του είναι με μια λέξη εξαιρετική! Είναι σφιχτό αλλά όχι ενοχλητικό, επιτρέποντας άνετες μετακινήσεις αλλά και μειωμένες κλίσεις, που σε συνδυασμό με την πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού χαρίζει αυτόν τον διακριτικό σπορ χαρακτήρα που μας έχουν συνηθίσει όλα τα Leon μέχρι σήμερα.
Με άλλα λόγια, το νέο Leon είναι ένα αυτοκίνητο που τα καταφέρνει καλά, πάρα πολύ καλά μάλιστα, σε όλους τους τομείς. Ακόμη και στην περίπτωση του ταπεινού 1.2 TSI στη βασική έκδοση Reference (έκδοση δοκιμής) η οποία κάθε άλλο παρά “φτωχή” είναι περιλαμβάνοντας ως στάνταρ σύστημα ευστάθειας ESP, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, 9 αερόσακους, κλιματισμό, σύστημα coming home, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 5’’ και θύρες SD/USB, στην τιμή των 13.990 ευρώ με όφελος απόσυρσης. Ολοκληρώνοντας θεωρούμε πως το νέο SEAT Leon μπορεί και συνδυάζει τα πάντα σε ένα ελκυστικό και δυναμικό πακέτο, σε μια άκρως ανταγωνιστική τιμή για τα δεδομένα της αγοράς.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.197
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 105/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 175/1.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,0
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 191
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 114
Βάρος (κιλά): 1.198
Τιμή
SEAT Leon 5d 1.2 TSI 105ps Reference: 14.950 ευρώ ή 13.990 με απόσυρση.
Διαβάστε ακόμη:
SEAT Leon SC: Το πρώτο 3θυρο Leon
SEAT Toledo με 12.840 ευρώ
Αυτό είναι το πιο οικογενειακό SEAT Leon
SEAT Leon Cupra και Cupra 280
Ρεκόρ του SEAT Leon Cupra 280 στο Nürburgring
Driven: Kia pro_cee’d GT
Car of the Week: Volkswagen Golf VII 1.6 TDI
Car of the Week: Skoda Rapid 1.6 TDI [+video]
Car of the Week: Volvo V40 1.6 T3 150ps
SEAT Toledo με 12.840 ευρώ
Αυτό είναι το πιο οικογενειακό SEAT Leon
SEAT Leon Cupra και Cupra 280
Ρεκόρ του SEAT Leon Cupra 280 στο Nürburgring
Driven: Kia pro_cee’d GT
Car of the Week: Volkswagen Golf VII 1.6 TDI
Car of the Week: Skoda Rapid 1.6 TDI [+video]
Car of the Week: Volvo V40 1.6 T3 150ps