Tο νέο Hyundai i20 είναι το μοντέλο με το οποίο η μάρκα επιτίθεται στα supermini αφού εκ πρώτης δείχνει πολύ εντυπωσιακό, πολύ σπορ και διαφορετικό από τα συνηθισμένα.

Αυτό που κάνει το Hyundai i20 μια ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία, είναι η σχέση αξίας-τιμής που προσφέρει. Έτσι λοιπόν, μπορεί το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η έκδοση 1.0T 100ps 7-DCT 48V Hybrid Distinctive να κοστίζει αρκετά χρήματα στις 19.090 ευρώ, ωστόσο έχει εξοπλισμό που περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα! Αν το πάρουμε αντίστροφα και κατέβουμε επίπεδο εξοπλισμού, η ίδια έκδοση κινητήρα με 100 ίππους, με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και χωρίς την ήπια υβριδική τεχνολογία κοστίζει 14.190 ευρώ. Που είναι εξαιρετικά λίγα χρήματα για ένα turbo supermini με 100 ίππους.

Και στην τιμή αυτή το i20 περιλαμβάνει ολόκληρη τη σουίτα Hyundai SmartSense με σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθηση στο τιμόνι, αυτόματο περιοριστή ταχύτητας, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης με ανίχνευση πεζών, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων, cruise control με αναγνώριση σημάτων που μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα στα εκάστοτε όρια του δρόμου, αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης αλλά και σύστημα ανίχνευσης εγκατάλειψης ανθρώπου στο πίσω κάθισμα.

Hyundai i20Ακόμη έχει δισκόφρενα εμπρός και πίσω, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, συναγερμό, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, χειριστήρια στο τιμόνι, 2 θύρες USB και Bluetooth. Η δεύτερη έκδοση εξοπλισμού έχει ακόμη περισσότερα στοιχεία, όπως πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη multimedia 8’’ με Android Auto και Apple CarPlay, κάμερα οπισθοπορείας και δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων. Μάλιστα η τιμή στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού παραμένει έστω και οριακά κάτω από τις 15.000 ευρώ. Για όσους θέλουν ακόμη πιο χαμηλή τιμή, υπάρχει και η έκδοση με 84 ίππους και τιμή από μόλις 12.990 ευρώ!

Κάτι το διαφορετικό

Σχεδιαστικά, η τρίτη γενιά του Hyundai i20 είναι εντελώς νέα. Πρακτικά το μόνο που πήρε από το προηγούμενο μοντέλο είναι το όνομα. Ξεχωρίζει βεβαίως το πιο επιθετικό εμπρός μέρος, η μεγάλη γρίλια και οι έντονες ακμές στο πλάι. Εντελώς νέα όμως είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, όπου επίσης τίποτα δε θυμίζει την προηγούμενη γενιά. Υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα σχεδιαστικά “παιχνίδια”, όπως κάποιες οριζόντιες λεπίδες στο ταμπλό, ατμοσφαιρικός μπλε φωτισμός και οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες. Μια 10,25’’ σε ρόλο πίνακα οργάνων και μια 8’’ για το σύστημα infotainment. Μάλιστα ο πίνακας οργάνων είναι αρκετά εντυπωσιακός για αυτοκίνητο αυτής της τιμής και είναι στάνταρ από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού και άνω.

Ποιοτικά τα υλικά που χρησιμοποιούνται δε συμβαδίζουν τόσο με τη γενικά φρέσκια σχεδίαση, αφού είναι αρκετά σκληρά στην πλειοψηφία τους. Παρόλα αυτά η συνολική συναρμογή είναι άνω του αναμενόμενου για αυτοκίνητο που ξεκινά από τις 13.000 ευρώ.

Ο χώρος αποσκευών στο i20 έχει χωρητικότητα 352 λίτρα, που σημαίνει ότι είναι μεγαλύτερος από πριν. Ωστόσο, στις εκδόσεις με ήπια υβριδική τεχνολογία ο χώρος αποσκευών μειώνεται στα 262 λίτρα κι αυτό γιατί κάτω από το δάπεδο βρίσκεται η μπαταρία του 48V συστήματος.

Διαθέσιμο αποκλειστικά σε βενζίνη

Η γκάμα κινητήρων στο νέο Hyundai i20 περιλαμβάνει τέσσερις επιλογές σε βενζίνη. Βασικός κινητήρας είναι ο ατμοσφαιρικός 1,2 λίτρων με 84 ίππους, ενώ υπάρχουν και τρεις επιλογές 1.0 Turbo, οι δύο με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Από πλευράς ισχύος έχουμε δύο εκδόσεις με 100ps, μια απλή και μία ήπια υβριδική και βεβαίως στην κορυφή είναι η 1.0T 48V 120ps.

Τέσσερις είναι και οι επιλογές στα κιβώτια ταχυτήτων, με τις βασικές εκδόσεις 84ps να συνδυάζονται με 5άρι μηχανικό και τις απλές εκδόσεις 100 ίππων με 6άρι. Ωστόσο, στην περίπτωση των ήπια υβριδικών συνόλων, έχουμε το νέο μηχανικό 6άρι iMT, το οποίο και προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερο ρολάρισμα για εξοικονόμηση ρύπων. Υπάρχει και το 7-τάχυτο αυτόματο DCT, με σύστημα διπλού συμπλέκτη.

Hyundai i20Ήπια υβριδικό και αυτόματο

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση 48V. Αν και το αυτοκίνητο δεν μπορεί να κινηθεί χωρίς την υποστήριξη του θερμικού κινητήρα, η ενέργεια που αποθηκεύεται από το ρολάρισμα και το φρενάρισμα, επαναχρησιμοποιείται δίνοντας κίνηση σε ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται ελαφρώς η κατανάλωση και κυρίως οι εκπομπές ρύπων. Ο οδηγός δε θα καταλάβει τίποτα από τη διαδικασία, ωστόσο θα αντιληφθεί ένα ανεπαίσθητο φρενάρισμα στο ρολάρισμα κι αυτό για να ενισχυθεί η διαδικασία της ανάκτησης.

Το αυτόματο 7άρι κιβώτιο είναι ιδιαίτερα ομαλό στις αλλαγές και αρκετά γρήγορο. Το μόνο που ξενίζει κάπως είναι το σχήμα του επιλογέα, αφού είναι αρκετά μεγάλος, σε μια εποχή που οι επιλογείς τείνουν να μικραίνουν όλο και περισσότερο.

Hyundai i20Στο δρόμο με το νέο Hyundai i20

Αυτό που θα εκτιμήσει ο οδηγός, κυρίως εντός πόλης είναι η ελαφριά αίσθηση του τιμονιού. Μπορεί να μην έχει την πληροφόρηση που θα ζητήσεις σε μια απαιτητική διαδρομή με στροφές, όμως το Hyundai i20 είναι ένα μοντέλο που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του εντός πόλης. Αυτό που ίσως ξενίσει στην αστική χρήση είναι η λίγο πιο σκληρή ανάρτηση που σε συνδυασμό με τις 17αρες ζάντες θυσιάζει ένα μέρος της άνεσης. Ακόμη, φέρνει στην καμπίνα και μέρος από την τραχύτητα του δρόμου, τουλάχιστον περισσότερο από ότι σε μοντέλα του ευρωπαϊκού κυρίως ανταγωνισμού. Όσο για τα φρένα, όλα τα i20 των 100-120 ίππων έχουν δισκόφρενα πίσω, ενώ ταμπούρα έχουν μόνο οι εκδόσεις των 84 ίππων.

Ο 1000άρης κινητήρας με τους 100 ίππους έχει καλή απόκριση. Μάλιστα αλλάζοντας τα προφίλ οδήγησης από Eco σε Comfort και βεβαίως στο Sport, αλλάζει αισθητά η απόκριση, ενώ βαραίνει ελαφρώς και το τιμόνι. Στο αριθμητικό κομμάτι των επιδόσεων, η διαδικασία 0-100 km/h γίνεται σε 11,4 δευτερόλεπτα στο αυτοκίνητο της δοκιμής, 1’’ περισσότερο δηλαδή από ότι στο ίδιο αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Για το τέλος, αφήσαμε την κατανάλωση, η οποία κατά την εβδομαδιαία δοκιμής μας κυμάνθηκε λίγο κάτω από τα 7,0 λτ/100 χλμ.

Δείτε τη video-δοκιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai i20 1.0T 100ps 48-V Hybrid

  • Κινητήρας: 998cc
  • Ισχύς: 100 hp/4.500 rpm
  • Ροπή: 175 Nm/1.500-4.000 rpm
  • 0-100 km/h: 10,4 (11,4)** sec
  • Τελική ταχύτητα: 188 (185)** km/h
  • Μέση κατανάλωση*: 5,1 (5,3)** lt/100km
  • Εκπομπές CO2: 115-118 (117-121)** g/km
  • Βάρος: 1.090 (1.115)** kg
  • Ρεζερβουάρ: 40 lt
  • Χώρος αποσκευών: 262 lt

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

**σε παρένθεση τιμές με αυτόματο κιβώτιο 7-DCT

 

Αρχική τιμή Hyundai i20 1.2 84ps: 12.990€

Αρχική τιμή έκδοσης 1.0Τ 100ps: 14.190€

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής 1.0T 100ps 7-DCT 48V Hybrid Distinctive: 19.090€

Φωτογραφίες

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8.5
Ποιότητα
8
Εσωτερικό
7.5
Επιδόσεις
8
Οδική συμπεριφορά
7.5
Σχέση ποιότητας - τιμής
9
odhgoume-hyundai-i20-100ps-48vΤο νέο i20 αποτελεί σίγουρα μια ενδιαφέρουσα επιλογή στα λιγότερα χρήματα που μπορεί να ξοδέψει κανείς για ένα supermini. Είναι φρέσκο και νεανικό σχεδιαστικά και κυρίως έχει πολύ περισσότερο εξοπλισμό από αυτόν που περιμένεις σε αυτό το εύρος τιμής.